افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
7

منوها با اطلاعات «تأثیر تغییر آب و هوا» باعث تغییر در انتخاب‌های رستوران‌ها می‌شود

  • کد خبر : 13187
منوها با اطلاعات «تأثیر تغییر آب و هوا» باعث تغییر در انتخاب‌های رستوران‌ها می‌شود

منو رژیم غذایی و مدیریت وزن صفحه اصلی اخبار ارجاع نمایش اسلاید آزمون ها وبلاگ ها فیلم های برنامه های رژیم غذایی AZ راهنمای سلامت و رژیم غذایی برنامه های غذایی محبوب وزن متناسب ابزار و ماشین حساب تغذیه و تغذیه سالم بهترین و بدترین انتخاب ها همه موضوعات راهنما مطالب مرتبط کاهش وزن و […]


منو

منوها با اطلاعات «تأثیر تغییر آب و هوا» باعث تغییر در انتخاب‌های رستوران‌ها می‌شود

نوشته آلن موزز

خبرنگار HealthDay

پنجشنبه، 29 دسامبر 2022 (اخبار هلث دی) – تحقیقات جدید نشان می دهد که افزودن برچسب تأثیر آب و هوا به منوهای فست فودها می تواند تأثیر زیادی بر روی سبز بودن یا نبودن مصرف کنندگان در هنگام غذا خوردن داشته باشد.

یافته این بر اساس یک نظرسنجی آنلاین است که از مصرف کنندگان خواسته بود پس از بررسی تصادفی منوهایی که دارای نوعی برچسب آب و هوا هستند یا اصلاً هیچ کدام از آنها را ندارند، وعده های غذایی مجازی سفارش دهند.

نتیجه: در مقایسه با افرادی که از یک منوی معمولی و بدون برچسب انتخاب می‌کردند، 23.5 درصد بیشتر از افرادی که از منویی که کمترین گزینه‌های سبز را انتخاب می‌کردند، در نهایت یک وعده غذایی «پایدار» را انتخاب کردند. (این روش دیگری برای گفتن است، برای مثال، که آنها از گوشت قرمز دوری کردند – غذایی که تولید آن تأثیر زیادی بر آب و هوا دارد.)

به طور مشابه، حدود 10٪ بیشتر از پاسخ دهندگان هنگام بررسی منوهایی که سبزترین وعده های غذایی موجود را نشان می دهند، انتخاب های پایدار تری داشتند.

جولیا ولفسون، استادیار تغذیه انسانی در دانشکده بهداشت عمومی جان هاپکینز بلومبرگ در بالتیمور، می‌گوید: «برچسب‌های منوی تغییر آب و هوا نسبتاً جدید هستند و هنوز در رستوران‌های فست فود اجرا نشده‌اند. با این حال، انواع دیگری از برچسب ها، مانند برچسب کالری، مدتی است که در رستوران ها وجود دارد.

مطالعات دیگر نشان داده‌اند که چنین برچسب‌هایی بر تصمیمات سفارش غذا تأثیر می‌گذارند.

با در نظر گرفتن این موضوع، تیم او می‌خواست ببیند که آیا برچسب‌های آب و هوا ممکن است به همان اندازه مؤثر باشند. و – اگر چنین است – ولفسون گفت: “برچسب‌های دارای قاب مثبت یا منفی در ترغیب رفتار مصرف‌کننده به سمت انتخاب‌های پایدارتر موثرتر بودند.”

بیش از 5000 بزرگسال 18 سال و بالاتر در نظرسنجی آنلاین در ماه مارس و آوریل امسال شرکت کردند. حدود دو سوم سفیدپوست، 12 درصد سیاه پوست و 17 درصد اسپانیایی تبار بودند.

پس از بررسی یک منوی فست فود حاوی 14 انتخاب، به آنها گفته شد که تصور کنند در یک رستوران هستند و در حال سفارش شام هستند.

آیتم های منو شامل همبرگر گوشت گاو، همبرگر جایگزین گوشت گاو، ساندویچ مرغ و ماهی، ناگت مرغ و سالادهای مختلف بود.

به هر شرکت کننده به طور تصادفی اختصاص داده شد تا تنها یکی از سه منو را مشاهده کند، که در آن هر گزینه غذایی به وضوح با عکسی مشخص شده بود که هنگام سفارش می توان روی آن کلیک کرد.

یک منو کدهای QR استاندارد (آب و هوای خنثی) را در زیر هر عکس از وعده‌های غذایی نشان می‌داد. دومی برچسب‌های قرمز رنگی را نشان می‌داد که «تأثیر آب و هوای بالا» را زیر وعده‌های غذایی شامل گوشت گاو نشان می‌داد. منوی سوم دارای برچسب های سبز رنگی بود که روی آن دسته از وعده های غذایی که گوشت گاو را شامل نمی شد، “تأثیر کم آب و هوا” را نشان می داد.

