افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

راه مقابله با پولشویی، پرداختن به فعل بنیاد مسکن، پیشگام در شفافیت روابط مالی است.

  • کد خبر : 130817
راه مقابله با پولشویی، پرداختن به فعل بنیاد مسکن، پیشگام در شفافیت روابط مالی است.

بازار؛ گروه راه ها و خانه ها: به منظور ارتقای سطح آگاهی و دانش مدیران و کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و همچنین اجرای طرح مبارزه با پول، امروز تفاهم نامه همکاری بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مرکز اطلاعات مالی کشور امضا شد. سیاست های پولشویی و تامین مالی تروریسم در جلسه امروز این […]

بازار؛ گروه راه ها و خانه ها: به منظور ارتقای سطح آگاهی و دانش مدیران و کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و همچنین اجرای طرح مبارزه با پول، امروز تفاهم نامه همکاری بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مرکز اطلاعات مالی کشور امضا شد. سیاست های پولشویی و تامین مالی تروریسم

در جلسه امروز این تفاهم نامه بین غلامرضا صالحی مدیرعامل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و هادی خانی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس مرکز اطلاعات مالی کشور به امضا رسید و در این مراسم مورد تاکید قرار گرفت. اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روابط مالی پیشگام است و شفافیت لازم است.

این تفاهم نامه مقرر می دارد آموزش های لازم برای شفاف سازی مالی توسط مرکز اطلاعات مالی کشور به کارکنان بنیاد مسکن ارائه شود.

غلامرضا صالحی مدیرعامل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حاشیه امضای این تفاهم نامه گفت: با توجه به تنوع اجرای پروژه های عمرانی و همچنین گستره مأموریت بنیاد مسکن در سطح شهرها و مردم، همه فعالیت های این نهاد انقلابی در دو اداره کل اعتبارات استانی در سطح ملی و کشوری انجام می شود.

در حوزه پروژه های روستایی دولت تمامی وظایف عمرانی خود را به عنوان نماینده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محول کرده است و البته اعتبارات عمرانی روستاها نیز به بنیاد مسکن اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون تمامی وظایف دولت در حوزه بازسازی مناطق آسیب دیده از بلایای طبیعی به بنیاد مسکن واگذار شده است، تاکید کرد: در حوزه پروژه های روستایی نیز دولت تمامی وظایف عمرانی آنها را به بنیاد مسکن واگذار کرده است. انقلاب اسلامی به عنوان نماینده آن و البته اعتبارات عمرانی روستاها در اختیار بنیاد مسکن قرار می گیرد.

در حوزه مسکن شهری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ماموریت هایی مانند مسکن مهر، اقدام ملی و طرح حرکت ملی را بر عهده دارد که از سوی دولت به این نهاد انقلابی محول شده است.

صالحی ادامه داد: در حوزه مسکن شهری نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ماموریت هایی مانند مسکن مهر، اقدام ملی و طرح حرکت ملی را بر عهده دارد که از سوی دولت به این نهاد انقلابی محول شده است. همچنین به عنوان مدیر ساخت و ساز مسکن، پروژه هایی در کشور در دست اجرا دارد که مجموع این تکالیف قانونی، گردش مالی قابل توجهی را برای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایجاد کرده است.

مدیرعامل بنیاد مسکن اضافه کرد: طبیعتا چنین گردش مالی زیادی نیاز به نظارت بالایی از سوی نهادهای مسئول دارد. به همین منظور به تازگی تفاهم نامه ای بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مرکز اطلاعات مالی کشور با هدف ایجاد هم افزایی و بهبود عملکرد سیستم و بهره وری بیشتر مالی منعقد شده است.

صالحی گفت: بر اساس این تفاهم نامه، مرکز اطلاعات مالی کشور آموزش های لازم برای شفاف سازی مالی را به کارکنان بنیاد مسکن ارائه می کند.

هادی خانی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس مرکز اطلاعات مالی مبارزه با پولشویی ضمن امضای این تفاهم نامه گفت: تمام فسادهایی که در نقاط مختلف دنیا از جمله کشور رخ می دهد، محصول درآمدهای غیرقانونی است. و به اصطلاح پول کثیف که در روابط مالی مبهم ایجاد می شود. این پول در نهایت از طریق پولشویی می گذرد و وارد چرخه اقتصادی کشور می شود.

ما باید از استفاده یک مفسد از پول حاصل از عمل مجرمانه خود در روابط اقتصادی و در نتیجه عدم استفاده از این پول کثیف جلوگیری کنیم.

وی در جلسات متعدد، مبارزه با پولشویی را یکی از موثرترین و کارآمدترین روش های مبارزه با فساد معرفی کرد و گفت: باید از استفاده مفسد از پول عمل مجرمانه خود در روابط اقتصادی و در نتیجه عدم استفاده از آن جلوگیری کنیم. قادر به استفاده از پول کثیف

باید بپذیریم که مبارزه با فساد در کشور تا به امروز معطوف به مبارزه با مفسدان بوده است، بنابراین این رویه باید تغییر کند.

وی افزود: باید بپذیریم که مبارزه با فساد در کشور تاکنون بر مبارزه با مفسدان متمرکز بوده است، بنابراین باید این رویه تغییر کند.

راه پرداختن به مبارزه با پولشویی پرداختن به فعل است. ما باید جلو برویم تا افراد مفسد نتوانند از پول های کثیف خود استفاده کنند و به مرور زمان انگیزه فساد از بین برود.

خانی ضمن تاکید بر موضوع فعل در پولشویی تصریح کرد: راه مبارزه با پولشویی برخورد با فعل است. ما باید به این سمت برویم تا مفسدان از پول کثیف خود استفاده نکنند و به مرور زمان انگیزه فساد از بین برود. قطعا مجموعه پایه مسکن و گردش مالی بالایی که در مجموعه پروژه ها وجود دارد می تواند در رصد جریان های مالی در تقویت جریان مبارزه با پولشویی موثر باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=130817

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.