افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
4

زمین، مسکن، طلا و ارز اولویت های سرمایه گذاری مردم ایران است

  • کد خبر : 132138
زمین، مسکن، طلا و ارز اولویت های سرمایه گذاری مردم ایران است

به گزارش بازار، مرکز سنجش افکار دانشجویان جهاد دانشگاهی مهرماه امسال از 12 هزار ایرانی بالای 15 سال از طریق مصاحبه حضوری سؤال کرد. “اگر وضعیت مالی شما به گونه ای است که می توانید پس انداز کنید. ترجیح می دهید پس انداز خود را چگونه مدیریت کنید؟” بر اساس نتایج این نظرسنجی، 33.3 درصد […]

به گزارش بازار، مرکز سنجش افکار دانشجویان جهاد دانشگاهی مهرماه امسال از 12 هزار ایرانی بالای 15 سال از طریق مصاحبه حضوری سؤال کرد. “اگر وضعیت مالی شما به گونه ای است که می توانید پس انداز کنید. ترجیح می دهید پس انداز خود را چگونه مدیریت کنید؟”

بر اساس نتایج این نظرسنجی، 33.3 درصد از مردم ایران گفته اند که اگر پس انداز داشته باشند، ترجیح می دهند در زمین و مسکن سرمایه گذاری کنند، 20.7 درصد مردم خرید طلا و سکه، 15.5 درصد ترجیح می دهند شغل ایجاد کنند و متعهد شوند. 15.2 درصد دیگر گفتند که در بانک پس انداز می کنند، 2.7 درصد دلار و ارز می خرند. 2.7 درصد در بازار خودرو، 1.3 درصد در بازار سهام و 1.3 درصد در ارزهای دیجیتال و بازارهای جهانی سرمایه گذاری می کنند.

بر اساس این نظرسنجی، ترجیح مردم برای سرمایه گذاری و نحوه مدیریت پس انداز با توجه به متغیرهای جنسیت، سن، تحصیلات، هزینه سرانه ماهانه در منزل و محل سکونت معنادار و از نظر آماری معنادار است. زنان بیشتر از مردان گفتند که اگر پس‌انداز داشته باشند، طلا و سکه می‌خرند یا در بانک سرمایه‌گذاری می‌کنند. از سوی دیگر، مردان (39.9 درصد) گفتند که بیشتر از زنان (32.1 درصد) در زمین و مسکن سرمایه گذاری می کنند. در بین گروه های سنی مختلف، افراد 50 ساله و بالاتر (28 درصد) بیش از سایرین گفتند که اگر پس انداز داشته باشند در بانک سرمایه گذاری خواهند کرد. ترجیح گروه 30 تا 49 ساله نسبت به سایر گروه ها، سرمایه گذاری در زمین و مسکن است. جوانان (9/26 درصد) در صورت پس انداز ترجیح می دهند نسبت به سایر گروه های سنی طلا و سکه بخرند.

بر اساس نتایج نظرسنجی، افرادی که دارای مدرک تحصیلی کمتر از دانشگاه (26%) هستند، ترجیح می دهند در صورت پس انداز در بانک سرمایه گذاری کنند. از طرفی ترجیح افراد با تحصیلات دانشگاهی (1/25 درصد) نسبت به سایر گروه های آموزشی، صرفه جویی در طلا و سکه است. در بین گروه های مختلف هزینه کرد، افراد با سرانه هزینه دو میلیون تومان و کمتر (9/20 درصد) بیش از سایر گروه ها گفتند که در صورت داشتن پس انداز در بانک پس انداز می کنند. از سوی دیگر افرادی با سرانه هزینه بیش از چهار میلیون تومان در ماه (38.5 درصد) ترجیح می دهند در زمین و مسکن سرمایه گذاری کنند. در مقایسه بین ساکنان شهری و روستایی، علیرغم ترجیح هر دو گروه برای سرمایه گذاری در زمین و مسکن، شهرنشینان (4/23 درصد) بیشتر از روستائیان خرید طلا و سکه را ترجیح می دهند و روستائیان نیز سرمایه گذاری در شغل را ترجیح می دهند. ایجاد و کارآفرینی

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=132138

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.