افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
1

اسمارتک نیوز » ازبک های مجروح به دنبال انتقام

  • کد خبر : 132536
اسمارتک نیوز » ازبک های مجروح به دنبال انتقام

پنج ماه پس از شکست در فینال مسابقات کافا، تیم ازبکستان برای انتقام روز سه شنبه مقابل ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی به میدان می رود. به گزارش عصر دوشنبه ایرنا، تیم ملی فوتبال کشورمان در چارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی 2026 پس از پیروزی آسان مقابل هنگ کنگ فردا سه شنبه از […]

پنج ماه پس از شکست در فینال مسابقات کافا، تیم ازبکستان برای انتقام روز سه شنبه مقابل ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی به میدان می رود.

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا، تیم ملی فوتبال کشورمان در چارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی 2026 پس از پیروزی آسان مقابل هنگ کنگ فردا سه شنبه از ساعت 16:30 در تاشکند به مصاف هم می رود. حالا شاگردان امیر قلانوی در تاشکند به مصاف حریفی آشنا می روند و در این مرحله به دنبال کسب دومین مسابقه خود هستند.

دیدار با ازبکستان آماده است

ازبکستان در شرایطی خود را برای رویارویی با ایران آماده می کند که در رده بندی فیفا در رده 73 قرار دارد و در ماه های اخیر روند خوبی را با کاتانچ پشت سر گذاشته است. ازبک ها در 5 بازی اخیر خود قبل از بازی با ایران 3 برد، 1 تساوی و 1 باخت داشته اند.

آنها در سپتامبر 3-0 مقابل آمریکا شکست خوردند و مقابل مکزیک 3-3 مساوی کردند. ازبک ها در دو بازی دوستانه فیفا در ماه اکتبر چین را 2-1 و ویتنام را با نتیجه 2-0 شکست دادند تا با دو پیروزی پرشور خود را برای رقابت های تیم ملی جام جهانی در نوامبر آماده کنند.

در اولین بازی مقدماتی جام جهانی پنجشنبه گذشته، ازبکستان با نتیجه 3 بر 1 ترکمنستان را شکست داد تا بازی سه شنبه شب را مانند تیم ملی کشورمان رقم بزند.

شکست در عراق، موفق در ازبکستان

ازبک ها با مربی سرشناس و سرشناس خود را برای رویارویی با ایران آماده می کنند. سرمربی ازبکستان سرجیو کاتانچ اسلوونیایی سرمربی سابق تیم های ملی اسلوونی، امارات متحده عربی و عراق است. 14 آگوست بود که کتانچ از تیم عراق حذف شد، به تاشکند رفت و مدیریت تیم عراق را بر عهده گرفت.

این در حالی است که 27 ماه از حضور کاتانچ در ازبکستان می گذرد و ازبک ها در 25 بازی به 16 برد، 6 باخت و 3 تساوی با این مربی دست یافته اند، آماری که نشان می دهد کتانچ برخلاف همتایان خود توانسته تعادل قابل قبولی داشته باشد. روزهای ثبت نام در عراق

او حالا فردا شب شاگردانش را مقابل ایران در بیست و ششمین دیدار مقابل ازبکستان به میدان خواهد فرستاد.

از سری آ تا لیگ امارات در ترکیب ازبکستان

کاتانچ در شرایطی ازبک ها را برای بازی مقابل ایران آماده می کند که در ترکیب این تیم بازیکنان شاخصی حضور دارند که در لیگ های اروپایی مانند سری آ و فرانسه بازی می کنند. معروف ترین چهره تیم ملی ازبکستان الدور شوموردوف است که در سری آ برای کالیاری بازی می کند.جلال الدین مشاریپوف که در تابستان شایعه پیوستنش به استقلال شنیده می شد، دیگر ستاره ازبکستانی است که در لیگ یونان بازی می کند.

عزیز قنیف دیگر ستاره ازبکستانی است که در شباب الاهلی بازی می کند و با احمد نوراللهی همبازی است. اما او در دیدار مقابل ایران به دلیل تنبیه انضباطی و ضربدری نام نوراللهی نمی تواند به مصاف هم تیمی خود برود.

12 بازی، 11 برد برای ایران

ایران و ازبکستان پس از پنج ماه فردا شب دوباره به مصاف یکدیگر خواهند رفت. آخرین دیدار دو تیم به 9 خرداد برمی گردد که تیم کشورمان موفق شد با تک گل سردار آزمون ازبکستان را شکست دهد و قهرمان اولین دوره مسابقات کافا در رده بزرگسالان شود.

ایران و ازبکستان در مجموع 12 بار مقابل هم قرار گرفتند که حاصل آن 10 برد، یک تساوی و یک باخت برای تیم ملی کشورمان بود.

تنها شکست تیم ایران مقابل ازبک ها در آبان ماه بود. تیم کشورمان در 3 آبان 1390 در بازی برگشت مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی 2014 با یک گل مقابل ازبکستان شکست خورد و به این ترتیب اولین و تنها شکست ایران مقابل این تیم رقم خورد.

حالا دو تیم فردا برای سیزدهمین بار به مصاف هم می روند و باید دید در این دیدار چه نتیجه ای حاصل می شود. به خصوص که ازبک ها برای انتقام شکست در فینال کافا انگیزه مضاعفی خواهند داشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=132536

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.