افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

پیشنهاد ایجاد منطقه اقتصادی مشترک بین ایران و ترکمنستان

  • کد خبر : 130653
پیشنهاد ایجاد منطقه اقتصادی مشترک بین ایران و ترکمنستان

به گزارش بازار، رشید مردوف در مراسم افتتاحیه همایش اقتصادی تجار و کارآفرینان در عشق آباد ترکمنستان با بیان اینکه تبادل نظر برای توسعه مبادلات تجاری، جستجوی اشکال جدید همکاری و استفاده از توانمندی های موجود است، اظهار داشت: سه هدف از برگزاری نشست مشترک اقتصادی با ایران است: کرد: ترکمنستان دارای اقتصاد فعال، ذخایر […]

به گزارش بازار، رشید مردوف در مراسم افتتاحیه همایش اقتصادی تجار و کارآفرینان در عشق آباد ترکمنستان با بیان اینکه تبادل نظر برای توسعه مبادلات تجاری، جستجوی اشکال جدید همکاری و استفاده از توانمندی های موجود است، اظهار داشت: سه هدف از برگزاری نشست مشترک اقتصادی با ایران است: کرد: ترکمنستان دارای اقتصاد فعال، ذخایر طبیعی و غیره است و ما فرصت های زیادی را در اختیار سرمایه گذاران ایرانی قرار می دهیم.

مرادوف افزود: یکی از اولویت های ما ارتقای همکاری های ترکمنستان و ایران است. در بخش تجارت، روابط تجاری ایران همچنان رو به رشد بوده و سهم بزرگی در حوزه نفت، گاز و سایر بخش ها دارد.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور است، گفت: پیشنهاد می کنیم ایران برای ایجاد منطقه مشترک اقتصادی در منطقه سرخس و اینچه برون بررسی کند.

قائم مقام هیئت وزیران و وزیر امور خارجه ترکمنستان با یادآوری اینکه در دوره های گذشته تجربیات خوبی در زمینه صادرات گاز به ایران کسب کرده ایم، افزود: این تجربیات بستر مناسبی برای صادرات گاز و افزایش آن است. امروز تبادل گاز بین دو کشور در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم این همکاری ها را با ایران بیشتر گسترش دهیم.

رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکمنستان با بیان اینکه امروز در حال مذاکره با وزیر راه و شهرسازی برای افزایش سطح صادرات گاز به ایران هستیم، گفت: از شرکت‌های ایرانی دعوت می‌کنیم با ما همکاری کنند. فناوری بالایی که در اختیار دارند.

مردوف تاکید کرد: ترکمنستان چندین میلیارد دلار برای توسعه تولید فرآورده های نفت و گاز هزینه کرده است و ما آمادگی داریم با برادران ایرانی خود در این بخش ها همکاری کنیم.

معاون کابینه و وزیر امور خارجه ترکمنستان نیز همکاری های ایران و ترکمنستان در سال های اخیر را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: از شرکت های ایرانی می خواهیم در بازسازی راه های موجود و معرفی راه های جدید ما را یاری کنند. تجهیزات و فناوری ها

رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکمنستان با اشاره به ساخت شهر جدید آرکادا گفت: این شهر هوشمند بر اساس سیستم شهرسازی و بالاترین استانداردهای بین المللی ساخته شده است. همچنین بر اساس طرح احداث فاز 2 شهر عشق آباد، قطب های صنعتی آن از موضوعات مهم برای حضور شرکت های ایرانی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=130653

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.