افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

پیشنهادات رئیس جمهور به رهبران بریکس برای توقف جنایات صهیونیست ها در غزه

  • کد خبر : 133452
پیشنهادات رئیس جمهور به رهبران بریکس برای توقف جنایات صهیونیست ها در غزه

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر سه شنبه در وبینار بریکس که به صورت فوق العاده برگزار شد غزه را نماد انحطاط اخلاقی غرب دانست و گفت: حمایت همه جانبه آمریکا و غرب از نسل کشی و کودک کشی در غزه بدتر از هر چیز دیگری است.” تاکنون حدود 5500 کودک مظلوم کشته و […]

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر سه شنبه در وبینار بریکس که به صورت فوق العاده برگزار شد غزه را نماد انحطاط اخلاقی غرب دانست و گفت: حمایت همه جانبه آمریکا و غرب از نسل کشی و کودک کشی در غزه بدتر از هر چیز دیگری است.” تاکنون حدود 5500 کودک مظلوم کشته و 41000 واحد مسکونی آسیب دیده است.

رئیس جمهور با تاکید بر رسوایی در غرب بر سر پنهان بودن شعارهای خود افزود: آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه هر روز انواع سلاح و بمب را برای رژیم صهیونیستی ارسال می کنند و با آتش بس مخالفت می کنند. آمریکا حتی تمام مسیرهای کمک رسانی به غزه را بسته و شورای امنیت سازمان ملل را فلج کرده است.

آیت الله رئیسی گفت: امروز کشورهای عضو بریکس مسئولیت تاریخی دارند که نشان دهند ارزش های انسانی را نمی توان فدای منافع سیاسی کرد.

رئیس جمهور در ادامه پیشنهادات خود را برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی و کمک به مردم غزه بیان کرد: با توجه به ناتوانی شورای امنیت سازمان ملل در انجام مأموریت خود در ایجاد صلح و امنیت و ممانعت از صدور قطعنامه الزام آور غزه. با آتش بس، لازم است کشورهای عضو بریکس در چارچوب و سازوکار ائتلاف صلح، بنیانگذار قطعنامه الزام آور مجمع عمومی سازمان ملل علیه رژیم صهیونیستی و با هدف توقف جنایت علیه مردم باشند. غزه

وی در پیشنهاد دوم خود تاکید کرد: تداوم حملات رژیم صهیونیستی به بیمارستان ها، مراکز درمانی و اماکن مذهبی و کشتار زنان و کودکان، پزشکان، پرستاران و خبرنگاران همگی اقدامات تروریستی است و شناسایی این رژیم دروغین ضروری است. به عنوان یک رژیم تروریستی و ارتش آن به عنوان یک سازمان، تروریست شناخته شود.

رئیسی در خصوص پیشنهاد سوم خود گفت: ایران از اقدام برخی کشورها در اجرای جنایت غصب اسرائیل در غزه در دادگاه کیفری بین المللی حمایت می کند و معتقد است علاوه بر اسرائیل، آمریکا نیز باید در دیوان بین المللی محاکمه شود. . برای جنایت علیه بشریت و کودک کشی.

رئیس جمهور در پیشنهاد دیگری گفت: اقدام جمعی اعضای بریکس برای شکستن محاصره غزه و ایجاد یک مسیر دائمی و امن برای ارسال کمک های بشردوستانه به غزه ضروری است.

آیت‌الله رئیسی در پنجمین پیشنهاد خود گفت: با عنایت به جنایات بی‌سابقه و بمباران چند هزار تنی سلاح و استفاده از سلاح‌های ممنوعه مانند فسفر سفید، لازم است اعضای بریکس به سرعت به این جنایت رسیدگی و آن را محکوم کنند. گزارش ویژه مأموریت بین المللی آن را به صورت علنی منتشر کند تا زمینه مجازات امیران و مقامات این رژیم فراهم شود.

وی در پیشنهاد ششم تاکید کرد: با توجه به تداوم جنایات و ماهیت نژادپرستانه رژیم جعلی اسرائیل، ملت‌های آزاده از همه دولت‌ها به‌ویژه اعضای بریکس انتظار دارند که به روابط سیاسی، اقتصادی و نظامی خود با صهیونیست‌ها پایان دهند. تداوم تعاملات با این رژیم در عرصه های نظامی و اقتصادی به معنای کمک به ادامه جنایات و کشتار زنان و کودکان است که مورد محکومیت و سرزنش همه ملت هاست.

رئیسی درباره هفتمین پیشنهاد خود افزود: حق دفاع مردم فلسطین را به رسمیت بشناسید و تلاش آنها برای آزادسازی سرزمین های اشغالی از حمایت دولت و ملت های آزاده برخوردار باشد. حمایت قوی BRICS از این حق نشان می دهد که ما به وظیفه اخلاقی و انسانی خود عمل می کنیم.

به دنبال تشدید تنش ها در غرب آسیا، گروه بریکس ظهر امروز نشست ویژه ای را با محوریت جنگ غزه برگزار کرد. این نشست توسط آفریقای جنوبی به عنوان رئیس دوره ای بریکس برگزار شد.

رهبران بریکس و اعضای بریکس پلاس در این نشست مواضع خود را در خصوص حمایت از مردم مظلوم غزه بیان کردند.

بر اساس این گزارش، عضویت ایران در برجام در مرداد 1402 پذیرفته شد و جمهوری اسلامی ایران از اول ژانویه 2024 رسما به عضویت اصلی بریکس تبدیل خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=133452

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.