افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

سفر وزرای خارجه کشورهای مسلمان به چین

  • کد خبر : 131167
سفر وزرای خارجه کشورهای مسلمان به چین

به گزارش خبرگزاری فارس، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که وزرای خارجه کشورهای عربی – اسلامی روندی سیاسی را با هدف پایان دادن به جنگ علیه غزه و غزه آغاز کرده اند. با خروج آنها از منطقه محاصره شده به سمت چین، ورود فوری کمک های بشردوستانه به این منطقه […]

به گزارش خبرگزاری فارس، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که وزرای خارجه کشورهای عربی – اسلامی روندی سیاسی را با هدف پایان دادن به جنگ علیه غزه و غزه آغاز کرده اند. با خروج آنها از منطقه محاصره شده به سمت چین، ورود فوری کمک های بشردوستانه به این منطقه برقرار می شود.

به گزارش پایگاه اینترنتی «سعودی گزیت»، فیصل بن فرحان در گفتگو با خبرنگاران در جریان اجلاس «گفتگوی منامه 2023» در پایتخت بحرین اعلام کرد که چین اولین مقصد کمیته وزرای امور خارجه ماموریت مسلمانان برای تلاش بین المللی است. فشار برای پایان دادن به جنگ در نوار غزه خواهد بود.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی فاش کرد که این کمیته متشکل از وزرای خارجه که اعضای آن از سوی سران کشورهای عربی و اسلامی پس از نشست اخیرشان در ریاض منصوب شدند، روز دوشنبه عازم پکن خواهند شد.

وزیر امور خارجه عربستان تاکید کرد که این کمیته پس از سفر به چین از دیگر کشورها نیز بازدید خواهد کرد تا بر ضرورت برقراری آتش بس در غزه و تسهیل ورود کمک های بشردوستانه به این مانع تاکید کند.

وی ادامه داد: باید برای حل سریع این بحران و پایان دادن به جنگی که علیه غزه انجام شده تلاش کنیم.

سازمان همکاری اسلامی یک هفته پیش در نشستی در ریاض – پایتخت عربستان سعودی – از 57 کشور عربی و اسلامی برای حمایت و اعلام همبستگی با مردم فلسطین دعوت کرد.

از جمله مهمترین بندهای بیانیه پایانی این نشست، محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی با تاکید بر لزوم رفع محاصره غزه و ارسال کمک های بشردوستانه به غزه بود.

در این نشست بر اساس قطعنامه صادر شده از سوی وزرای خارجه عربستان، اردن، مصر، قطر، ترکیه، اندونزی، نیجریه و فلسطین، اجرای اقدام فوری بین المللی به نمایندگی از همه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب با هدف پایان دادن به جنگ غزه وارد جنگ شد.

هدف از این قطعنامه ایجاد یک ابتکار بین المللی برای توقف جنگ در غزه و فشار برای اجرای یک روند سیاسی جدی برای برقراری صلح دائمی و کامل مطابق با مقامات بین المللی تعیین شده بود.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین به بیانیه پایانی نشست سازمان همکاری اسلامی در همبستگی با غزه واکنش نشان داد و به شدت از آن انتقاد کرد.

این جنبش گفته است که این بیانیه گویی از سوی 57 کشور مرتبط با فلسطین صادر نشده است.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی در حاشیه گفتگوی منامه ۲۰۲۳ با جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا، درباره تحولات غزه و اطراف آن دیدار و گفتگو کرد. به گزارش روزنامه سعودی، وزیر امور خارجه عربستان مخالفت کشورش با تشدید تنش های نظامی کنونی و تجاوزات نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان را مورد تاکید قرار داد.

وی بر اهمیت توقف تشدید تنش ها، جلوگیری از آوارگی اجباری فلسطینیان در غزه و فوریت ایجاد کریدورهای بشردوستانه برای کمک به کودکان، زنان و غیرنظامیان غزه تاکید کرد و از جامعه جهانی خواست که نقض آشکار استانداردهای بین المللی را محکوم کند. . قوانین بشردوستانه نیروهای صهیونیستی علیه مردم غزه.

انتهای پیام




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=131167

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.