افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

انجام آزمایش سلاح؛ ما اجازه نمی دهیم گزینه مورد نظر دولت رئیس اتاق باشد

  • کد خبر : 132079
انجام آزمایش سلاح؛  ما اجازه نمی دهیم گزینه مورد نظر دولت رئیس اتاق باشد

حسین سله ورزی، رئیس برکنار شد اتاق بازرگانی ایران وی در ششمین اجلاس دهمین دوره مجلس نمایندگان اتاق ایران به ایراد سخنرانی پرداخت. به گزارش اکنگر، بخش های مهم صحبت های وی را در ادامه می خوانید: در مورد انتخاب رئیس خانه ایران باید بگویم که قبل از انتخابات 28 خرداد هیچ وقت موضوع رد […]

حسین سله ورزی، رئیس برکنار شد اتاق بازرگانی ایران وی در ششمین اجلاس دهمین دوره مجلس نمایندگان اتاق ایران به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش اکنگر، بخش های مهم صحبت های وی را در ادامه می خوانید:

در مورد انتخاب رئیس خانه ایران باید بگویم که قبل از انتخابات 28 خرداد هیچ وقت موضوع رد صلاحیت ها به من اطلاع داده نشد و شب قبل از انتخابات جلسه انجمن نظارت برگزار شد و هیچ جلسه ای برگزار نشد. نظرات. در آنجا اعضای هیئت خانه ایران تشکیل شدند و با رای آنها انتخابات برگزار شد و به تایید اعضای انجمن نظارت رسید و در نهایت نتیجه در روزنامه رسمی ثبت شد.

سپس متأسفانه شخص دیگری وارد شد و ابتدا با تخریب و سپس تهدید و در نهایت اصرار به استعفای من، اقدام به پیگیری موضوع کرد. این وضعیت ادامه داشت تا اینکه در اوایل آبان ماه شورای عالی نظارت تشکیل جلسه داد. با توجه به فیلم ضبط شده این جلسه، قسم می خورم که هیچ صورتجلسه ای تنظیم یا امضا نشده است و سپس خارج از جلسه، چهار وزیر از اعضای شورای عالی نظارت به صورت تصادفی صورتجلسه را بدون هیچ تصمیمی ارائه کردند. ساخته شده است. جلسه و پس از دو هفته، در 22 آبان، قطعنامه با مهر کاملاً محرمانه به اتاق ارائه شد.

به گفته بخش خصوصی، طبق قانون، وزرا نمی توانند درباره رئیس اتاق تصمیم بگیرند. بر این اساس گفته شد که آنها به عنوان اعضای شورای عالی نظارت اظهار نظر کرده اند که بر اساس قانون نمی توانند مهر کاملا محرمانه ای بر مصوبه خود در قالب شورای عالی نظارت بگذارند زیرا این رویه مربوط به دولت است.

ما این قطعنامه را علیرغم اشکال در شکل و محتوای آن دریافت می کنیم زیرا به قانون ملزم هستیم. اکنون تصمیم گرفته ایم با کمک اعضای مجلس نمایندگان ایران بر اساس آیین نامه داخلی انتخابات برگزار کنیم و نخست وزیری بهتر و نه لزوماً مطلوب را انتخاب کنیم. البته من هم مانند حسین صلاح ورزی اعتراض خود را به این موضوعات در دادگاه مطرح کردم و معتقدم عدالت در کشور اجرا می شود و هر چه قانون بگوید محترم و قابل اجراست.

امسال صد و چهلمین سالگرد تاسیس اتاق ایران است و می دانیم که بخش خصوصی چالش های بسیاری و دولت های مختلف را پشت سر گذاشته است. صدای بخش خصوصی صدای شفقت و توانایی است که همیشه وجود داشته و متاسفانه استفاده نشده است.

فراموش نکنیم که اتاق ایران در ده ها شورا و مجمع تصمیم گیری عضویت دارد، مایه مباهات اتاق نیست بلکه ظرفیتی است که در اختیار دولت است و گوش ندادن به آن خلاف قانون است. .

خانه ایران از قانون پیروی می کند. من خودم را در این راه دشوار معرفی کردم زیرا قانون را رعایت می کنم و وظیفه اخلاقی دارم. مجلس شورای اسلامی بخش خصوصی است و یادآوری می‌کنم که خانه بخش خصوصی خواهد بود زیرا ما همواره تلاش کرده‌ایم که بخش خصوصی صدایی آگاه، دلسوز و صلح‌آمیز باشد.

از سوی دیگر نص صریح قانون نیز روشن است و بر اساس آن دولت در قبال بخش خصوصی وظایفی دارد. وزرا باید ماهی یک بار به خانه ایران بیایند و مقررات زدایی کنند و به وضعیت بخش خصوصی رسیدگی کنند و اگر اقدامی نکردند، قصور است.

اکنون متاسفم که دولت این قصور مضر را انجام داده و رفتارش پخته و در خدمت مردم نبوده است.

هیچکس بیشتر از بخش خصوصی به مفاد قانون توجه نمی کند، زیرا این فعالان بخش خصوصی هستند که تحت تأثیر قانون قرار می گیرند و مفاد آن بر زندگی و منافع آنها تأثیر می گذارد، بنابراین درک انباشته اعضای اتاق هیئت نمایندگی قوانین یکی از منحصر به فردترین توانایی هاست. البته اشاره به تفاسیر قانون روشن است.

از نظر بخش خصوصی، موضوع روشن است و اجازه نمی‌دهیم اتاق ایران ابزار و بستری برای تمجید از گروه‌های مختلف سیاسی باشد.

من معتقدم در روند انتخابات تخلف قانونی صورت نگرفته است و ما به عنوان اعضای مجلس نمایندگان ایران انتخاب شده ایم و تاکید می کنم که رعایت قانون راه نجات کشور است.

منبع: اعتماد آنلاین

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=132079

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.