افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
2

تشریح دلایل افزایش سن بازنشستگی/ چه کسانی مشمول این مصوبه نیستند؟ – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 131416
تشریح دلایل افزایش سن بازنشستگی/ چه کسانی مشمول این مصوبه نیستند؟  – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان

محسن زنگنه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر افزایش سن بازنشستگی اظهار داشت: صندوق های بازنشستگی ما در رنج هستند. نارضایتی بسیار شدید است. علاوه بر مسائل مدیریتی و اندازه گیری، دلیل دیگری برای این امر است نارضایتیبین سن بازنشستگی و امید به زندگی که در حال حاضر نزدیک […]

محسن زنگنه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر افزایش سن بازنشستگی اظهار داشت: صندوق های بازنشستگی ما در رنج هستند. نارضایتی بسیار شدید است. علاوه بر مسائل مدیریتی و اندازه گیری، دلیل دیگری برای این امر است نارضایتیبین سن بازنشستگی و امید به زندگی که در حال حاضر نزدیک به 28 سال است تفاوت زیادی وجود دارد و عملا میزان حق بیمه متناسب با میزان مستمری نیست.

وی تصریح کرد: اکنون امید به زندگی مردان به 76 سال و زنان به 78 سال رسیده است و در سازمانی مانند آموزش و پرورش میانگین سن بازنشستگی 48 تا 50 سال است که بازنشستگی ندارد. یک شغل بین 50 تا 78 سال

زنگنه تصریح کرد: با پیشنهاد دولت مبنی بر افزایش سن بازنشستگی با تغییراتی موافقت کردیم چرا که دولت به ازای هر سال خدمت چهار ماه به سن بازنشستگی اضافه کرده بود اما آن را بین گروه های مختلف تقسیم کردیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با اشاره به جزئیات مصوبه مجلس گفت: افرادی که بین 28 تا 30 سال سابقه خدمت دارند به سنوات بازنشستگی خود اضافه نمی‌شوند و تغییری در آنها ایجاد نمی‌شود. “

نماینده مردم تربت حیدریه در شورای اسلامی ادامه داد: ما هم حدی تعیین کردیم و گفتیم که سن بیمه شده در زمان بازنشستگی برای آقایان از 62 سال و برای خانم ها از 55 سال بیشتر نباشد، یعنی اگر فردی در زمان بازنشستگی 40 ساله و کار کرده و 62 ساله شده است، دیگر مشمول این موضوع نیست و می تواند از قوانین بازنشستگی بهره مند شود.

زنگنه گفت: برای کسانی که 25 تا 28 سال سابقه کار دارند به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی دو ماه به سنوات خدمت اضافه می شود یعنی فردی که 25 سال کار کرده است 5 سال تا بازنشستگی فرصت دارد و برای هر سال دو ماه اضافه می شود، یعنی ده ماه به زمان بازنشستگی شما اضافه می شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی افزود: همچنین بیمه افرادی که بین 20 تا 25 سال سابقه خدمت دارند به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی سه ماه به سنوات خدمت اضافه می شود. همچنین پرداخت کنندگان بیمه ای که طبق استانداردها بین 10 تا 20 سال سابقه خدمت داشته باشند به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی چهار ماه به سنوات خدمت اضافه می شود.

وی تصریح کرد: برای افرادی که تا 10 سال سابقه خدمت دارند به ازای هر سال پنج ماه تا زمان بازنشستگی به سنوات سنوات اضافه می شود. در نهایت حداکثر 12 سال به سن بازنشستگی افراد سال اول خدمت اضافه می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=131416

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.