افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
3

پشت صحنه خروج از اردوی تیم ملی نوراللهی

  • کد خبر : 131391
پشت صحنه خروج از اردوی تیم ملی نوراللهی

به گزارش رکنا، حتی دیروز و دو روز پس از جدایی از تیم ملی احمد نوراللهی بسیاری از بازیکنان تیم در مورد این موضوع صحبت می کردند. نوراللهی در سال های اخیر وزنه ثابت و بزرگی در خط هافبک تیم ملی بود. بازیکنی که در پایان دوره کی روش در جام ملت های آسیا 2019 […]

به گزارش رکنا، حتی دیروز و دو روز پس از جدایی از تیم ملی احمد نوراللهی بسیاری از بازیکنان تیم در مورد این موضوع صحبت می کردند. نوراللهی در سال های اخیر وزنه ثابت و بزرگی در خط هافبک تیم ملی بود. بازیکنی که در پایان دوره کی روش در جام ملت های آسیا 2019 به این تیم پیوست و این روند را با دو مربی مارک ویلموتس و دراگان اسکوچیچ ادامه داد تا جایی که اسکوچیچ در تمام بازی ها از نوراللهی به عنوان هافبک اصلی استفاده کرد. سرمربی ایران

نوراللهی برای اسکوچیچ هم در خط هافبک پیش رو سعید عزت اللهی او از زمان حضور کی روش در ایران پس از جام ملت های آسیا 2015 یکی از ستاره های تیم ملی بود.

نوراللهی با بازگشت کی روش به ایران و حضور در جام جهانی جایگاه ثابت خود را در تیم ملی حفظ کرد. اما با تغییراتی که در تیم ملی ایجاد شد و با حضور امیر قلانوی جزو اولین بازیکنانی بود که جایگاهش در تیم ملی زیر سوال رفت. در اردوی اول شایعه شد که نوراللهی در لیست اولیه مهمانان حضور ندارد که این اتفاق نیفتاد. اما احمد در دو دیدار مقابل روسیه و کنیا فرصت بازی پیدا نکرد. وی همزمان در دومین اردوی آماده سازی و در مسابقات CAF مجددا تیم ملی را همراهی کرد و این بار در دیدار فینال مقابل ازبکستان به میدان رفت.

در ادامه احمد در بازی دوستانه مقابل بلغارستان حدود 50 دقیقه در این دیدار تدارکاتی به میدان رفت و سپس جای خود را به علی کریمی داد. او در اردوی قبلی اردن برای دو دیدار اردن و قطر نیز دعوت شد اما تنها در نیمه اول بازی اردن به میدان رفت و در بین دو نیمه تعویض شد و فرصت بازی مقابل قطر را نداشت. .

نکته مهم حضور سامان قدوس در پست شماره 8 و در دو دیدار متوالی در قطر و هنگ کنگ بود. تستی که امیر قلعه نویی می خواست از این بازیکن لیگ برتری فوتبال ایران انجام دهد و ببیند سامان می تواند نقش طراح حملات ایران را بازی کند یا خیر. سامان در دیدار قطر این وظیفه را به خوبی انجام داد اما در دیدار هنگ کنگ به خوبی درخشید. اما نوراللهی قبل از بازی هنگ کنگ چمدان هایش را بسته و اردوی تیم ملی را ترک کرده بود و در بازگشت از ورزشگاه آزادی بازیکنان تمام تلاش خود را کردند تا او را به تیم ملی برگردانند اما این هافبک با تجربه تیم ملی در نهایت تصمیم گرفت که تیم ملی این ماجرا را علنی کند و در مورد پایان دوره همکاری اظهارنظر کند.

ظاهرا عصبانیت نوراللهی به این دلیل بوده که طبق معمول در رختکن جلوی پیراهن شماره 21 می نشیند اما یکی از بازیکنان به او می گوید امروز در ترکیب 22 نیستی و یکی دیگر می رود. با شماره 21 جای او را بگیرد. موضوعی که واکنش بعدی نوراللهی را برانگیخته و او از آمدن به ورزشگاه امتناع می کند.

نکته جالب اینجاست که همه از علاقه احمد نور به شماره هشت باخبر هستند و در اولین دوره که مرتضی پورعلیگنجی مصدوم شد در تمام بازی ها شماره هشت تیم ملی را بر تن کرد و در بازگشت این لباس به صورت بود. به مرتضی داده شد. باز هم اما در شرایطی که پورعلیگنجی از قبل مصدوم شده بود، شماره هشت در اختیار امید ابراهیمی قرار گرفت و حتی شماره 21 که او در این فیفادی با آن تمرین کرده بود، برای نیمکت نشینی به او داده نشد.

البته نورالهی در آخرین تمرین تیم ملی قبل از بازی هنگ کنگ نشانه هایی از حضور نداشتن در ترکیب را احساس کرد. جایی که در زمان تمرینات تاکتیکی جزو اولین گروهی بود که از بازیکنان اصلی جدا شد و در کنار دروازه بانان در دروازه جنوب تمرین کرد و زمانی تصمیمش را گرفت که متوجه شد جایی در ترکیب ندارد. البته پیگیری های کادرفنی تیم ملی این پاسخ را به همراه داشت که وی قبل از شروع مسابقه از سوی یکی از اعضای کادرفنی در جریان این موضوع قرار گرفت، اما خانواده این بازیکن این موضوع را تکذیب می کنند.

بالاخره خط وسط تیم برمی گردد که یکی از شلوغ ترین و پر رفت و آمدترین پست های تیم ملی است. امید ابراهیمی و ظهور جوانانی مثل محمدجواد حسین نژاد و انتقال سامان قدوس شرایط عجیبی ایجاد کرده است و شاید احمد احساس کرده اعتماد لازم را ندارد و در این زمینه گامی رو به جلو برداشته است.

او البته می توانست در این زمینه صبور باشد و حتی در دیدار مقابل ازبکستان دوباره به میدان برود اما با توجه به اینکه سعید عزت اللهی هافبک ثابت تیم ملی است، فکر کرد بهتر است دست کادرفنی تیم ملی را رها کند. رایگان. . و فشار اضافی بر آنها تحمیل نکنید.

در حال حاضر علی کریمی، امید ابراهیمی، محمدجواد حسین نژاد و حتی سامان قدوس بازیکنانی هستند که برای دیدار ازبکستان در دسترس هستند. امیر قلعه نویی باید دید از کدام یک از این بازیکنان استفاده خواهد کرد.

منبع: ورزش سه

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=131391

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.