افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

طرح حدادال برای زاکانی/ اختلاف قالیباف و شهردار تهران کم نیست.

  • کد خبر : 131097
طرح حدادال برای زاکانی/ اختلاف قالیباف و شهردار تهران کم نیست.

در این مقاله می خوانید؛ خبرگزاری فارس شامگاه پنجشنبه خبری را منتشر کرد که تصویری دقیق از یکی از ائتلاف های اصولگرایان در شرایط کنونی به دست می دهد. این خبر که در ظاهر پوشش یک کنفرانس حزبی است، اما در داخل نشان دهنده اختلافاتی است که در حال حاضر پیاده نظام حزب مردمی و […]

در این مقاله می خوانید؛

خبرگزاری فارس شامگاه پنجشنبه خبری را منتشر کرد که تصویری دقیق از یکی از ائتلاف های اصولگرایان در شرایط کنونی به دست می دهد. این خبر که در ظاهر پوشش یک کنفرانس حزبی است، اما در داخل نشان دهنده اختلافاتی است که در حال حاضر پیاده نظام حزب مردمی و همچنین شورای ائتلاف دارند. فارس در این باره نوشت: پنجشنبه (4 آبان) روز بسیار پرکاری برای نیروهای سیاسی جبهه انقلاب بود، صبح امروز جلسه دبیران استانی احزاب جبهه انقلاب در سالن کنفرانس مسجد بقیه الله برگزار شد. در تهران با حضور دویست نفر از اعضای جبهه انقلاب این جلسه صبح و بعدازظهر به میزبانی دبیران استانی سه حزب جانبازان، ایثارگران و تبریکات برگزار شد و در قسمت اول بحث های داخلی در خصوص موضوع مورد بحث قرار گرفت. این سه حزب و اعضای شورای مرکزی جبهه انقلاب انتخاب شدند.

بخش اصلی وحدت و تصویر راهبردی انتخابات آتی مجلس، تثبیت ائتلاف دائمی شهدا با تشکیلات اصلی انتخابات اصولگرایان زیر نظر غلامعلی حددادال است. علیرضا زاکانی که در دور پیش از وحدت، خیر چندانی در شورای ائتلاف ندید و پس از ورود به مجلس بر کرسی شهرداری تهران تکیه زد. چهره ایثارگران دیگری مانند مجتبی توانگر در این سال ها برای قالیباف مفید بوده و قرار دادن نام آنها در لیست پشیمانی برای هیچ یک از طرفین به همراه نداشته است.

مرعشی: رئیسی به دنبال سرنگونی قالیباف است/ سعید جلیلی قاطع نیست/ FATF را قبول نکنید، حتی چین با ما همکاری نمی کند

زاکانی اما در هوش مطلق خود فقط از حداد حمایت می کند و از ورود به صحنه قالی بافی و ثبات هشدار می دهد. وی اخیرا گفت: مجلس آینده باید انقلابی و کارآمدتر باشد و نباید به سمت تغییر رهبری مجلس برویم. در عمل یکی را کفش می زند و دیگری را میخ می زند تا در این لحظه بسیار حساس ساکت ننشیند و دشمنان بیهوده نسازد.

اگر تاریخچه روابط اخیر قالیباف و زاکانی را مرور کنیم، البته تفاوت‌های زیادی وجود دارد: زاکانی با ورود به مجلس یازدهم مدعی ریاست جمهوری شد و بعداً به لطف خیرات آقای حداد عادل و ریاست جمهوری، کرسی بهشت ​​را به دست آورد. توسط ابراهیم رئیسی پیش از آن نیز به نمایندگی معمول بسنده نکرد و هدایت پژوهشگاه را به عهده گرفت و مدیریت این مجموعه بزرگ را بر عهده گرفت، مدیریتی که ریشه پژوهشی این مرکز را از بین برد و به ستاد سیاسی تبدیل کرد. توسط زاکانی . قالیباف و زاکانی پس از ورود به شهرداری، در مورد مدیریت شهر همدیگر را مسخره می کردند. نمونه بارز آن نوامبر گذشته بود. ماجرای انتقاد تلویحی علیرضا زاکانی از محمدباقر قالیباف به این دلیل بود که دو روز قبل از آن، زاکانی در جمع فرماندهان نظامی و انتظامی که برای انعقاد تفاهم نامه ساخت مسکن با تسهیل شهری تشکیل جلسه داده بودند. مدیریت به عنوان شهردار تهران با ابراز نگرانی از ساخت شهرک‌ها بر اساس الگوی معماری ایرانی-اسلامی افزود: شهرداری تهران به ساخت شهر نمونه در قالب پروژه‌های مسکونی ادامه می‌دهد. مردمی که درون خود را می بیند. در تهران شهرک هایی داریم که سال ها پیش ساخته شده اند، اما اهالی راضی هستند، اما در تهران شهرک هایی وجود دارد که این گونه نیست و نمونه بارز آن در منطقه 22 مشهود است. ما سرانه ای در منطقه ندیدیم. 22 و اکنون ساکنان آن با مشکلات زیادی روبرو هستند.

واقعیت این است که در دوران حیات مجلس یازدهم، تنش بین زاکانی و قالیباف نه برجسته بود و نه تعیین کننده. البته زاکانی حتی در زمان ریاست پژوهشگاه هم وارد دوگانگی قالی بافی و پایداری نشد. اکنون زاکانی دلیل خاصی برای عدم اتحاد با حددادال و شورای تحت استراتژی خود ندارد. او و معترضان در سایه حداد به کارهای خیری دست یافتند و وحدت همیشه برایشان برکت بوده است. مختصات جدید رقابت انتخاباتی اصولگرایان با حضور علیرضا زاکانی در کنار حددادال و شانا شبیه این مثال است که نه خانی می آید و نه خانی می رود. آقایان شورای شهر و شهرداری قرار نیست در ائتلاف های مجلس تاثیرگذار باشند اما حضورشان بهتر از نبودشان است و حدادال می داند سازمانی مثل ایشاران و چهره ای مثل زاکانی را چگونه آرام نگه دارد.

۲۷۲۱۸

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=131097

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.