افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
2

تلاش ازبکستان برای رهایی از شکست تلخ/ ایران با حریف سرسختی روبرو شد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 132928
تلاش ازبکستان برای رهایی از شکست تلخ/ ایران با حریف سرسختی روبرو شد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال ایران از ساعت 16 و 30 دقیقه امروز در هفته دوم مقدماتی جام جهانی 2026 در تاشکند به مصاف ازبکستان می رود. تیم فوتبال ایران پس از شکست 4 بر صفر هنگ کنگ راهی ازبکستان شد تا سخت ترین بازی خود در این مرحله را مقابل شاگردان سرکو کاتانچ […]

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال ایران از ساعت 16 و 30 دقیقه امروز در هفته دوم مقدماتی جام جهانی 2026 در تاشکند به مصاف ازبکستان می رود. تیم فوتبال ایران پس از شکست 4 بر صفر هنگ کنگ راهی ازبکستان شد تا سخت ترین بازی خود در این مرحله را مقابل شاگردان سرکو کاتانچ برگزار کند.

امیر قلعه نویی برای این دیدار تصمیم گرفت علاوه بر علیرضا جهانبخش که به دلیل مصدومیت از تیم ملی کنار گذاشته شد، احمد نورالهی به دلیل مسائل انضباطی و همچنین سعید سحرخیزان، آریا یوسفی و محمد قربانی با 25 نفر به میدان برود. بازیکنان برای بازی دوم آماده شدن.

درگیری بعد از چهار ماه

آخرین تقابل دو تیم به 30 ژوئن سال جاری در فینال مسابقات کافا برمی گردد. دیداری که با برتری یک بر صفر تیم ایران همراه بود تا قلعه نویی در اولین نبرد مقابل سرکو کاتانچ پیروز شود. حالا ازبک ها برای جبران شکست همراه با از دست دادن جام قهرمانی به مصاف تیمی می روند که امسال به تساوی و سپس 9 پیروزی متوالی دست یافت.

شرایط متفاوت امیر قلعه نویی

درد کلیه امیر قلعه‌نوی نه تنها او را در وضعیت جسمانی نامساعدی قرار داد، بلکه نتوانست در تمرینات قبل از بازی با ازبکستان در تاشکند شرکت کند تا بتواند استراحت کامل داشته باشد و تیم ایران را در این مسابقه هدایت کند. مقابل ازبکستان

همچنین جلال الدین مشاریپوف بازیکن سرشناس ازبکستان پس از بهبودی مصدومیت آماده بازی با ایران است. شمورودوف می تواند برای ازبک ها هم بازی کند تا آنها با تمام وجود آماده مبارزه با ایران شوند.

آخرین مبارزه رسمی قبل از جام ملت ها

دو تیم پیش از آغاز جام ملت های آسیا آخرین بازی رسمی خود در تقویم فیفا را برگزار خواهند کرد. دیداری که می تواند روحیه آنها را قبل از شروع تورنمنت مهم فوتبال در قاره کهن بالا ببرد یا پایین بیاورد. نتیجه این دیدار می تواند روی نگرش ملی پوشان فوتبال ایران و ازبکستان نسبت به سرمربیانشان تاثیرگذار باشد به طوری که در ذهنشان تنها به نتیجه گرفتن از این دیدار فکر می کنند.

سابقه رویارویی تیم های ملی ایران و ازبکستان نشان می دهد که 12 بازی برگزار شد، درصد برد ایران 10 بازی، ازبک ها یک تساوی و یک باخت. حال باید دید نتایج دیدار سیزدهم برای دو تیم و قلعه نویی و کتانچ در دومین دوئلشان چه نتیجه ای خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=132928

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.