افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

اسرائیل در نتیجه جنگ غزه ماهانه 2.4 میلیارد دلار ضرر می کند

  • کد خبر : 132415
اسرائیل در نتیجه جنگ غزه ماهانه 2.4 میلیارد دلار ضرر می کند

به گزارش بازار، بر اساس گزارش رسانه های محلی، وزارت دارایی اسرائیل خسارات ماهانه ناشی از جنگ در نوار غزه را حدود 2.4 میلیارد دلار برآورد کرده است. روز دوشنبه، روزنامه تجاری اسرائیل مارکر به نقل از وزارت دارایی این رژیم پیش بینی کرد که تولید ناخالص داخلی در سال جاری 1.4 درصد کاهش خواهد […]

به گزارش بازار، بر اساس گزارش رسانه های محلی، وزارت دارایی اسرائیل خسارات ماهانه ناشی از جنگ در نوار غزه را حدود 2.4 میلیارد دلار برآورد کرده است.

روز دوشنبه، روزنامه تجاری اسرائیل مارکر به نقل از وزارت دارایی این رژیم پیش بینی کرد که تولید ناخالص داخلی در سال جاری 1.4 درصد کاهش خواهد یافت.

این روزنامه توضیح می دهد که این بدان معنی است که هر ماه جنگ می تواند باعث زیان تولید ناخالص داخلی حدود 9 میلیارد شیکل (2.4 میلیارد دلار) شود و خاطرنشان می کند که این امر منجر به رکود تولید ناخالص داخلی سرانه می شود.

این روزنامه افزود: این نیز به این معناست که نرخ رشد اقتصادی در سال جاری تنها به 2 درصد خواهد رسید، اما انتظارات قبلی حاکی از آن بود که این نرخ به 3.4 درصد خواهد رسید.

جی پی مورگان چیس در 29 اکتبر اعلام کرد که با تشدید جنگ در نوار غزه، اقتصاد اسرائیل ممکن است در سه ماه پایانی سال جاری سالانه 11 درصد کاهش یابد.

این روزنامه معتقد است که “اقتصاد در حال ورود به یک جنگ وجودی است… بازار کار مختل شده است و بخش های تجاری در وضعیت عدم اطمینان قرار دارند.”

این روزنامه افزود: جنگی که از 16 مهر آغاز شد، اقتصاد آسیب دید. بلاتکلیفی در مورد تداوم آن و خطر یک جنگ همه جانبه در شمال (با لبنان) بر فعالیت های اقتصادی تأثیر گذاشته و آسیب های چند بعدی به اقتصاد وارد می کند.

در این زمینه، بتسالل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل، هزینه روزانه جنگ در نوار غزه را حدود یک میلیارد شیکل (266 میلیون دلار) برآورد کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=132415

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.