افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
4

سپهر حیدری: تازه فهمیدی چی گفتم. هدف این مرد تضعیف پرسپولیس است/ محرومیت و جریمه من سرگرم کننده است – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 132725
سپهر حیدری: تازه فهمیدی چی گفتم.  هدف این مرد تضعیف پرسپولیس است/ محرومیت و جریمه من سرگرم کننده است – پرسپولیس نیوز

سپهر حیدری کاپیتان سابق پرسپولیس می گوید با رفتن رضا درویش مدیرعامل باشگاه، این تیم آرام می گیرد. شرایط این روزهای پرسپولیس باعث شد به سراغ سپهر حیدری کاپیتان سابق پرسپولیس برویم و درباره شرایط این روزهای پرسپولیس و اختلافات گل محمدی و درویش صحبت کنیم. گفت و گو با حیدری را در ادامه می […]

سپهر حیدری کاپیتان سابق پرسپولیس می گوید با رفتن رضا درویش مدیرعامل باشگاه، این تیم آرام می گیرد.

شرایط این روزهای پرسپولیس باعث شد به سراغ سپهر حیدری کاپیتان سابق پرسپولیس برویم و درباره شرایط این روزهای پرسپولیس و اختلافات گل محمدی و درویش صحبت کنیم. گفت و گو با حیدری را در ادامه می خوانید.

وضعیت این روزهای پرسپولیس را چطور می بینید؟
حقیقت را باید گفت. شرایط این روزهای پرسپولیس اصلا خوب نیست. فراموش نکنیم که همین بازیکنان به همراه یحیی گل محمدی همین چند ماه پیش به سه گانه دست یافتند و در سال های اخیر بارها به خود افتخار کردند. همین تیم در سال های اخیر دو بار به فینال آسیا رسید. به نظرم انتقاد این همه از تیم بعد از شکست مقابل سپاهان اصلا درست نیست و به نظرم خیلی غیرمنطقی و بی انصافی است.

اما پرسپولیس در آخرین بازی های خود پیروز نشده و این موضوع هواداران را نگران کرده است!
خب این اتفاقات در فوتبال می افتد و عجیب نیست. مریض و مجروح زیادی داشتیم و دست یحیی کاملا بسته بود. شاید تیم های دیگر شرایط پرسپولیس را داشتند و نتایج بدتری می گرفتند. پرسپولیس در دیدار مقابل سپاهان با یک گل استثنایی که هر چند سال یک بار می توان به ثمر رساند مغلوب شد. به نظر من شرایط آنقدرها هم که می گویند بحرانی نیست و پرسپولیس همچنان مدعی اصلی قهرمانی محسوب می شود. پرسپولیس در چند پست نیاز به تقویت دارد و این تیم قطعا با خریدهای نیم فصل به روزهای اوج خود بازخواهد گشت.

نظرت درباره جریمه 10 درصدی این تیم پس از شکست مقابل سپاهان چیست؟
این واقعاً پایان بود. هیچ کس از رقبا انتظار حمایت از پرسپولیس را ندارد، اما تخریب تیم از درون واقعا چیز جدیدی است. آیا می توان تیم را برای باخت جریمه کرد؟ فردی که این کارها را انجام می دهد قطعا به فکر تیم نیست و پرسپولیسی نیست. آنها بازیکنانی را که قراردادشان نصف قرارداد تیم های دیگر است جریمه می کنند و از سال قبل مطالبه کامل دارند. این افراد و همه کادر فنی مورد تقدیر قرار گرفتند اما نمی دانم چرا در روزهایی که تیم نیاز به حمایت و آرامش دارد، مدیریت تیم باید چنین کاری انجام دهد. نمی دانم درویش باید چه کار دیگری بکند تا بفهمد اینطور نیست. من بارها این تاپیک را فریاد زدم اما گفتند می خواهد کار و موقعیتی پیدا کند و دنبال فالوور می گردد. با اینکه همه مرا می شناسند و اصلا ایرانی نیستم که دنبال مقام و مقام باشم. هر حرفی که زدم از ته دل بود و فقط به منافع پرسپولیس و هوادارانش فکر می کنم. من این روزها تماشا می کردم و حالا طرفداران به من می گویند که به حرف شما رسیده ایم. هدف این ارباب تضعیف پرسپولیس بود و حالا به هدفش می رسد. آقایان پرسپولیس را فدای مدیریت کردند و می خواهند این تیم را نابود کنند. او برای حفظ موقعیت خود، روزانه میلیون ها هوادار را تحت فشار قرار می دهد.

شایعاتی هم در مورد جدایی یحیی به گوش می رسید. در این مورد چه دارید که بگویید؟
هدف درویش دقیقاً همین است. آنها می خواهند یحیی را فراری بسازند و برای رسیدن به هدف خود هر کاری می کنند. یحیی مربی آرام و با احتیاط است و چه نتایج دیگری باید بگیرد؟ دوران حرفه ای یحیی عالی است و با پرسپولیس قهرمانی های زیادی کسب کرد. آنقدر به گل محمدی فشار آوردند که او را عصبی کنند و از پرسپولیس بروند. چرا با یحیی این کارها را می کنی؟ فقط به خاطر باخت؟ این احتمال وجود دارد که این تیم در ادامه فصل باز هم شکست بخورد. به همین ترتیب تیم های بزرگ دنیا نیز در طول فصل شکست می خورند. فوتبال هم همینطور است، اما متأسفانه فوتبالیست ها کسانی نیستند که به مسائل فنی نگاه کنند. هوادار حق داره ناراحت باشه ولی یحیی رو همه قبول دارن. آیا می توان به مربی ای که تا این حد موفق بوده و به نتیجه رسیده است بگوید برود؟ مشکل پرسپولیس این است که دارد خودکشی می کند. مربی به جای آرامش دادن، آرامش را از تیم می گیرد. تیم را تقویت نکردند و حالا با این پنالتی عجیب آن را کنار زمین گذاشتند.

