افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
3

ژیمناستیک کودکان؛ همه ی چیزهایی که لازم است بدانی

  • کد خبر : 132282
ژیمناستیک کودکان؛  همه ی چیزهایی که لازم است بدانی

آیا تا به حال ژیمناستیک کودکان را دیده اید؟ ژیمناستیک ورزشی پویا و جذاب است که کودکان می توانند آن را بیاموزند. در این ورزش کودکان تمرین قدرت، انعطاف و کار گروهی می کنند و اعتماد به نفس آنها افزایش می یابد. در این مقاله به دنیای هیجان انگیز ژیمناستیک کودکان می پردازیم و اطلاعات […]

آیا تا به حال ژیمناستیک کودکان را دیده اید؟ ژیمناستیک ورزشی پویا و جذاب است که کودکان می توانند آن را بیاموزند. در این ورزش کودکان تمرین قدرت، انعطاف و کار گروهی می کنند و اعتماد به نفس آنها افزایش می یابد. در این مقاله به دنیای هیجان انگیز ژیمناستیک کودکان می پردازیم و اطلاعات مفید و کاربردی در مورد آن می خوانیم. با ما بمان.

ژیمناستیک کودکان چیست؟

ژیمناستیک ورزشی است که سرعت، قدرت، انعطاف پذیری، هماهنگی و تعادل را بهبود می بخشد. این ورزش که نیاز به تمرین و کسب مهارت دارد، هم برای دختران و هم برای پسران مناسب است و یک ورزش عالی برای بهبود تعادل، مهارت های حرکتی اولیه و هماهنگی در کودکان محسوب می شود. کارشناسان توصیه می کنند ژیمناستیک را از سنین پایین شروع کنید. اکثر کسانی که ژیمناستیک را از سنین پایین شروع می کنند تا بزرگسالی به این ورزش ادامه می دهند.

کودکان از چه سنی باید ژیمناستیک را شروع کنند؟

هیچ قانون خاصی برای شروع ژیمناستیک وجود ندارد. برخی از مربیان به کودکان 2 ساله آموزش می دهند و برخی دیگر می گویند تا نوجوانی صبر کنند. طبق تحقیقات آکادمی اطفال آمریکا، کودکان 2 تا 5 ساله می توانند ژیمناستیک را شروع کنند. در این سن کودکان مهارت های حرکتی خود را توسعه می دهند و ژیمناستیک هماهنگی عصبی و عضلانی آنها را بهبود می بخشد. ژیمناستیک در این سن با هدف بازی و یادگیری حرکات ساده آموزش داده می شود. به گفته این پژوهشکده، کودکان 6 تا 9 ساله ظرفیت یادگیری بیشتری دارند و باید در این دوران از آنها انتظار پیشرفت داشت.

قبل از ثبت نام فرزندتان در کلاس ژیمناستیک، باید آمادگی او را ارزیابی کنید. اگر فرزند شما می تواند در کلاس های مختلف شرکت کند، آموزش پذیر است و به ورزش علاقه مند است، می توانید او را به کلاس های ژیمناستیک ببرید. کارشناسان می گویند بهتر است یک جلسه آزمایشی برای کودک زیر 5 سال در نظر بگیرید. او را به کلاس های ژیمناستیک ببرید و ببینید آیا او آماده شروع این ورزش است یا خیر.

فواید ژیمناستیک برای کودکان

ژیمناستیک فواید جسمی و روحی زیادی برای کودکان دارد. فرقی نمی کند کودک شما برای تفریح ​​این ورزش را دنبال کند یا جدی. ژیمناستیک به کودکان مهارت هایی می آموزد که در زندگی مفید هستند. از افزایش تعادل و قدرت بدنی گرفته تا افزایش آگاهی بدن و مهارت های اجتماعی. در زیر به بررسی مهم ترین فواید ژیمناستیک می پردازیم.

1. بهبود سلامت

وقتی کودک شما به طور منظم ورزش کند، از سلامتی بهتری برخوردار خواهد بود. ژیمناستیک خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت را کاهش می دهد و از کاهش عملکرد در بزرگسالی جلوگیری می کند. طبق تحقیقات، کودکانی که ژیمناستیک انجام می دهند، کمتر دچار پوکی استخوان می شوند.

