افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
3

مدیر جدید دانشگاه صنعتی شریف منصوب شد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 133363
مدیر جدید دانشگاه صنعتی شریف منصوب شد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی دکتر سید عباس موسوی را به سمت ریاست دانشگاه صنعتی شریف منصوب کرد. در حکم محمدعلی ذوالفیگل خطاب به سید عباس موسوی آمده است: انتظار می رود با پیروی از معارف اسلامی، مبانی علمی و روحیه انقلابی و توجه به راهبردهای […]

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی دکتر سید عباس موسوی را به سمت ریاست دانشگاه صنعتی شریف منصوب کرد.

در حکم محمدعلی ذوالفیگل خطاب به سید عباس موسوی آمده است: انتظار می رود با پیروی از معارف اسلامی، مبانی علمی و روحیه انقلابی و توجه به راهبردهای اساسی دولت مردمی و برنامه های ارائه شده. به شورای اسلامی و جلب همکاری اساتید، مدیران و دستیاران علمی (کارکنان)، نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری بویژه «تقویت ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت» با هدفی تحول آفرین و هدفمند. مشکلات دیدگاه گرا رویکردی منطبق با تحقق «تمدن نوین اسلامی»، پیشبرد مرزهای دانش و دستیابی به دیپلماسی و اقتدار علمی.

توفیق روزافزون حضرتعالی را در پیشبرد اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و آرمانهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) مسالت دارم. شوالیه عالی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در نامه ای جداگانه از خدمات و تلاش های دکتر رسول جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف در مدت تصدی این مسئولیت قدردانی کرد.

موسوی دانشیار دانشکده مهندسی شیمی و نفت و فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی شیمی در سال 1357 از دانشگاه صنعتی شریف در سال 1385 است.

وی سابقه ریاست مرحوم دکتر روستا آزاد و ریاست مرکز تحقیقات بیوشیمی دانشگاه را دارد.

تغییر رئیس دانشگاه شریف به دلیل اتفاقات نابهنجار در جشن فارغ التحصیلی دانشجویان در پردیس کیش این دانشگاه رخ داد. در آن زمان علی شمسی پور، سخنگوی وزارت علوم در توییتی اعلام کرد: وزیر علوم دستور پیگیری و تحقیق و تفحص را صادر کرده و ظرف 48 ساعت نتیجه را اعلام کرده است. با متخلفان در هر سطحی برخورد قانونی و جدی خواهد شد.

پس از آن دانشگاه صنعتی شریف در اطلاعیه ای اعلام کرد: جشن فارغ التحصیلی 81 نفر از دانشجویان پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف روز پنجشنبه 4 آبان ماه 1402 در جزیره کیش برگزار شد که متاسفانه در قسمت پایانی این مراسم برگزار شد. در زمان اهدای جوایز و گرفتن عکس های دسته جمعی مواردی مبنی بر عدم رعایت ضوابط و مقررات مشاهده شد که در خور شأن خانواده بزرگ دانشگاه صنعتی شریف نبود و منجر به امتناع رئیس و معاون رئیس جمهور شد. آموزش و پرورش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه جهت شرکت در اهدای بخشی از جوایز و خروج از سالن اجتماعات ریاست دانشگاه.

دانشگاه صنعتی شریف ضمن محکومیت نابهنجاری رخ داده در آن مراسم و عذرخواهی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران و همه دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تلاش مسئولین دانشگاه را برای رسیدگی جدی به عوامل این حادثه . و به افرادی که در این زمینه سهل انگاری یا مقصر بوده اند در اسرع وقت. زمان مشخص خواهد کرد.”

در پی این اتفاق، مدیر پردیس بین المللی کیش این دانشگاه استعفا داد و رضا یوسفی به عنوان مدیر پردیس بین المللی شریف کیش منصوب شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=133363

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.