افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

افزایش سن بازنشستگی – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 131360
افزایش سن بازنشستگی – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) شورای اسلامی و پس از بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، بند الحاقی خ ماده 29 این لایحه تصویب شد. بر اساس این مصوبه به منظور کاهش نارضایتی صندوق های بازنشستگی و تقویت توانایی صندوق ها در انجام وظایف محوله: 1. پرداخت کنندگان […]

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) شورای اسلامی و پس از بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، بند الحاقی خ ماده 29 این لایحه تصویب شد.

بر اساس این مصوبه به منظور کاهش نارضایتی صندوق های بازنشستگی و تقویت توانایی صندوق ها در انجام وظایف محوله:

1. پرداخت کنندگان بیمه ای که بین 28 تا 30 سال سابقه کار دارند سنوات اشتغال آنها به بازنشستگی اضافه نمی شود.

2. پرداخت کنندگان بیمه ای که بین 25 تا 28 سال سابقه خدمت دارند به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی دو ماه به سنوات خدمت اضافه می شود.

3. پرداخت کنندگان بیمه ای که بین 20 تا 25 سال سابقه خدمت داشته باشند به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی سه ماه به سنوات خدمت اضافه می شود.

4. پرداخت کنندگان بیمه ای که طبق ضوابط بین 10 تا 20 سال سابقه خدمت داشته باشند به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی چهار ماه به سنوات خدمت اضافه می شود.

5. پرداخت کنندگان بیمه ای که طبق قانون تا 10 سال سابقه خدمت دارند به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی پنج ماه به سنوات خدمت اضافه می شود.

تبصره 1- اجرای کلی یا جزئی احکام قبلی ذکر مقرر شده است که سن بیمه شده در زمان بازنشستگی برای مردان از 62 سال و برای زنان از 55 سال بیشتر نباشد.

تبصره 2- اصلاحات قبلی در قوانین صندوق بازنشستگی به استثنای صندوق‌هایی که حداقل سن بازنشستگی بیمه‌شده بالاتر از ارقام مندرج در تبصره (1) باشد، به‌طور دائم اعمال می‌شود.

تبصره 3- قربانی و تابع قوانین سختگیرانه و آنها تابع قوانین خودشان هستند.

تبصره 4- مشمولین این حکم با موافقت خود و تأیید مراجع z می توانند تا سن موضوع تبصره (1) بدون نیاز به زمان های مندرج در بندهای (2) تا (5) حسب مورد به ارائه خدمات ادامه دهند. خدمات مازاد بر اساس قوانین و مقررات مربوط امکان پذیر است.

تبصره 5- در صورت عدم نیاز مؤسسات به خدمات برخی از کارکنان می‌توانند با پیشنهاد بالاترین مقام دستگاه و تأیید معاون اول رئیس‌جمهور حسب زمان‌های مذکور حکم بازنشستگی خود را صادر کنند. تصمیمات . . قوانین

تبصره 6- افرادی که تمایل به بازنشستگی قبل از مهلت فوق دارند ذکر در این صورت بازنشستگی شما طبق قوانین مربوطه و بدون رعایت بندهای (1) تا (5) بلامانع بوده و حقوق بازنشستگی شما طبق مفاد این سند برقرار خواهد شد.

لازم به ذکر است که این مصوبه تائیدیه شورای نگهبان اجرا خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=131360

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.