علاوه بر این، ژیمناستیک چربی سوزی را تسهیل می کند و کودک شما اضافه وزن نخواهد داشت. شرکت در کلاس های تناسب اندام نیز خواب کودک را بهبود می بخشد.

2. افزایش قدرت بدنی

کارشناسان می گویند که ژیمناستیک پایه و اساس ورزش های دیگر است، بنابراین اگر در کودکی ژیمناستیک انجام داده اید، در بزرگسالی برای شما راحت تر خواهد بود که به هر ورزشی علاقه مند شوید. تمرینات این ورزش با وزن بدن انجام می شود و باعث افزایش قدرت عضلات مرکزی، بالا و پایین تنه می شود. تمرینات ژیمناستیک از سنین پایین قدرت و استقامت عضلانی را برای کودکان فراهم می کند، تعادل و مهارت آنها را افزایش می دهد و قدرت ذهنی آنها را افزایش می دهد.

3. مهارت های اجتماعی را بهبود بخشید

شرکت در کلاس های ژیمناستیک باعث ایجاد عادات سالم در کودکان می شود و به آنها فرصت برقراری ارتباط با همسالان خود را می دهد. کودکان یاد می گیرند که فعالیت های گروهی انجام دهند و در ارتباط با سایر کودکان تعامل اجتماعی داشته باشند. کلاس های ورزشی به کودکان می آموزد که نظم داشته باشند، قوانین را رعایت کنند و به آنها احترام بگذارند. کودکان از دوستان خود انگیزه می گیرند و با معلمان خود رابطه سالم برقرار می کنند.

4. ترتیب یادگیری

کلاس بدنسازی محیطی ایده آل برای یادگیری بازی و اخلاق ورزشی است. بچه هایی که ژیمناستیک انجام می دهند به طور منظم ورزش می کنند و سال ها برای رسیدن به اهداف خود تلاش می کنند. آنها یاد می گیرند که برای رسیدن به وضعیت مطلوب تلاش و استقامت کنند. در این کلاس ها کودکان تعهد، وفاداری و کار گروهی را می آموزند، بنابراین حتی اگر به ورزش ادامه ندهند، در آینده قضاوت و کار گروهی خوبی خواهند داشت.

5. بر ترس غلبه کنید

برخی از حرکات ژیمناستیک برای کودکان ترسناک است. علاوه بر این، بیشتر کودکان از امتحان کردن چیزهای جدید می ترسند. ژیمناستیک کودک را تشویق می کند تا بر ترس های خود غلبه کند و زیر نظر مربی کارهای هیجان انگیز را امتحان کند. مربی ژیمناستیک چالش های مختلفی را برای دانش آموزان در هر کلاس ارائه می دهد و به آنها کمک می کند تا حرکات جدید را یاد بگیرند. با این رویکرد کودکان می آموزند که با تمرین و صبر می توانند به اهداف دور از ذهن خود برسند و موفق باشند. این مهارت هم در ورزش و هم در زندگی مفید است.

6. رشد ذهنی

فواید ژیمناستیک فقط فیزیکی نیست. این ورزش باعث افزایش تمرکز کودکان می شود. در کلاس های ژیمناستیک با هر تمرین ارتباط مغز و بدن تقویت می شود و به تدریج هماهنگی و تعادل کودک افزایش می یابد. محققان می گویند همبستگی بین کودکان در همان کلاس نیز بسیار مفید است. آنها دوستی، همکاری و تعهد را در کلاس های ورزشی یاد می گیرند و این مهارت ها برای همیشه در آنها باقی می ماند.

