افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
2

7 پروژه راه در مکران تا پایان دولت سیزدهم به بهره برداری می رسد

  • کد خبر : 133907
7 پروژه راه در مکران تا پایان دولت سیزدهم به بهره برداری می رسد

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه این سازمان وظیفه نگهداری شبکه اصلی راه ها را بر عهده دارد، گفت: این سازمان وظیفه حفظ شبکه اصلی راهداری را بر عهده دارد. و […]

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه این سازمان وظیفه نگهداری شبکه اصلی راه ها را بر عهده دارد، گفت: این سازمان وظیفه حفظ شبکه اصلی راهداری را بر عهده دارد. و ساخت و نگهداری راههای روستایی با تبیین عملکرد سازمان. پرداخت در سواحل مکران.

این مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه بر اساس راهکارهای رهبری در ابلاغ سیاست های دریامحور، ایجاد و بهبود زیرساخت های این منطقه در برنامه سازمان راهداری است، گفت: شرق را حفظ کنید. محور و محور ساحلی مکران در جنوب با 5 اولویت حفظ راه های اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: محور شرقی از چابهار آغاز و از سیستان – بلوچستان حرکت می کند و به سمت مشهد ادامه می یابد.

امانی تصریح کرد: برای توسعه سواحل مکران هفت پروژه کوچک در طرح ساخت و تکمیل وجود دارد که در استان های هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان در حال اجراست که از این هفت پروژه دو پروژه مربوط به سیستان و بلوچستان است. و پنج پروژه مربوط به استان هرمزگان است.

این مقام مسئول با بیان اینکه شروع این پروژه ها از سال 1398 آغاز شده است و با تلاش دولت سیزدهم تاکنون 51 درصد پیشرفت فیزیکی حاصل شده است و در صورت اعلام سهمیه قیر لفظی «ک» قانون بودجه 1402 تسریع خواهد شد. روند اجرای روال آسفالت راه. گرب گفت: قرار است این هفت پروژه تا پایان دولت سیزدهم تکمیل شود.

به گفته امانی، عملیات احداث بزرگراه فرعی توتن – بشاگرد در جنوب سیستان و بلوچستان به طول 42 کیلومتر با پیشرفت فعلی 60 درصد در سال 1398 آغاز شده و در سال 1404 تکمیل می شود. بهسازی و توسعه بخشی از آن است. این برنامه محور نیکشهر – بنت – توتان در جنوب سیستان و بلوچستان به طول 38.2 کیلومتر از سال 1398 آغاز شده و در حال حاضر 28 درصد پیشرفت دارد و جدول افتتاح آن ساعت 1404 می باشد.

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با تشریح جزئیات پنج پروژه راهسازی استان هرمزگان در راستای توسعه سواحل مکران، گفت: جاده پوشکوه به گفر به طول 92 کیلومتر و پیشرفت فیزیکی 58 درصدی در سال 1390 می باشد. بشاگرد با طرح افتتاح بزرگراه 1403 زیرکوه به گفر به طول 10 کیلومتر، یک کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 90 درصدی و برنامه افتتاح امسال یکی از پروژه های در دست اجرا در استان هرمزگان است.

وی ادامه داد: راه های ارتباطی روستاهای گتا، زمین لشگری، جاسک کهنه، باغان، سور غلام، گابریک، غرقو و بزریک نیز با پیشرفت فیزیکی 75 درصد در حال ساخت است و پیش بینی می شود تکمیل و به بهره برداری برسد. برای سال آینده (1403).

امانی با بیان اینکه دو پروژه بهسازی از جمله پروژه های عمرانی استان هرمزگان است، تصریح کرد: دو پروژه بهسازی جاده میناب به بشاگرد به طول 154 کیلومتر و بهسازی از میناب به تیاب نیز به طول 20 کیلومتر پیش بینی و برنامه ریزی شده است. در سال 1404 تکمیل و به بهره برداری می رسد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=133907

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.