افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

شرم آور ترین ناکامی های تاریخ فوتبال

  • کد خبر : 131731
شرم آور ترین ناکامی های تاریخ فوتبال

آفتاب نیوز: فرانسه بزرگترین برد تاریخ خود را با شکست 14-0 جبل الطارق در مقدماتی یورو 2024 در گروه B ثبت کرد. کیلیان امباپه هت تریک کرد و وارن زایر امری در اولین بازی خود گلزنی کرد. به گزارش ساکرنت، این بزرگترین پیروزی در تاریخ مسابقات مقدماتی یورو 2024 در اروپا بود و از پیروزی […]

آفتاب نیوز:

فرانسه بزرگترین برد تاریخ خود را با شکست 14-0 جبل الطارق در مقدماتی یورو 2024 در گروه B ثبت کرد. کیلیان امباپه هت تریک کرد و وارن زایر امری در اولین بازی خود گلزنی کرد.

به گزارش ساکرنت، این بزرگترین پیروزی در تاریخ مسابقات مقدماتی یورو 2024 در اروپا بود و از پیروزی 13 بر صفر آلمان مقابل سن مارینو در سال 2006 پیشی گرفت.

مساحت جبل الطارق 6.7 کیلومتر مربع است و 66 درصد این کشور کوهستانی است و ممکن است تعداد اورکاها در این کشور بیشتر از فوتبالیست ها باشد. البته این اولین بار است که این تیم در یک بازی دو رقمی می شود.

14-0 خیلی زیاد است، اما آیا این شرم آورترین شکست دنیاست؟ نه کاملا.

شکست های تاریخی سن مارینو

اگر می خواهید در مورد ضررهای شرم آور صحبت کنید، می توانید سن مارینو را مثال بزنید. کشوری که جبل الطارق در آن رکورد این کشور را شکست. آخرین پیروزی سن مارینو در سال 2004 و در بازی دوستانه مقابل لیختن اشتاین بود. در واقع آن مسابقه تنها پیروزی سن مارینو در تاریخ این کشور است.

سن مارینو شکست های زیادی داشته است. این تیم در چهار بازی مختلف سه بار در مقدماتی جام ملت های اروپا و یک بار در مقدماتی جام جهانی با نتیجه 9 بر صفر شکست خورده است. آنها 10-1 مقابل بلژیک، 10-0 مقابل انگلیس و نروژ و 11-0 مقابل هلند شکست خوردند و سپس بزرگترین باخت باخت 13-0 به آلمان در مقدماتی یورو 2008 بود.

اسپانیا 12-1 مالت، مقدماتی یورو 1984

هر گلی در این دیدار مهم بود. در بیشتر این باخت ها، بازیکنان برای تفریح ​​گل می زنند. در سال 1983، اسپانیا مجبور شد با 11 گل مالت را شکست دهد تا هلند را از گروه حذف کند. نیمه اول با برتری 3-1 به سود اسپانیا به پایان رسید. در نیمه دوم اسپانیا با هر حمله ترسی را در چهره مدافعان مالت ایجاد کرد و این پیروزی با گل های زیادی به دست آمد.

ایالات متحده 13 – تایلند 0، جام جهانی زنان 2019

تایلند برای اولین بار در جام جهانی شرکت کرد و با 13 گل مقابل آمریکا شکست خورد. خیلی ها معتقد بودند که بازیکنان آمریکایی نباید بعد از هر گل جشن می گرفتند.

شرم آور ترین ناکامی های تاریخ فوتبال

آلمان 7-1 برزیل، جام جهانی 2014

باورنکردنی بود، اما تیم آلمان توانست در شبی که تیاگو سیلوا و نیمار به دلیل محرومیت و مصدومیت برای تیم برزیل به میدان نرفتند، تیم آلمان با نتیجه 7-1 برزیل را شکست دهد و به این ترتیب یک تحقیر تاریخی برای میزبان رقم خورد و آلمان به جام جهانی رسید. بازی فینال با روحیه بالا و تبدیل شدن به حریف آرژانتین. بعد از این مسابقه صحبت های زیادی در مورد این مسابقه به میان آمد و خیلی ها شروع کردند به تمسخر فوتبال برزیل و ابراز قدرت ژرمن ها.

آن روز میروسلاو کلوزه با گلزنی در برزیل رکورد رونالدو را شکست و بهترین گلزن تاریخ جام جهانی شد و شب ناکامی برزیل را کامل کرد.

استرالیا 31-0 ساموآی آمریکا

استرالیا و ساموآی آمریکایی در مقدماتی جام جهانی فوتبال 2002 که در ورزشگاه کاف هاربر استرالیا برگزار شد، به مصاف هم رفتند. ساموآی آمریکا یکی از ضعیف ترین تیم های جهان بود و از سال 1998 که به فیفا پیوست، تمامی بازی های رسمی و بین المللی خود را شکست داده بود.

این شکست همچنان بزرگترین باخت تاریخ فوتبال است. در واقع، برد 31-0 استرالیا مقابل ساموآی آمریکایی به قدری بزرگ بود که باعث تغییر فرمت کامل در اقیانوسیه برای ایجاد دورهای مقدماتی برای مسابقات مقدماتی جام جهانی شد. در نهایت استرالیا برای رقابت در این قاره راهی آسیا شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=131731

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.