صحبت های برخی از پیشکسوتان علیه گل محمدی این روزها بسیار پرحاشیه بود و هواداران علیه آنها صحبت کردند.
اینها جانبازانی هستند که از دوستان مدیرعامل هستند. به همین دلیل یحیی را شکست دادند. البته اکثر پیشکسوتان از یحیی حمایت کردند و کم هستند که برای تیم حاشیه درست کنند. این پیشکسوتان پرسپولیس را 50 هزار تومان می فروشند و پیش از این صحبت های عجیبی داشتند. اکثر پیشکسوتان و بزرگان باشگاه از گل محمدی حمایت کردند و کارشان قابل تقدیر است. پیشکسوت باید در شرایط سخت در کنار تیمش باشد و از آنها حمایت کند اما این افراد از هر سمی خطرناکترند. برخی حرف ها مرا به شدت عصبانی کرد و پشیمانم که چنین حرف هایی زده شد. پرسپولیس نیاز به آرامش دارد و بهترین کار استعفای درویش است. من خودم یک نظرسنجی منتشر کردم و اکثریت هواداران با رفتن درویش موافق هستند. اگه پرسپولیس حتی یک درصد هم برات مهمه همین الان برو. یک مسئول باید بیاید که بتواند با کادر فنی هماهنگ کند و البته امکانات لازم را فراهم کند و درآمدزایی کند. این یکی از نقل و انتقالات وحشتناکی است که در تابستان برای تیم انجام دادند و حالا تیم را کنار گذاشته اند. چطور می توانی پرسپولیسی باشی و به جای حمایت از مربی تیمت، از مربی رقیب حمایت کنی؟ اینطور نیست که فقط برای پرسپولیس بازی کردی. قبل و بعد از شما خیلی بودند و برای این تیم زحمت کشیدند. مردی که می آید و در مورد مشکلات فنی تیمی که سه گانه گرفته و بهترین تیم 10 سال اخیر فوتبال ایران بوده و مربی اش را می زند نظر می دهد با شناختی که از فوتبال فعلی و فوتبال مدرن دارم، اگر او حالا فوتبالیست بود، حتی نمی توانست جلوی باشگاه پرسپولیس رد شود، چه برسد به اینکه روزی افتخار بازی در این تیم را پیدا کند.

از چه نظر می گویید نقل و انتقالات پرسپولیس ضعیف بود؟
کنعانی ها و گوشه نشینانی را بردند که همان تخت جمشید بودند و در هر شرایطی می آمدند. مهاجمی که با گل محمدی مخالف بود دستگیر شد و چند نفر از لیست یحیی نتوانستند او را دستگیر کنند. آنها حتی نتوانستند یک دروازه بان برای جایگزینی بیرانوند بیاورند. دیگر چگونه باید عمل می کردند که به عملکرد نقل و انتقالات مرد نمره ضعیفی بدهند؟ حالا یحیی از پرسپولیس چیزی نمی گوید، نباید هر روز به او فشار بیاوریم. از حجاب و حیا چیزی نگفت اما تا کی می تواند تحمل کند؟ همه اینها به خاطر ضعیف شدن تیم بود. نگرانم درویش دوباره هدیه بگیرد و برای افتخاری دیگر به عربستان برود. بازی ادامه پیدا کرد، غرور تیم را لکه دار کرد و رونالدو را آنقدر بزرگ کرد و تمام حواسشان به او بود که تیم ما از قبل بازنده بود.

در مورد ممنوعیتی که برای شما در نظر گرفتند چه حرفی دارید؟
نمی دانم چرا مرا تحریم کردند. در تمام دنیا هرکسی می تواند به راحتی و آزادانه نظر خود را بیان کند. الان آمدم گفتم: حق پرسپولیس را نخورید محرومم کنند؟ نورافکن به پرسپولیسی ها توهین می کند. پیشکسوتان رقیب درباره پرسپولیس هر چیزی می گویند. باشگاه های رقیب هر چه می خواهند می گویند اما تا زمانی که از پرسپولیس دفاع کردم محرومم کردند. یک پیشکسوت از تیم رقیب داریم که ساعت صبح را تنظیم می کند و از 6 صبح تا شب به پرسپولیس فحش می دهد. آن وقت مرا از چه جرمی محروم کردند؟ یک بار استقلال در دادگاه شکایت کرد، اما من تبرئه شدم چون هرگز به کسی توهین نکردم و حرفم را با کمال احترام بیان کردم. من قبل از صحبت یا انتشار داستان همه چیز را با وکیلم بررسی می کنم. من چیزی نگفتم که بخواهند من را رد صلاحیت کنند. الان 100 میلیون جریمه شدم که حتما از طریق فیفا پیگیری می کنم و تا آخرش می بینم. در نهایت در دقیقه 96 یک گل زدم که خیلی ها را ناراحت کرد. مدیران فدراسیون فقط برای خوشحالی تیم های محبوبشان به دنبال محرومیت بازیکنان پرسپولیس هستند. اگر بودجه تان کم است، بگویید که پیشکسوتان و هواداران پرسپولیس این پول را برای شما بر عهده خواهند گرفت، اما بی دلیل کسی را محروم و جریمه نکنید. جالب اینجاست که من 3 سال است که ایران نبودم. من هیچ فعالیتی در ایران ندارم و دنبال سمت و سمتی نیستم. نمی دانم دقیقا چه فعالیتی مرا ممنوع کرده اند.

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)