افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

تشییع پیکر محمدعلی اسلامی نادوشن از دانشگاه تهران + عکس

  • کد خبر : 132174
تشییع پیکر محمدعلی اسلامی نادوشن از دانشگاه تهران + عکس

به گزارش رکنا، مراسم تشییع محمدعلی اسلامی ندوشن او از دانشکده ادبیات به دانشکده حقوق دانشگاه تهران که سال ها در آنجا تدریس کرده بود، پیشرفت کرد. ندوشن اسلامی سال گذشته در کانادا وی درگذشت و پس از گذشت بیش از یک سال پیکرش به ایران بازگشت تا پس از تشییع در نیشابور به خاک […]

به گزارش رکنا، مراسم تشییع محمدعلی اسلامی ندوشن او از دانشکده ادبیات به دانشکده حقوق دانشگاه تهران که سال ها در آنجا تدریس کرده بود، پیشرفت کرد. ندوشن اسلامی سال گذشته در کانادا وی درگذشت و پس از گذشت بیش از یک سال پیکرش به ایران بازگشت تا پس از تشییع در نیشابور به خاک سپرده شود.

علی لاریجانی، روح الله هادی، عبدالرضا سیف، مصطفی ملکیان، سیدمحمدرضا حسینی بهشتی، محمد مقیمی، محمود اسعدی، امید ماجد، علیرضا حاجیان نژاد و مصطفی موسوی راد به همراه سایر اهالی فرهنگ، هنر و اساتید و دانشجویان دانشگاه مراسم خاکسپاری پیکر این چهره نامی فرهنگ و ادب که دیروز پیکرش پس از 18 ماه از کانادا به ایران بازگشت، با حضور مردم تشییع شد.

پیکر این معلم پس از برگزاری برنامه هایی در تهران و یزد به نیشابور منتقل و در کنار مزار مفاخر فرهنگ و ادب کشور از جمله عطار و خیام به خاک سپرده می شود.

محمدعلی اسلامی نادوشن در سال 1304 در نادوشن یزد به دنیا آمد و در 5 اردیبهشت 1401 در کانادا درگذشت. او در فرانسه حقوق بین الملل خواند و استاد دانشگاه تهران بود و علاوه بر دروس حقوق، به تدریس نقد ادبی، بلاغت و ادبیات تطبیقی ​​نیز پرداخت. اسلامی نادوشن سال های زیادی از عمر خود را صرف تحقیق در آثار علمی و ادبی ایران و ترجمه آثار نویسندگان جهان کرد و آثار او کتاب بیش از 50 جلد از او در زمینه های مختلف اعم از ادبی، فرهنگی و اجتماعی منتشر شده است.

آثار فرهنگی محمدعلی اسلامی ندوشن

محمدعلی اسلامی نادوشن در سال 1304 در نادوشن یزد به دنیا آمد و در 5 اردیبهشت 1401 در کانادا درگذشت. او در فرانسه حقوق بین الملل خواند و استاد دانشگاه تهران بود و علاوه بر دروس حقوق، به تدریس نقد ادبی، بلاغت و ادبیات تطبیقی ​​نیز پرداخت. اسلامی نادوشن سال های زیادی از عمر خود را صرف پژوهش در آثار علمی و ادبی ایران و ترجمه آثار نویسندگان جهان کرد و آثار وی در قالب کتاب در بیش از 50 جلد در زمینه های مختلف اعم از ادبی، فرهنگی و اجتماعی منتشر شده است. . . .

تشییع پیکر محمدعلی اسلامی نادوشن از دانشگاه تهران

برخی از کتاب‌های محمدعلی اسلامی نادوشن عبارتند از: «داستان بی‌پایان حافظ»، «چهار سخنور ضمیر ایران»، «تأملی درباره حافظ»، «زندگی و مرگ رزمندگان در شاهنامه»، «تاریخ». داستان ها، «سرو سایه فان»، «ایران و جهان از منظر شاهنامه»، «نامه از نامور»، «ایران را فراموش نکنیم»، «در سایه همایی»، «یاد خواسته ها». حقوق بشر در جهان سوم، «به حرف ها گوش کنیم»، «ایران و تنهایی اش»، «ایران: چه حرفی برای گفتن دارد؟»، «مرزهای نامرئی»، «شور زندگی» (ون گوگ) “روزها” (داستان – در چهار جلد)، “باغ سبز عشق”، “ابر زمان و ابر زلف”، “افسانه افسون”، “دیدن دانش آموز دیگر”، “گوش دادن به دیگری”. دانشجو»، «جام جهانبین» و «صداها و حرکات».

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=132174

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.