7. تسلط بر بدن

یکی از عوامل مهم در ژیمناستیک انعطاف پذیری است. کودکان برای داشتن بدنی انعطاف پذیر و قوی، حرکات کششی مختلفی انجام می دهند. افزایش دامنه حرکتی و انعطاف پذیری عضلات از آسیب های فیزیکی جلوگیری می کند. ژیمناستیک به کودکان می آموزد که درست راه بروند، بدوند و درست بپرند. وقتی فرزند شما ژیمناستیک را یاد می گیرد، کنترل بیشتری بر بدن خود پیدا می کند، بنابراین موقعیت های پرخطر را تشخیص می دهد و از آن اجتناب می کند.

8. بهبود خلق و خو

والدین دوست دارند فرزندانشان سرگرمی های سالم و مفیدی داشته باشند. ژیمناستیک یکی از سرگرم کننده ترین ورزش هاست. در این ورزش کودکان فعال هستند و پریدن و تاب خوردن را جذاب می دانند. شرکت در کلاس های ژیمناستیک باعث ترشح هورمون اندورفین در بدن کودکان می شود و در نتیجه در خانه و مدرسه احساس شادی و روحیه بهتری دارند.

معایب ژیمناستیک

ژیمناستیک ویژگی های مثبت زیادی دارد، اما برخی از کارشناسان می گویند می تواند خطراتی برای کودکان نیز داشته باشد. آنها در تحقیقات خود به دنبال پاسخ به سؤالات مهمی هستند مانند اینکه آیا ژیمناستیک در دراز مدت به کودکان آسیب می رساند یا خیر. در زیر به بررسی برخی از ویژگی های منفی این ورزش می پردازیم.

1. آسیب ورزشی

آسیب های ورزشی در هر ورزشی و در هر سنی ممکن است رخ دهد، اما ژیمناستیک بیشترین میزان آسیب را در بین ورزش های کودکان دارد. بر اساس تحقیقات انجام شده از هر 5 کودکی که ژیمناستیک می کنند، یکی از آنها هنگام انجام این ورزش آسیب دیده است.

2. فشار عاطفی

بر اساس تحقیقات، توقع بیش از حد از کودکان می تواند باعث رنجش شود. اگر کودک شما در وضعیت جسمانی خوبی قرار ندارد و انتظار دارید پیشرفت قابل توجهی داشته باشید، اضطراب، ناامیدی و نارضایتی را تجربه خواهید کرد. شما نمی دانید چگونه با این فشار روحی مقابله کنید و ممکن است ناامید شوید.

3. همپوشانی اهداف

کودکان باید زمان کافی برای بازی و تفریح ​​داشته باشند. هدف از ژیمناستیک کودکان بهبود مهارت های حرکتی و یادگیری بازی در گروه است. کودکانی که ورزش حرفه ای انجام می دهند، اهداف متفاوتی نسبت به همسالان خود دارند. در مسابقات شرکت می کنند و برای پیروزی تلاش می کنند، اما این اهداف برای کودک مناسب نیست. تحت فشار هستند و عادت های ناسالم در آنها نهادینه شده است. به عنوان والدین باید بدانید که ژیمناستیک برای کودکان مفرح و آموزنده است و قرار نیست فرزندتان در این ورزش تمرینات سخت و طاقت فرسا انجام دهد.

آخرین کلمه

هر پدر و مادری دوست دارد فرزندی سالم و موفق داشته باشد. ژیمناستیک فواید زیادی برای کودکان دارد. این ورزش مهارت های حرکتی کودکان را بهبود می بخشد و مهارت های اجتماعی مفیدی را به آنها می آموزد. این ورزش مهیج اعتماد به نفس، تاب آوری، قدرت بدنی، چابکی، انعطاف پذیری، تعادل، همکاری، فداکاری و نظم را در کودکان ایجاد می کند و آنها را برای بزرگسالی آماده می کند.

اگر این مقاله برای شما مفید بود، آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و اگر تجربه ای در رابطه با ژیمناستیک کودکان دارید، نظر خود را برای ما بنویسید.

هشدار! این مقاله صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن مراجعه به پزشک یا متخصص ضروری است. اطلاعات بیشتر


مهم ترین و سخت ترین وظیفه پدران و مادران تربیت فرزندان، تربیت فرزندان شاد و سالم امروز و فردای انسان های موفق است.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=132282

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.