افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
2

بارش برف و باران در راه روستا – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 130749
بارش برف و باران در راه روستا – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات جوی سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه جدید بارشی به کشور و بارش برف یا باران در بسیاری از مناطق خبر داد. همچنین سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: فعالیت اصلی این سامانه بارشی برای روز دوشنبه پیش‌بینی می‌شود و خطراتی از جمله «رگبار […]

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات جوی سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه جدید بارشی به کشور و بارش برف یا باران در بسیاری از مناطق خبر داد.

همچنین سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: فعالیت اصلی این سامانه بارشی برای روز دوشنبه پیش‌بینی می‌شود و خطراتی از جمله «رگبار شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق گرد و غبار کاهش محسوس دما و در پی دارد». بارش برف در مکان‌های سرد و ارتفاعات بالا.”» به دنبال آن یک سطح هشدار نارنجی.

حوزه اثر فعالیت سامانه «نیمه جنوبی و غربی آذربایجان غربی، نیمه جنوبی آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، کرمانشاه ایلام، لرستان، خوزستان، همدان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس ، مرکز، غرب و جنوب اصفهان، استان های کوهستانی البرز قزوین، تهران و سمنان و نیمه غربی استان های هرمزگان و کرمان هستند.

این سامانه دارای اثرات خطرناکی از جمله اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی، رانش زمین در جاده های کوهستانی و نقاط سردسیر در اثر بارش برف، طغیان جاده ها، طغیان رودخانه ها، طغیان جاده ها، وزش باد شدید موقت، رعد و برق، خسارت می باشد. باعث ایجاد سازه های موقت مانند بنرها، داربست ها، بیلبوردها و شکستن درختان کهنسال و آسیب به ماشین آلات و محصولات کشاورزی و باغی می شود.

مدیریت وضعیت در رابطه با «عدم توقف در بستر و سواحل رودخانه ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، خودداری از فعالیت های کوهنوردی و تردد عشایر، محدودیت در فعالیت های عمرانی، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی توصیه می شود. . و پاکسازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آبراه ها، اجتناب از پارک خودروها در کنار درختان پوسیده و ساختمان های پلکانی. کار کردن و انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد و آماده سازی جاده ها برای برف. روبی در پله ها و مکان های سرد اقدام کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=130749

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.