افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
2

روحیه جهادی اساس همه اقدامات داوطلبانه است – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 130650
روحیه جهادی اساس همه اقدامات داوطلبانه است – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر محمد باقر قالیباف صبح امروز در مراسم اختتامیه. مهوارا ملی «برای ایران» که در تالار شهید چمران دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، تصریح کرد: بدون شک در هر کار داوطلبانه ای که باید انجام دهیم، اولین چیزی که باید در نظر بگیریم روحیه جهادی است و این روحیه اساس هر کار […]

به گزارش خبرنگار مهر محمد باقر قالیباف صبح امروز در مراسم اختتامیه. مهوارا ملی «برای ایران» که در تالار شهید چمران دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، تصریح کرد: بدون شک در هر کار داوطلبانه ای که باید انجام دهیم، اولین چیزی که باید در نظر بگیریم روحیه جهادی است و این روحیه اساس هر کار داوطلبانه

وی ادامه داد: روحیه جهادی با فراز و نشیب ها تغییر نمی کند و خسته نمی شود و هیچ گاه در فضای اداری سرچشمه نمی گیرد، بلکه مبتنی بر ایثار و فداکاری است.

سخنگوی شورای اسلامی تصریح کرد: ماهیت و شکل فعالیت های داوطلبانه نیز بسیار مهم است. در مجلس یازدهم و در برنامه هفتم توسعه یک بند الحاقی برای نیروهای داوطلب و جهادی در نظر گرفتیم که نظام اداری نباید مانعی بر سر راه نیروهای داوطلب و جهادگر باشد.

رئیس شورای اسلامی تصریح کرد: کار خیریه و جهادی در محیط های علمی و دانشگاهی با سایر محیط های جامعه تفاوت ماهوی دارد و آن تفاوت ماهوی این است که دانشگاه باید پرچمدار مدیریت دانش باشد و از سوی دیگر. ، باید بتوانید فرهنگ عظمت ایجاد کنید. غنی باید با یک پایه محکم و جمع آوری تجربیات، کار خوبی انجام دهد.

قالیباف تاکید کرد: کار داوطلبانه ربطی به توسعه نهادی ندارد. از سال 57 که انقلاب پیروز شد تا سال 59 که جنگ تحمیلی رخ داد، بسیج در راه پیشرفت و محرومیت زدایی گام برداشت و به جهاد سازندگی کمک کرد.

وی افزود: قبل از شروع دفاع مقدس بسیج بود و با جهاد سازندگی برای پیشرفت و محرومیت زدایی گامی رو به جلو برداشته شد. در دوران دفاع مقدس نیز گروه های بسیج بسیار فعال بودند. در اواخر سال 1360 عملیات فتح المبین انجام شد و قبل از آن محاصره حصر آبادان را شکستیم.

سخنگوی شورای اسلامی تصریح کرد: ریشه های انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس ریشه عمیقی داشت. ما باید نشان دهیم که کاری که انجام می‌دهیم معتبر است و برای این اعتبار باید کار مفصل و عمیقی انجام دهیم. برای این اعتبار علاوه بر انجام کار علمی عمیق و دقیق، باید دو ویژگی داشته باشیم که یکی از آنها این است که باید روی محروم ترین و ضعیف ترین افراد تمرکز کنیم و در این زمینه جغرافیا نیز مهم است. نکته دوم این است که قبل از اینکه به منطقه ای برویم باید مشکلات آن منطقه را بشناسیم و عوامل محرک را بدانیم. بدون شک این نظام مشکلات است که به ما قدرت حل مشکلات را می دهد، در آنجاست که باید هدف سرزمینی داشته باشیم تا کارهای جزئی ما به همان سمت برود.

وی ادامه داد: تفاوت ماهوی سازمان با سازمان این است که در یک سازمان همه افراد سازمانی هستند اما در یک سازمان همه یک سازمان انسانی هستند و وقتی از یک سازمان صحبت می شود. می توان زنان یعنی سازمان انسانی. در گروه های جهادی که بگذریم از غیر انقلابی ها و انقلابی ها. در گروه جهادی همه داوطلبان خدمت به یک انسان یا یک فرد محروم هستند، ما نباید بپرسیم که شما در خدمت چه هستید و از خدمت گیرنده و کمک کننده هم نباید بپرسیم که شما کی هستید و چیست؟

قالیباف با ادعای اینکه کار جهادی به معنای تداوم فرهنگ اربعین است، گفت: در این دو هفته اربعین چه فضایی حاکم است؟ میلیون ها نفر شرکت می کنند. آیا سازمانی وجود دارد؟ نه، یک جنبش به تمام معنا محبوب است. آیا آسیب های اجتماعی بزرگی در آنجا می بینید؟ فضا آنقدر معنوی و ناب است که مردم برای تطهیر می آیند و چرا فرهنگ اربعین را در کارمان ادامه نمی دهیم؟ آیا در اربعین به فلانی می گوییم برو و نرودر کار جهادی هم نباید این کار را بکنیم. بگذارید همه کار خوب را به اشتراک بگذارند و جای تعمیق انقلاب اینجاست.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=130650

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.