افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

افزایش 18 درصدی حقوق کارمندان حداقل دستمزد نهایی چقدر است؟

  • کد خبر : 133632
افزایش 18 درصدی حقوق کارمندان حداقل دستمزد نهایی چقدر است؟

به گزارش خبرجو 24; افزایش 18 درصدی حقوق کارمندان حداقل دستمزد نهایی چقدر است؟ سخنگوی اقتصادی دولت اعلام کرد: در لایحه بودجه 1403 افزایش 18 درصدی حقوق کارکنان دولت و افزایش 20 درصدی حقوق بازنشستگان نسبت به امسال پیشنهاد شده است. حقوق کارمنداحسان خاندوزی در ابتدای نشست خبری هفتگی با تشریح کلیات لایحه بودجه 1403 […]

به گزارش خبرجو 24; افزایش 18 درصدی حقوق کارمندان حداقل دستمزد نهایی چقدر است؟

سخنگوی اقتصادی دولت اعلام کرد: در لایحه بودجه 1403 افزایش 18 درصدی حقوق کارکنان دولت و افزایش 20 درصدی حقوق بازنشستگان نسبت به امسال پیشنهاد شده است.

حقوق کارمند
احسان خاندوزی در ابتدای نشست خبری هفتگی با تشریح کلیات لایحه بودجه 1403 اظهار کرد: با توجه به تغییر آیین نامه داخلی مجلس، امسال دولت مجبور به ارائه بودجه به مجلس شد. در دو مرحله امروز طی نامه ای لایحه بودجه تقدیم مجلس می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه هدف اصلی دولت کنترل تورم است، در تدوین لایحه بودجه 1403 تلاش شد تا ارقام درآمدی بودجه به صورت واقعی و واقع بینانه اصلاح شود. در لایحه بودجه 1403 رشد کل منابع بودجه عمومی دولت نسبت به بودجه امسال تقریباً 18 درصد است.

خاندوزی ادامه داد: در هدف دوم به دنبال افزایش نسبت درآمد پایدار و کاهش نسبت فروش نفت در بودجه هستیم. در بخش حقوق، افزایش 18 درصدی حقوق کارکنان دولت و 20 درصدی بازنشستگان نسبت به امسال پیشنهاد شده است.

سخنگوی اقتصادی دولت تاکید کرد: در مجموع با افزایش درآمدهای پایدار و کاهش هزینه ها، کسری تراز عملیاتی لایحه بودجه سال آینده نسبت به سال جاری از 457 میلیارد به 307 میلیارد کاهش یافته است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه در نظر داریم منابع ارزی لازم را برای واردات کالاهای اساسی تامین کنیم، اظهار داشت: در لایحه بودجه سال 1403 حدود 13.65 میلیارد یورو برای واردات کالاهای اساسی و هزینه های ارزی در نظر گرفته شده است. محاسبات بودجه 1403 بر اساس صادرات روزانه یک میلیون و 350 هزار بشکه نفت خام و میعانات گازی به قیمت هر بشکه 65 یورو است.

خاندوزی گفت: حرکت به سمت کیفیت مدیریت اقتصادی کشور یکی از دغدغه های جدی رئیس جمهور است تا جایی که علاوه بر انضباط دولت، باید تلاش کنیم انضباط بنگاه های دولتی را در اقتصاد ایران به دست آوریم. متأسفانه به دلیل عدم شفافیت در بخش‌های شرکتی دولت در سال‌های اخیر، بسیاری از سوء مدیریت‌هایی که در دولت‌های گذشته صورت می‌گرفت، نه در داخل وزارتخانه‌ها، بلکه در شرکت‌های دولتی که وضعیت شرکت‌های حیاط خلوت را داشتند، انجام می‌شد. .

سخنگوی اقتصادی دولت با تاکید بر اینکه جهت اول لایحه بودجه انضباط مالی است، گفت: جهت دوم افزایش نسبت درآمدهای پایدار دولت است. به این ترتیب نسبت درآمد پایدار نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشت و از سوی دیگر درآمد دولت از صادرات نفت خام و میعانات گازی در سال 1403 کمتر از مصوبه بودجه 1402 تلقی می شود.

خاندوزی افزود: در مقابل این درآمدها تلاش شده تا هزینه های جاری و عمرانی به گونه ای مدیریت شود که ناهماهنگی به حداقل برسد و با افزایش 18 درصدی ضریب حقوق کارکنان و 20 درصدی می توان نابرابری ها، کسری ها و تورم احتمالی را کاهش داد. افزایش درصدی ضریب حقوق بازنشستگان کشوری. برای ادامه مسیر مهار تورم، سال آینده را کاهش دهیم.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: مجموعه این اقدامات تراز عملیاتی منفی بودجه را که طبق قانون بودجه حدود 450 میلیارد تومان بود به 308 میلیارد تومان کاهش داده است.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=133632

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.