افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

مستمری 90 درصدی بازنشستگان در 3 سال…

  • کد خبر : 133157
مستمری 90 درصدی بازنشستگان در 3 سال…

سید محمدرضا میرتاج الدینی درباره تناسب حقوق بازنشستگان و کارگران گفت: بر اساس مصوبه امروز سه شنبه 9 آبان ماه 1402 مجلس مقرر شد مستمری مستمری بگیران متناسب با حقوق بگیران و کارگران باشد. ظرف 3 سال وی گفت: بر این اساس ظرف سه سال مستمری بازنشستگان باید حداقل به 90 درصد حقوق کارگران متناظر […]

سید محمدرضا میرتاج الدینی درباره تناسب حقوق بازنشستگان و کارگران گفت: بر اساس مصوبه امروز سه شنبه 9 آبان ماه 1402 مجلس مقرر شد مستمری مستمری بگیران متناسب با حقوق بگیران و کارگران باشد. ظرف 3 سال

وی گفت: بر این اساس ظرف سه سال مستمری بازنشستگان باید حداقل به 90 درصد حقوق کارگران متناظر برسد و در سال اول 1403 به میزان 40 درصد و در دو سال بعد افزایش یابد. . سال، 30٪ در هر سال، در مجموع 60٪. پس از سه سال، میزان مستمری و درآمد بازنشستگان باید به حداقل استاندارد 90 درصد کارگران و شاغلان مربوطه برسد و فاصله بین درآمد بازنشستگان و شاغلان نباید از 10 درصد بیشتر شود.

نماینده تبریز گفت: تناسب حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران هم شامل صندوق های کشوری و لشکری ​​و هم برای تامین اجتماعی است که امروز در مجلس به تصویب رسید.

میرتاج الدینی درباره روش های کاهش اختلاف صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری ​​نیز گفت: با در نظر گرفتن نابرابری های موجود، مهم ترین راهکار افزایش سن بازنشستگی و پرداخت مبلغ بیمه از صندوق ها است. نسبت حمایت در صندوق ها به این معناست که تعداد شاغلان پرداخت کننده بیمه نسبت به بازنشستگان طبق استاندارد باید به ازای هر بازنشسته 6 نفر باشد، در حالی که در صندوق تامین اجتماعی این نسبت در حال حاضر 4 نفر به ازای هر بازنشسته و 0.7 نفر است. در صندوق های ملی و در صندوق لشکری ​​0.4 نفر نسبت به یک بازنشسته وجود دارد، یعنی در کشور و در صندوق لشکری ​​بحران ایجاد شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: نسبت استاندارد برای هر مستمری بگیر 6 بیمه گر باشد.

وی در پاسخ به این سوال که در لایحه برنامه هفتم چگونه سن بازنشستگی افزایش یافته است، گفت: برای کسانی که از ابتدا شروع کرده اند سن بازنشستگی افزایش می یابد، امید به زندگی قبل از انقلاب 55 سال بوده، اکنون این رقم 75 سال است. سال ها. یعنی یک نفر بعد از بازنشستگی می تواند حداقل 20 سال کار کند و چون سابقه دارد و نیازی به بیمه ندارد ظرفیت کار یک جوان را اشغال می کند بنابراین مجلس تصمیم گرفت سن بازنشستگی را به تدریج افزایش دهد.

میرتاج الدینی گفت: البته مصوبه مجلس برای کسانی که بیش از 28 سال سابقه کار دارند فرقی نمی کند و برای کسانی که کمتر از آن سابقه دارند باید سن بازنشستگی نیز افزایش یابد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره نحوه پرداخت بدهی دولت به صندوق های بازنشستگی گفت: مقرر شد هر ساله حداقل 10 درصد بدهی دولت به صندوق های بازنشستگی و تامین اجتماعی و در صورت وجود دارایی های دولتی پرداخت شود. مانند بدهی باید پرداخت شود، دارایی ها سودآور باشد و دارایی های کسری به تامین اجتماعی اختصاص داده نشود.

میرتاج الدینی گفت: دولت 90 درصد حق بیمه کشور و صندوق های نظامی را پرداخت می کند و همچنین در قالب قانون بودجه سال 1402 مقرر شد 310 میلیارد برداشت از بدهی دولت باشد. ما به صندوق های بازنشستگی کشور و ارتش پرداخت می کنیم تا مقداری از اختلاف بودجه را کاهش دهیم.»




دور

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=133157

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.