افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
7

چاقی ممکن است تولید شیر را در مادران شیرده کاهش دهد

  • کد خبر : 13219
چاقی ممکن است تولید شیر را در مادران شیرده کاهش دهد

منو عزیزم اخبار ارجاع نمایش اسلاید آزمون ها فیلم های یک متخصص اطفال پیدا کنید راهنمای سلامت و فرزندپروری نقاط عطف کودک نوپا رشد کودک رفتار و انضباط ایمنی کودک عادت های سالم همه موضوعات راهنما مطالب مرتبط سلامت کودکان واکسن های کودکان فرزندپروری بارداری موضوعات مرتبط بیشتر فرزندپروری عزیزم اخبار منو چاقی ممکن است […]


منو

چاقی ممکن است تولید شیر را در مادران شیرده کاهش دهد

توسط کارا مورز

خبرنگار HealthDay

پنجشنبه، 29 دسامبر 2022 (اخبار هلث دی) – در حالی که 8 مادر از 10 مادر به نوزادان خود برای مدت کوتاهی شیر می دهند، علیرغم توصیه های کارشناسان، این تعداد به شدت کاهش می یابد، تا حدی به دلیل کاهش تولید شیر.

محققان با بررسی چرایی این اتفاق دریافتند که در زنان چاق، التهاب ممکن است مقصر باشد.

تحقیقات قبلی نشان داده است که وقتی یک فرد چاق است، التهاب مزمن از چربی شروع می شود و به اندام ها و سیستم ها در سراسر بدن گسترش می یابد. و این التهاب ممکن است جذب اسیدهای چرب از خون به بافت‌های بدن را مختل کند.

این اسیدهای چرب بلوک های سازنده چربی های مورد نیاز برای تغذیه نوزاد در حال رشد هستند.

راشل واکر، نویسنده ارشد این مقاله، پژوهشگر فوق دکتری علوم تغذیه در دانشگاه ایالتی پن، می گوید: “علم بارها نشان داده است که بین اسیدهای چرب مصرفی شما و اسیدهای چرب موجود در خون شما ارتباط قوی وجود دارد.” ماهی سالمون، امگا 3 بیشتری در خون آنها خواهید یافت. اگر شخص دیگری همبرگر زیاد بخورد، چربی های اشباع بیشتری در خون او خواهید یافت.

واکر گفت: این مطالعه یکی از اولین مطالعاتی است که بررسی می کند آیا اسیدهای چرب خون در شیر مادر نیز یافت می شود یا خیر.

او در یک خبر دانشگاهی گفت: “برای زنانی که به طور انحصاری از شیر مادر تغذیه می کنند، این همبستگی بسیار بالا بود؛ بیشتر اسیدهای چرب موجود در خون در شیر مادر نیز وجود داشت.”

واکر گفت، اما برای زنان مبتلا به التهاب مزمن که در تلاش برای تولید شیر کافی بودند، این ارتباط تقریباً از بین رفته بود.

وی افزود: «این شواهد محکمی است که نشان می دهد اسیدهای چرب برای زنان مبتلا به التهاب مزمن قادر به ورود به غده پستانی نیستند.

برای این مطالعه، محققان خون و شیر حاصل از مطالعه انجام شده در بیمارستان کودکان سینسیناتی و دانشگاه سینسیناتی را تجزیه و تحلیل کردند.

در مطالعه اولیه، محققان 23 مادر را انتخاب کردند که علیرغم تلاش برای تحریک تولید از طریق تخلیه مکرر سینه، شیر بسیار کمی داشتند. 20 مادر با تولید شیر متوسط؛ و یک گروه کنترل 18 نفری که به طور انحصاری با شیر مادر تغذیه می کردند.

در مقایسه با سایر مادران، آنهایی که شیر بسیار کمی داشتند، به طور قابل توجهی نرخ چاقی و نشانگرهای بیولوژیکی التهاب سیستمیک بالاتری داشتند.

در حالی که شیر و اسیدهای چرب خون در گروه کنترل به شدت مرتبط بودند، اما در گروه‌هایی که تولید شیر متوسط ​​یا بسیار پایین داشتند، این موضوع صادق نبود.

آلیسون گرناند، استادیار علوم تغذیه در ایالت پن، یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: «تغذیه با شیر مادر فواید بی‌شماری برای مادر و کودک دارد، از جمله خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن برای مادر و کاهش خطر عفونت برای نوزاد».

Gernand در این نشریه گفت: “این تحقیق به ما کمک می کند تا بفهمیم چه اتفاقی ممکن است در مادران دارای وزن بالا و التهاب بیفتد، که در ادامه می تواند منجر به مداخلات یا درمان هایی شود که به مادران بیشتری که می خواهند به شیر مادر شیر بدهند اجازه می دهد این کار را انجام دهند.”

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، شیردهی انحصاری با شیر مادر را برای شش ماه اول نوزاد توصیه می کند. فقط 25 درصد از مادران این کار را انجام می دهند و فشارهای شغلی و عدم حمایت اجتماعی را مانع می دانند.

این یافته ها اخیرا در نشریه منتشر شده است مجله تغذیه.

اطلاعات بیشتر

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده اهمیت بیشتری به این موضوع دارند شیر دادن.

منبع: دانشگاه ایالتی پن، انتشار خبری، 21 دسامبر 2022



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=13219

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.