افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
3

آخرین وضعیت مذاکرات آتش بس چگونه است؟

  • کد خبر : 133510
آخرین وضعیت مذاکرات آتش بس چگونه است؟

به گفته بازار، حماس می گوید که تمام عملیات های هوایی، زمینی و دریایی باید متوقف شود و باید فضای امنی برای اعضای حماس فراهم شود تا بتوانند این توافقنامه را اجرا کنند، توافقی که خواستار توقف پروازهای شناسایی است. آخرین پیشنهاد کاهش 6 ساعت پرواز روزانه در شمال برای اجرای قرارداد گروگانگیری است. این […]

به گفته بازار، حماس می گوید که تمام عملیات های هوایی، زمینی و دریایی باید متوقف شود و باید فضای امنی برای اعضای حماس فراهم شود تا بتوانند این توافقنامه را اجرا کنند، توافقی که خواستار توقف پروازهای شناسایی است. آخرین پیشنهاد کاهش 6 ساعت پرواز روزانه در شمال برای اجرای قرارداد گروگانگیری است. این موضوع اصلی بحث است. سایر عملیات هوایی، زمینی و دریایی به حالت تعلیق در خواهد آمد. علاوه بر این، ارتش رژیم برای تسهیل حرکت شمال به جنوب و جلوگیری از نزدیک شدن کاروان ها از جاده صلاح الدین عقب نشینی می کند و نیاز به تخلیه منطقه اطراف صلاح الدین است.

در مورد کمک ها، توافق بر این است که 1000 کامیون کمک رسانی ظرف 5 روز (روزی 200 تا 300 دستگاه) می رسد. اشغالگر مدعی شد که هیچ سوختی به شمال وارد نمی شود، حماس این موضوع را تکذیب کرد و اعلام کرد که نباید بین شمال و جنوب تفاوتی وجود داشته باشد، زیرا هنوز 750 هزار نفر در شمال زندگی می کنند. سرانجام دشمن با توزیع مساوی مواد غذایی، دارو و سوخت در شمال و جنوب موافقت کرد، با این شرط که سوخت در شمال فقط برای بیمارستان ها، نانوایی ها و چاه های آب مصرف شود.

مقاومت برای آزادی زندانیان در خصوص زندانیان گفت: تنها زنان مسن، کودکان و نوجوانان زیر 18 سال و بیماران سالمند آزاد می شوند و این تعداد بیش از 52 نفر نخواهد بود که در ازای آزادی است. زندانیان زن، به ویژه آنهایی که اخیراً در کرانه باختری دستگیر شدند. علاوه بر این، برخی از کودکان زیر 18 سال و برخی از بیماران باید آزاد شوند و دشمن قول دهد که دیگر آنها را دستگیر نکند. اسامی 50 نفر شامل زنان، کودکان و افراد مسن اسرائیلی و همچنین تعدادی دارای تابعیت دوگانه روسی، آمریکایی، اروپایی، آسیایی و ترکیه ای تهیه شده است. با اعدام، هر روز 10 غیرنظامی اسرائیلی و 30 زن و کودک فلسطینی آزاد می شوند. اگر در زمان آتش بس اسرای بیشتری در غزه پیدا شوند، در روز پنجم تحویل داده می شوند.

کشورهای درگیر آمریکا، مصر و قطر هستند. نماینده آمریکا دیوید ساترفیلد است که علاقه ای به مشارکت همه سازمان های بین المللی در این توافقنامه ندارد. علاوه بر این، امکان سنجی ایجاد بیمارستان های صحرایی در نوار غزه در حال بررسی است.

مفاد قرارداد 6 صفحه است و از قاعده “تا زمانی که همه چیز توافق نشده است، هیچ چیز توافق نشده” پیروی می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=133510

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.