افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

گسترش همکاری های ایران و عراق در مدیریت آبیاری کشاورزی

  • کد خبر : 132326
گسترش همکاری های ایران و عراق در مدیریت آبیاری کشاورزی

به گزارش بازار، صفدر نیازی شهرکی معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در دیدار مشترک با میثاق عبدالحسین معاون اداری و فنی وزیر کشاورزی عراق و دیگر مسئولان فنی این وزارتخانه و نمایندگانی از وزارت جهاد کشاورزی بخش خصوصی هر دو کشور دستیابی به امنیت غذایی و توسعه پایدار را وظیفه اصلی و بخش […]

به گزارش بازار، صفدر نیازی شهرکی معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در دیدار مشترک با میثاق عبدالحسین معاون اداری و فنی وزیر کشاورزی عراق و دیگر مسئولان فنی این وزارتخانه و نمایندگانی از وزارت جهاد کشاورزی بخش خصوصی هر دو کشور دستیابی به امنیت غذایی و توسعه پایدار را وظیفه اصلی و بخش کشاورزی هر کشور ارتقای بهره‌وری و افزایش تولید در واحد سطح را مهم اعلام کرد.

وی افزود: بهره وری دارای سه مولفه عملیات آبی و خاکی مخصوص نژاد و محصول است و می توان با فعالیت آب و خاک راندمان آبیاری را در مراحل مختلف تامین و انتقال، توزیع و استفاده کشاورزی ارتقا داد.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره و تصریح به زیرساخت های آب و خاک ایران و اقدامات خوبی که پس از انقلاب اسلامی در حوزه آب انجام شده است، تصریح کرد: توسعه سیستم های نوین آبیاری، توسعه شبکه های آبیاری و کانال های انتقال آب و عملیات آب و خاک در بخش کشاورزی یکی از این اقدامات است که منجر به تشکیل و دستیابی به حد خودکفایی خدمات فنی و مهندسی در تولید نهاده ها و تجهیزات و صادرات به خارج از کشور شده است. که از جمله زمینه های همکاری با کشور عراق خواهد بود.

به گفته وی، فناوری‌های کنونی در ایران بومی‌سازی شده و در حال توسعه است که از جمله این فناوری‌ها می‌توان به روش‌های نوین آبیاری پربازده مانند آبیاری نواری، آبیاری زیرزمینی، آبیاری هوشمند، خشک‌کن برنج و ماشین‌های آبیاری اشاره کرد.

صفدر نیازی از آمادگی ایران برای همکاری برای ارائه خدمات فنی و مهندسی به عراق و ایجاد کارخانه تجهیزات و تجهیزات آبیاری توسط بخش خصوصی خبر داد که مورد استقبال طرف عراقی قرار گرفت.

وی افزود: این سفر به دنبال سفر وزیر کشاورزی عراق به کشورمان صورت می گیرد که مقرر شد همکاری های نزدیک تری در بخش آب و خاک بخش کشاورزی داشته باشیم.

تمرکز سرمایه گذاری در ایران و عراق در پاسخ به نیازهای بخش کشاورزی
در این دیدار، میثاق عبدالحسین، معاون اداری و فنی وزیر کشاورزی عراق در خوش آمد گویی به وی، این نشست را رویداد خوبی برای افزایش همکاری های فنی بخش کشاورزی و پاسخگویی به نیازهای دو کشور دانست و با توجه به همسایگی و مرزهای مشترک ایران و عراق، تمرکز بر سرمایه گذاری در. وی نکات مشترک را مهم و ضروری عنوان کرد.

وی برنامه مدیریت آبیاری را یکی از اولویت های وزارت کشاورزی عراق برشمرد و استفاده از سیستم های چند منظوره، تجارت کالایی و مبارزه با بیابان زایی را از زمینه های همکاری دو کشور معرفی کرد.

میثاق با اشاره به سفر خود به ایران، توانمندی های فنی و مهندسی بالای ایران در بخش آب را زمینه ساز همکاری در عراق و سرمایه گذاری در بخش آب و زمین و بهبود آن در عراق دانست.

من باید بگویم؛ معاون آب و اراضی وزارت جهاد کشاورزی شب گذشته در رأس هیئتی متشکل از نمایندگان بخش دولتی و خصوصی برای سفری پنج روزه به عراق سفر کرد.
تعداد بازدید 8 بار
تصاویر مرتبط

۱_۰

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=132326

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.