افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
4

جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه تهران برگزار شد – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 131295
جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه تهران برگزار شد – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، سومین جلسه شورای شکوفایی و شکوفایی دانشگاه تهران در سال تحصیلی جدید روز شنبه ششم آبان ماه 1402 به ریاست دکتر سید محمد مقیمی رئیس جمهور برگزار شد. تهران. دانشگاه. دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در جلسه شورای امر به معروف و نهی از […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، سومین جلسه شورای شکوفایی و شکوفایی دانشگاه تهران در سال تحصیلی جدید روز شنبه ششم آبان ماه 1402 به ریاست دکتر سید محمد مقیمی رئیس جمهور برگزار شد. تهران. دانشگاه.

دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه تهران با ارزیابی فعالیت های صورت گرفته توسط جمعی از خواهران متخصص و دغدغه مند در زمینه بهبود وضعیت رعایت قوانین و مقررات از رفتار در خور شأن دانشگاه گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی 1402-1403 با بهره گیری از ظرفیت تبلیغی جمعی از خواهران تربیت شده در رشته های علوم انسانی، اجتماعی و رفتاری که تعدادی از آنان دارای تحصیلات حوزوی و آشنا به ظرافت امور تبلیغی جهت نظارت و توجه به ارتقاء وضعیت پوشش طبق ضوابط و مقررات شرعی و موازین دانشگاهی در سطح پردیس مرکزی و دانشکده ها. و پردیس های دانشگاه در تهران آغاز به کار کرد.

رئیس دانشگاه تهران اثربخشی این اقدام دانشگاه تهران را در ارتقای وضعیت فرهنگی و رعایت منشورهای اخلاق حرفه ای در دانشگاه تهران مثبت ارزیابی کرد و گفت: اگر این فعالیت در پردیس ها ساماندهی شود. و دانشکده های دانشگاه تهران پیش بینی نشده بود، وضعیت رعایت استانداردها در زمینه پوشش دانشجویی تفاوت چشمگیری با وضعیت فعلی داشت.

مقیمی تاکید کرد: وقتی با مظاهر ناهنجاری مواجه می شویم، نمی توانیم با سلیقه عمل کنیم. بلکه باید بر اساس الگوی فرهنگی و جدی پیش رفت. همچنین انتظار می رود روسای دانشکده ها و پردیس ها و سایر واحدهای دانشگاهی تمام تلاش خود را برای حمایت از تلاش اجرا شده با محوریت فرهنگی به کار گیرند.

رئیس دانشگاه تهران تصریح کرد: رعایت ضوابط و موازین اخلاق حرفه ای برای شأن دانشگاه یک خواسته نیست، بلکه یک الزام است و این الزام باید با غیرت دینی پیگیری شود. از این حیث اولویت با روش های ملایم تبلیغ و تذکر به مردم است. تجربه نشان داده است که در بیشتر موارد، هشدار مؤثر است. در عین حال برای معدود افرادی که با توجه به جنبه بازدارندگی هشدارها را نادیده می گیرند، سازوکارهای قانونی و انتظامی اعمال خواهد شد.

دکتر مهدی شهبازی مشاور رئیس دانشگاه و مدیر معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران نیز عصاره پیگیری در حوزه امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه را از نتایج مفید کمیته اخلاق حرفه ای دانست. در حوزه پوشش و رفتار اجتماعی گفت: در جلسه اخیر کمیته اخلاق، متخصصان دانشگاه تهران بر مدیریت و نظارت بر رفتارهای مغایر با استانداردهای دانشگاه تاکید کردند و بر راهکارهای ارتباطی با خانواده و خانواده تاکید ویژه داشتند. مشاوره دانشجویی

دکتر نیره قوی، استاد دانشگاه نیز مدل نظارتی اجرا شده در دانشگاه تهران در حوزه پوشش دانشجویی را از منظر مسئولیت اجتماعی و رعایت مقررات مورد بررسی قرار داد و گفت: مدیریت دانشگاه در این مدل به دنبال حفظ حرمت و حریم خصوصی است. از نهاد علم

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=131295

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.