افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

بروز پارکینسون در مردان 2 برابر زنان است / روش های نوین درمانی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 131208
بروز پارکینسون در مردان 2 برابر زنان است / روش های نوین درمانی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالیبه تشریح علائم بیماری پارکینسون پرداخت و افزود: مهمترین مشخصه ای که در توصیف لرزش پارکینسون مشهود است و به متخصص این امکان را می دهد که پارکینسون را از سایر لرزش ها تشخیص دهد، کاهش پلک زدن، کندی حرکات، تغییرات در آن است. چشم انداز چهره و چیزهایی از […]

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالیبه تشریح علائم بیماری پارکینسون پرداخت و افزود: مهمترین مشخصه ای که در توصیف لرزش پارکینسون مشهود است و به متخصص این امکان را می دهد که پارکینسون را از سایر لرزش ها تشخیص دهد، کاهش پلک زدن، کندی حرکات، تغییرات در آن است. چشم انداز چهره و چیزهایی از این قبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه جراحی تحریک عمقی مغز تنها به لرزش پارکینسون مربوط نمی شود، ادامه داد: اهداف جراحی در درمان پارکینسون متفاوت است، در مواردی که بسیاری از لرزش ها تقریباً زندگی روزمره فرد را تغییر می دهد و بستگی به این دارد. در مورد لرزش، پزشک جراحی یا درمان دارویی را در دستور کار دارد.

زالی وی با اشاره به اینکه در تاریخچه درمان پارکینسون، جراحی مقدم بر درمان های دارویی بوده است، افزود: تا قبل از دهه 60 درمان پارکینسون به صورت جراحی بود، خوشبختانه با ورود داروهای جدید، درمان های دارویی شکل جدیدی به خود گرفت، در حالی که معمولاً جراحی ها مشکلاتی از این قبیل را برطرف می کند. به عنوان اختلالات گفتاری

وی پس از اشاره به اینکه در درمان ها و جراحی های جدید پارکینسون، قسمت هایی از مغز به کمک جدیدترین فناوری ها تحریک می شود، درباره تحریک عمیق مغز در درمان پارکینسون با کمک تصاویر توضیح داد.

زالی با تاکید بر اینکه بهترین و کمترین در درمان جراحی است خطرناکترین مسیر ورود با کمک نرم افزار محاسبه می شود، تصریح کرد: روند جراحی بدون درد، با همکاری بیمار و با بی حسی موضعی انجام می شود.

این جراح مغز و اعصاب با بیان اینکه جراحی تحریک مغز برای درمان پارکینسون جراحی بسیار دقیقی است، خاطرنشان کرد: حتی یک خطای کوچک را نمی توان بخشید، در طول فرآیند تیم درمان با تحریک الکتریکی و آزمایشات قبل از جاگذاری بیشترین اقدام انجام می شود. حداقل آنها عوارض ایجاد می کنند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه مهم ترین نکته بعد از جراحی عمقی مغز، پیکربندی دستگاه برای کسب بهترین نتیجه است، افزود: این جراحی نتیجه کار گروهی است، پس از جراحی باید وضعیت بیمار به صورت دوره ای کنترل شود. دارو نیز باید ادامه یابد، تنها باقی می ماند.

با توجه زالیانتخاب بیمار مناسب برای جراحی مهم است و لازم است مدت زمان بیماری و اختلالات حرکتی فرد ارزیابی شود.

وی از پوشش بیمه ای برای درمان پارکینسون خبر داد و افزود: این بیماری در دسته بیماری های صعب العلاج قرار گرفته و تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=131208

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.