افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

روابط اقتصادی ایران و آذربایجان توسعه می یابد

  • کد خبر : 130878
روابط اقتصادی ایران و آذربایجان توسعه می یابد

سید عباس موسوی در حاشیه دیدار با رئیس اتاق مشترک ایران و آذربایجان در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: برخلاف تلاش دشمنان، مسئولان جمهوری آذربایجان و کشورمان بر تقویت روابط حسنه تاکید دارند تا با در نظر گرفتن این موضوع، بر خلاف تلاش دشمنان مشترکات ایران و آذربایجان، روابط همسایگی را می […]

سید عباس موسوی در حاشیه دیدار با رئیس اتاق مشترک ایران و آذربایجان در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: برخلاف تلاش دشمنان، مسئولان جمهوری آذربایجان و کشورمان بر تقویت روابط حسنه تاکید دارند تا با در نظر گرفتن این موضوع، بر خلاف تلاش دشمنان مشترکات ایران و آذربایجان، روابط همسایگی را می توان تعمیق و تقویت کرد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از گسترش روابط با همسایگان خود استقبال می کند و منافع این روابط علاوه بر حفظ منافع دو کشور، به نفع ساکنان مناطق مرزی و استان های همجوار است.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان گفت: آذربایجان یکی از همسایگان مهم و تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران است و به دلیل اشتراکات فرهنگی و روابط دیرینه می توان به توانمندی های اقتصادی و تجاری دو کشور نیز اشاره کرد.

موسوی چشم انداز توسعه روابط ایران و آذربایجان را در کنار تقویت همکاری های اقتصادی و سیاسی امیدوارکننده دانست و افزود: امیدواریم با کاهش روابط دو کشور و در عین حال حفظ اهداف مورد نظر محقق شود. منافع ایران و آذربایجان».

وی از رایزنی ها برای فعال سازی گمرک بیله سوار و افزایش صادرات ایران و آذربایجان خبر داد و خاطرنشان کرد: حتی سرمایه گذاران دو کشور می توانند سرمایه گذاری های لازم را در بخش های اقتصادی، صنعتی و تجاری انجام دهند.

موسوی در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: در استان اردبیل توانمندی های خوبی را در حوزه های کشاورزی، معدنی و گردشگری می بینیم که قطعاً معرفی این توانمندی ها و جذب سرمایه ها می تواند زمینه توسعه اقتصادی را فراهم کند.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان تصریح کرد: یکی از محورهای اصلی دیدار با مقامات آذربایجان، فعال سازی گمرک، افزایش ظرفیت تجاری و مبادلات مرزی در کنار ایجاد بندر خشک و اتصال راه آهن اردبیل – میانه است. به منطقه قفقاز، که ممکن است قابلیت های ارائه امتیازات را افزایش دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=130878

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.