افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
3

کنفرانس خلق ثروت در آستانه تحول

  • کد خبر : 132194
کنفرانس خلق ثروت در آستانه تحول

به گزارش بازار، به نقل از اتاق تهران، مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران برای برگزاری رویدادهایی در حوزه فناوری های نوین که برای فعالان اکوسیستم فناورانه مفید بوده و شرکت های سنتی را با فناوری روز ارتباط می دهد، به فعالیت خود ادامه می دهد. نوآوری ها و پدیده ها: سازماندهی شده […]

به گزارش بازار، به نقل از اتاق تهران، مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران برای برگزاری رویدادهایی در حوزه فناوری های نوین که برای فعالان اکوسیستم فناورانه مفید بوده و شرکت های سنتی را با فناوری روز ارتباط می دهد، به فعالیت خود ادامه می دهد. نوآوری ها و پدیده ها: سازماندهی شده «تولید ثروت در آستانه تحول» که به بررسی و ارزیابی آثار و پیامدهای گسترش استفاده از هوش مصنوعی در محیط کسب و کار پرداخته است.

در این رویداد که مورد استقبال مدیران ارشد شرکت های بخش خصوصی قرار گرفت، محمد اسلامی، یکی از بنیانگذاران شرکت AiAble، به لزوم توجه به توسعه استفاده از هوش مصنوعی و تغییراتی که در فضای کسب و کار ایجاد می کند، پرداخت. در ابتدای این رویداد رئیس مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران با اشاره به سابقه برگزاری رویدادهای مختلف در اتاق تهران به تهدیدات و فرصت های ایجاد شده توسط هوش مصنوعی برای شرکت ها پرداخت.

سحر بانکدارپور گفت: امروزه بحث های زیادی در مورد خطرات و مزایای هوش مصنوعی برای شرکت ها مطرح می شود، اما کمتر شرکتی نسبت به ارزشی که هوش مصنوعی می تواند برای کسب و کار خود ایجاد کند حساس و آگاه باشد.

وی افزود: به طور کلی چالش پیش روی شرکت ها در استفاده از هوش مصنوعی را می توان در مشکلات مدیریتی جست و جو کرد زیرا در درجه اول این مدیران شرکت هستند که باید درک درستی از هوش مصنوعی و ارزش افزوده ای که می تواند برای جامعه ایجاد کند به دست آورند. به همین منظور این رویداد منحصرا برای مدیران عامل و مدیران ارشد شرکت ها برگزار شده است که امیدواریم مورد توجه شرکت کنندگان قرار گیرد.

بنکدارپور در پایان سخنان خود تصریح کرد: اکنون در دوران انقلاب صنعتی چهارم قرار داریم و شاید با سرعت بسیار زیاد پیشرفت در حوزه فناوری و نوآوری های جدید در آستانه انقلاب صنعتی پنجم باشیم. بنابراین یادگیری و داشتن درک کافی از مفاهیمی مانند هوش مصنوعی برای تداوم و بقای شرکت ها اجتناب ناپذیر است.
ما نباید از انقلاب صنعتی چهارم عقب بمانیم

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی تهران همچنین در رویداد «آفرینش ثروت در آستانه تحول» که تقریباً همزمان با دوران حضور نادرشاه افشار برگزار شد، به اختراع ماشین بخار توسط جیمز وات اشاره کرد. در جنگ و فتح امپراتوری ایران و اثر شگفت انگیز ماشین بخار. وی از توسعه و پیشرفت امپراتوری بریتانیا و فاصله صنعتی این سرزمین از سایر رقبا در جهان صحبت کرد.

فرزین فردیس با بیان اینکه نقش توسعه فناوری در تغییر حکومت ها و فروپاشی امپراتوری ها کمتر در روایت تاریخ و در خوانش تاریخ مطرح شده است، افزود: در اولین انقلاب صنعتی، تعادل سیاست و … صنعت در جهان به سمت انگلیس متمایل شده است، سپس انقلاب صنعتی دوم رخ می دهد و در انقلاب صنعتی سوم رهبری صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات به دست ایالات متحده می افتد و فاصله این کشور بین این کشور است. و کشورهای دیگر بسیار عالی خواهند بود.

وی ادامه داد: اگر از انقلاب صنعتی چهارم که بسیاری آن را مبتنی بر هوش مصنوعی می دانند و پیشگامان آن آمریکا و چین هستند، فاصله بگیریم، ممکن است حتی در حوزه انرژی نیز تمامی امتیازات خود را از دست بدهیم. همانطور که در حال حاضر بسیاری از صاحبان منابع انرژی در جهان با تکیه بر فناوری های نوین، سرمایه گذاری های کلان و حضور در بازارهای جهانی از ما پیشی گرفته اند و سهم و نفوذ بیشتری نسبت به ما دارند.

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی تهران با اشاره به جذابیت هوش مصنوعی در داخل و خارج از اتاق بازرگانی تهران و پرداختن به آن به ویژه در حوزه بازار کار، گفت: به نظر من هوش مصنوعی نه آنها کسی را از بازار کار حذف نخواهند کرد، اما افرادی را که می دانند چگونه با هوش مصنوعی کار کنند، حذف خواهند کرد.

فرزین فردیس یکی از وظایف اتاق تهران در عصر انقلاب چهارم صنعتی را بررسی روندهایی دانست که فضای کسب و کار را مختل می کند و ممکن است هم فرصت ها و هم تهدیدها را نشان دهد. وی گفت: این روندها را بررسی می کنیم و با اعضای اتاق در میان می گذاریم تا آنها را برای رویارویی با این فضا آماده کنیم.

وی تاکید کرد: «مرکز تحول و نوآوری دیجیتال اتاق تهران» با برگزاری رویدادهایی از این دست در تلاش است تا فعالان اقتصادی و صاحبان مشاغل را برای رویارویی با تغییرات ناشی از هوش مصنوعی در فضای کسب‌وکار جهانی آماده کند تا بند کفش‌ها تنگ شود. سریعتر بدوید تا از این انقلاب بزرگ در صنعت عقب نمانید.
ظهور یک فناوری همه کاره

در ادامه این رویداد، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران aiAble به تبیین ماهیت هوش مصنوعی و پیامدها و کارکردهای آن در حوزه های مختلف پرداخت و با بیان اینکه هوش مصنوعی یک فناوری همه کاره است، ورود این پدیده نوظهور به عصر کنونی را به عنوان یک فناوری فراگیر دانست. عصر دسترسی انسان به برق

محمد اسلامی با بیان اینکه در دنیای امروز استفاده از هوش مصنوعی در بخش های مختلف از جمله کسب و کار اهمیت زیادی پیدا کرده است، تصریح کرد: صاحبان مشاغل و مدیران کسب و کار باید بدانند چگونه با ماشین و هوش مصنوعی سوالات خوبی بپرسند که بتواند ارزش آفرینی کند. برای به دست آوردن نتایج واقعی و صحیح وی همچنین بر لزوم آگاهی بیشتر فعالان اقتصادی از توسعه استفاده از هوش مصنوعی تاکید کرد.

در ادامه این رویداد صاحبان مشاغل حاضر در این جلسه سوالات خود را در رابطه با هوش مصنوعی و انتظارات از این فناوری نوظهور مطرح کردند و محمد اسلامی و تیم مدیریتی شرکت aiAble به آنها پاسخ دادند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=132194

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.