ولفسون گفت: “ما دریافتیم که هر دو برچسب منوی تاثیر آب و هوای زیاد و کم در تشویق انتخاب های غذایی پایدارتر در مقایسه با کنترل موثر بودند.”

محققان همچنین دریافتند که وقتی مردم انتخاب های پایدارتری انجام می دهند، آنها را سالم تر نیز می دانند. این نشان می دهد که برچسب زدن فست فود سازگار با آب و هوا می تواند نه تنها برای محیط زیست بلکه برای دور کمر نیز یک پیروزی باشد.

با این حال، هیچ یک از نتایج دلگرم کننده از سفارش انتخاب های انجام شده در رستوران های واقعی به دست نیامد.

ولفسون گفت: «تحقیقات بیشتری برای درک مؤثرترین و امکان‌پذیرترین طرح‌های برچسب و اینکه چگونه چنین برچسب‌هایی بر انتخاب غذا در محیط‌های واقعی مانند رستوران‌های فست فود، رستوران‌های دیگر، فروشگاه‌های مواد غذایی و کافه تریاها تأثیر می‌گذارند، نیاز است.»

دو کارشناس خارجی از یافته های نظرسنجی با شک و تردید استقبال کردند.

کانی دیکمن – مشاور غذا و تغذیه مستقر در سنت لوئیس و رئیس سابق آکادمی تغذیه و رژیم‌های غذایی – گفت که باید دید که چنین برچسب‌هایی در عمل چقدر می‌توانند موثر باشند.

دیکمن گفت: «این مطالعه یک نظرسنجی آنلاین بود، بنابراین مردم در رستوران در حال انتخاب غذا نبودند. علامت سوال تاثیر این است که آیا مردم در رستوران این کار را انجام می دهند؟

در تجربه او به عنوان یک متخصص تغذیه، افرادی که در بیرون از خانه غذا می خورند اغلب بر روی مناسبت ها تمرکز می کنند و نه بر تاثیر تغذیه ای انتخاب های غذایی خود.

“من تعجب می کنم که آیا همینطور است [would] دیکمن گفت که رفتار انسان همیشه با مطالعات تحقیقاتی مطابقت ندارد.

لونا ساندون مدیر برنامه بخش تغذیه بالینی در مرکز پزشکی جنوب غربی دانشگاه تگزاس در دالاس است. او متعجب بود که چه کسی تصمیم می گیرد که کدام غذاها برچسب “سبز” داشته باشند یا نه.

او خاطرنشان کرد: «پیش‌بینی می‌کنم که اختلاف علمی زیادی در این مورد وجود داشته باشد.

بدون در نظر گرفتن این موضوع، Sandon تردید داشت که چنین برچسب‌هایی به طور قابل توجهی بر مردم تأثیر بگذارد تا انتخاب‌های غذایی سبزتر را در خارج از محیط رستوران داشته باشند و تأثیرات زیست‌محیطی کلی هر تلاش برای برچسب‌گذاری رستوران را محدود کند.

او گفت: “در تئوری، این ایده خوبی به نظر می رسد.” در واقعیت، من فکر می‌کنم که کمی آشفته خواهد بود. رستوران‌ها در پیروی از مقررات با مشکل مواجه خواهند شد و قانون‌گذاران در یافتن راهی برای تعریف یک ماده غذایی سازگار با آب و هوا مشکل خواهند داشت.

Sandon گفت که یک استراتژی موثرتر این است که سیستم غذایی را به عنوان یک کل در نظر بگیریم که پای پایداری و سازگاری با آب و هوا به میان می آید و صرفاً روی یک ماده غذایی در منو تمرکز نکنیم.

یافته ها در 27 دسامبر منتشر شد شبکه JAMA باز است.

اطلاعات بیشتر

اطلاعات بیشتری در مورد برچسب زدن مواد غذایی در Food Print وجود دارد.

منبع: جولیا ولفسون، دکترا، MPP، دانشیار، تغذیه انسانی، دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز بلومبرگ، بالتیمور. Connie Diekman، RD، MD، مشاور غذا و تغذیه، سنت لوئیس، رئیس سابق آکادمی تغذیه و رژیم غذایی. لونا ساندون، دکترا، MD، RDN، LD، مدیر برنامه و استادیار، تغذیه بالینی، مرکز پزشکی جنوب غربی دانشگاه تگزاس در دالاس؛ شبکه JAMA باز است، 27 دسامبر 2022



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=13187

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.