افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
3

کشاورزی اصفهان برای ما جایگاه ویژه ای دارد اجرای «بن باروژان» فقط برای تامین آب شرب

  • کد خبر : 130915
کشاورزی اصفهان برای ما جایگاه ویژه ای دارد اجرای «بن باروژان» فقط برای تامین آب شرب

به گزارش خبرنگار بازار، احمد وحیدی ظهر شنبه در نشست با استاندار و مسئولان و نمایندگان کشاورزان اصفهان که به منظور بررسی مشکلات و مسائل حوزه زیندرود برگزار شد، اظهار داشت: به خوبی می دانیم که امنیت غذایی کشور کاملاً به کشاورزی بستگی دارد. از طرفی کشاورزی اصفهان که تولیدات آن در کشور نمونه است […]

به گزارش خبرنگار بازار، احمد وحیدی ظهر شنبه در نشست با استاندار و مسئولان و نمایندگان کشاورزان اصفهان که به منظور بررسی مشکلات و مسائل حوزه زیندرود برگزار شد، اظهار داشت: به خوبی می دانیم که امنیت غذایی کشور کاملاً به کشاورزی بستگی دارد. از طرفی کشاورزی اصفهان که تولیدات آن در کشور نمونه است و کشاورزان این استان با محصولات با کیفیت خود جایگاه ویژه ای در بین ما دارند و از این رو موضوع آب اصفهان نیز برای ما مهم است.

وی افزود: کشاورزان اصفهان سابقه ایثار و دلاوری دارند و در روزهایی که کشور مورد تهاجم بیگانگان قرار گرفت، مردم این استان از جمله کشاورزان دلیرانه از کشور و دین دفاع کردند به گونه ای که نستان. بیشترین تعداد شهید را در کشور دارد.

وزیر کشور تنش آبی در کشور را فراگیر دانست و اظهار داشت: وزیر نیرو در تلاش است تا مشکلات همه استان های مواجه با تنش آبی از جمله خراسان، همدان و تهران را به خوبی مدیریت کند.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم پاسخگو و شفاف است، تاکید کرد: برخی فکر می کنند ما به مشکلات این استان توجه نمی کنیم اما مشکلات آب و مشکلاتی مانند فرونشت که ما متوجه آن نیستیم بی آبی و خشکی است. زاینده رود در استان اصفهان که اولین مکان تمدنی است. انسانیت برای ما مهم تلقی می شود.

رئیس جمهور خواهان رفع نگرانی ساکنان اصفهان است

وحیدی با اشاره به تلاش برای تامین حق آبه کشاورزان اصفهانی برای بازگشایی زاینده رود در روزهای اخیر پس از حدود هشت ماه! وی خاطرنشان کرد و گفت: طبق وعده وزیر نیرو، پمپاژ آب از کوهرنگ 3 نیز در آینده نزدیک انجام خواهد شد و منابع مالی نیز برای اجرای سد خرسان تامین شده و این پروژه تا پایان راه اندازی می شود. سال 1404 همچنین پروژه انتقال آب از دریا 500 کیلومتر پیشرفت داشته است که سرعت مناسبی برای پروژه است.

وی در ادامه با ابلاغ سلام ابراهیم رئیسی به مردم اصفهان بیان کرد: ما مدیون مردم اصفهان و کشاورزان هستیم و از این حیث شخص رئیس جمهور وظیفه شنیدن سخنان کشاورزان و مدعیان را به ما محول کرد. اصفهان و آنها به دنبال راه حل های مناسب بودند و می خواستند دغدغه های مردم را برطرف کنند.

اجرای پروژه های آب اصفهان را به شدت دنبال می کنیم.

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه رئیس جمهور نسبت به موضوع آب اصفهان حساس است، گفت: اجرای طرح های آبی در اصفهان را قاطعانه دنبال می کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه پایبندی کشاورزان و مردم اصفهان به انقلاب و نظام نشان داده شده است، تاکید کرد: طرح بن باروجان صرفاً برای تامین آب شرب اجرا شد و در صورت بروز هرگونه جدیدی رسیدگی خواهیم کرد. بار بر روی این زمینه

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=130915

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.