افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
2

شورای عالی زیارت تشکیل می شود

  • کد خبر : 133975
شورای عالی زیارت تشکیل می شود

به گزارش بازار، نمایندگان در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه 10 آذرماه) شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه با ماده 11 الحاقی و بند (ت) این ماده موافقت کردند. 8. این لایحه. بر اساس ماده ۱۱ الحاقی این لایحه؛ به منظور توسعه، تعمیق و ترویج فرهنگ زیارت و اتخاذ تصمیمات هماهنگ […]

به گزارش بازار، نمایندگان در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه 10 آذرماه) شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه با ماده 11 الحاقی و بند (ت) این ماده موافقت کردند. 8. این لایحه.

بر اساس ماده ۱۱ الحاقی این لایحه؛ به منظور توسعه، تعمیق و ترویج فرهنگ زیارت و اتخاذ تصمیمات هماهنگ در امور فرهنگی، اجتماعی، زیربنایی و زیربنایی مرتبط با امور زائران (داخلی و خارجی)، شورای ملی زیارت به شورای عالی ارتقاء یافت. دبیرخانه این شورا در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقر است.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است با همکاری وزارتخانه های کشور، راهداری، میراث فرهنگی، امور خارجه و اقتصاد نسبت به تدوین برنامه جامع زیارتی شامل تسهیل در امور زیارتی، فرهنگی و اجتماعی زائران و بهسازی اقدام کند. زیرساخت های لازم ظرف مدت 6 ماه از لازم الاجرا شدن این قانون تهیه و تصویب شورای عالی زیارت.

همچنین دولت موظف است سند کامل حج را با همکاری نماینده ولی قانونی در حج تنظیم و نسبت به اجرای آن اقدام قانونی کند.

در بند ت ماده 8 این لایحه نیز مقرر شده است. بانک مرکزی در رابطه با موسسات اعتباری دارای اختیارات زیر است:

1- الزام سهامدار اکثریت متخلف (مشارکت کننده) به منظور کاهش تعداد سهام با تحویل تمام یا بخشی از سهام در اختیار خود در مدت مقرر.

تبصره- در صورت عدم تحویل سهام مورد نظر در مدت مقرر کلیه حقوق و حقوق مالکانه سهامداران متخلف سلب و به صندوق ضمانت سپرده تحویل می گردد.

2- الزام به افزایش سرمایه از جمله از طریق انتشار و فروش سهام جدید به اشخاص ثالث بدون نیاز به تصویب مجمع عمومی و در صورت لزوم سلب حق تقدم از سهامداران.

3- حقوق جاری سهامداران اصلی را به سرمایه تبدیل کنید

4- بخشی از سپرده های اصلی را به سرمایه تبدیل کنید

5- تبدیل تعهدات غیر از سپرده به سهام

6- فروش یا انتقال تمام یا قسمتی از دارایی ها و بدهی ها با انتقال کلیه ضمانت ها و تعهدات مربوط به بانک یا سایر مؤسسات اعتباری غیربانکی یا شرکت های مدیریت دارایی بانک.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=133975

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.