افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

97 درصد داروها در کشور تولید می شود/ نشست دولت و مجلس درباره کمبود برخی داروها

  • کد خبر : 131094
97 درصد داروها در کشور تولید می شود/ نشست دولت و مجلس درباره کمبود برخی داروها

فاطمه محمدبیگی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا زندگی; وی در خصوص مشکلات حوزه دارو گفت: به دلیل کمبود مواد اولیه برای تولید دارو در کشور نیازمند واردات هستیم. بیش از 97 درصد داروها در کشور تولید می شود و 3 درصد باقیمانده مربوط به داروهای کمیاب و […]

فاطمه محمدبیگی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا زندگی; وی در خصوص مشکلات حوزه دارو گفت: به دلیل کمبود مواد اولیه برای تولید دارو در کشور نیازمند واردات هستیم. بیش از 97 درصد داروها در کشور تولید می شود و 3 درصد باقیمانده مربوط به داروهای کمیاب و بیماری های صعب العلاج غیرقابل تولید است.

وی ادامه داد: متأسفانه در برخی بیماری ها از جمله سام و برخی از انواع سرطان ها مشکل داریم که گاهی این داروها با قیمت های بسیار بالا وارد کشور می شود و به دلیل اینکه هنوز با دستورالعمل ها پاسخ قطعی برای درمان این داروها وجود ندارد. وزارت بهداشت نتوانسته این داروها را به طور کامل تهیه کند و حتی برخی از این داروها در کشورهای خارجی در حال بررسی است.

یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم این داروها را در اختیار خانواده بیماران قرار دهیم و جلساتی در این زمینه در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، دولت و سازمان مشترک غذا و دارو برگزار شده است.

وی گفت: پیشنهاد ما این است که شرکت های دانش بنیان تولید دارو را آغاز کنند. البته چندین نوع دارو به این شرکت ها سفارش داده شده که تولید آنها احتمالا 2 سال طول می کشد اما تا آن زمان نیاز به واردات این داروها داریم. متناسب باش

محمدبیگی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل تحریم های دارویی و گرانی این نوع داروها با مشکل کمبود دارو برای بیماری های خاص مواجه هستیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=131094

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.