افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

شرایط وام دارای وثیقه ارز دیجیتال + جدول

  • کد خبر : 130584
شرایط وام دارای وثیقه ارز دیجیتال + جدول

سابقه بوروکراسی پیچیده، الزام به وثیقه و الزام به سپرده های بلندمدت از جمله مشکلات دریافت خدمات خرد در سیستم بانکی ایران است. اما سیاست های کنترل ترازنامه بانک ها در ماه های اخیر بر دشواری های این مسیر افزوده است. با این حال، به نظر می رسد دریافت وام خرد با امنیت ارز دیجیتال […]

سابقه بوروکراسی پیچیده، الزام به وثیقه و الزام به سپرده های بلندمدت از جمله مشکلات دریافت خدمات خرد در سیستم بانکی ایران است. اما سیاست های کنترل ترازنامه بانک ها در ماه های اخیر بر دشواری های این مسیر افزوده است.

با این حال، به نظر می رسد دریافت وام خرد با امنیت ارز دیجیتال توانسته است تا حد زیادی بر این مشکل دیرینه سیستم بانکی غلبه کند و دسترسی سریع به وام را برای همه فراهم کند. روشی که می تواند روش های سنتی دریافت تاسیسات را به چالش بکشد. با این حال، این روش بدون ریسک نیست و نیاز به اعتماد به پلت فرم وام دارد. از سوی دیگر، متقاضی باید ریسک کاهش قیمت وثیقه ارز دیجیتال و فروش آن توسط تسهیلگر را بپذیرد.

وام دادن به ریال با ارزهای دیجیتال

در حالی که سیاست های اخیر بانک مرکزی دسترسی به اعتبارات خرد را دشوارتر از گذشته کرده است، شرکت های اینترنتی راه های آسان تری برای پرداخت اعتبارات خرد پیدا کرده اند. در جدیدترین نوآوری در بازار تسهیلات ایران، می بینیم که امکان دریافت وام های خرد آنی با وثیقه ارزهای دیجیتال وجود دارد.

بر این اساس، کاربر می تواند با خرید هر مقدار از ارزهای رمزنگاری شده خاص، تا 70 درصد از ارزش ارز دیجیتال تایید شده را دریافت کند. پیگیری ها نشان می دهد که عملکرد پرداخت تسهیلات در این روش قابل توجه بوده و فرآیند درخواست پرداخت تسهیلات کمتر از 3 ساعت به طول می انجامد. این در حالی است که پیش از این برخی از شرکت های ارائه دهنده میکروسرویس با دریافت چک ضمانت امکان خرید اعتباری را در برخی فروشگاه ها ارائه می کردند. به نظر می رسد در غیاب نوآوری در تسهیل بانک های بزرگ کشور، شرکت های کوچکتر در حال ابداع روش های کارآمد و به روز برای تسهیل تامین مالی خرد هستند.

ارز دیجیتال به وثیقه تبدیل می شود

چند سالی است که ارزهای دیجیتال در سایه افزایش قابل توجه قیمت، جایگاه خود را در بازارهای مالی باز کرده اند. پیشرفت در این زمینه در سال های اخیر سرعت قابل توجهی داشته است. طبق معمول، پس از مدتی تحت تاثیر این اتفاقات، ایران شاهد شکل گیری کسب و کارهای جدید پیرامون ارزهای رمزپایه است. در یکی از جالب‌ترین موارد می‌بینیم که یک شرکت فعال در حوزه ارزهای دیجیتال با همکاری یک ارائه‌دهنده تسهیلات خرد، به مشتریان خود اجازه داده است تا در کمتر از چند ساعت و بدون نیاز به دریافت ارزهای رمزنگاری شده، آن‌ها را گرو بگذارند. اعتبارات خرد طبق تشریفات معمول برای دریافت وام. این امکان را می توان گزینه ای جذاب و ساده برای دریافت وام دانست. وامی که در شرایط فعلی کشور ارزش گرفتن را داشته باشد.

حذف مراحل گارانتی

به این ترتیب کافی است پس از افتتاح حساب کاربری مبلغ وام مورد نیاز خود را انتخاب کنید. این رقم ممکن است شامل مبلغی بین پنج تا صد میلیون تومان باشد. پس از انتخاب مبلغ، مدت پرداخت به مشتریان نمایش داده می شود. این بخش شامل 4 گزینه است. متقاضیان وام خرد ارزهای دیجیتال می توانند از بین گزینه های بازپرداخت یک ماهه، سه ماهه، ۶ ماهه و ۹ ماهه انتخاب کنند. انتخاب بین گزینه های بلندمدت به سادگی مستلزم هزینه عملیاتی بالاتر برای متقاضی است. هر چه دوره پرداخت طولانی تر باشد، کارمزد عملیاتی بیشتر می شود. سود سالانه این اعتبار 23 درصد است. اما به نظر می رسد با در نظر گرفتن هزینه عملیاتی، سود مؤثر بیشتری برای این اعتبارات خرد در نظر گرفته می شود. پس از این موارد سایت مذکور میزان ارز رمزنگاری شده مورد نیاز برای گارانتی را نشان می دهد و با ارائه این گارانتی تنها چند کلیک تا دریافت سرویس فاصله دارید. این سازوکار جدید را می‌توان سریع‌ترین روش پرداخت تسهیلات در ایران دانست.

چه ارزهای رمزپایه ای پذیرفته می شوند؟

ارزهای دیجیتالی که می توانند به عنوان وثیقه مورد استفاده قرار گیرند، تنوع قابل قبولی دارند. در نتیجه، 15 ارز دیجیتال در حال حاضر پذیرفته شده است و می توان از آنها به عنوان وثیقه استفاده کرد. بیت کوین، اتریوم و تتر سه ارز رمزنگاری شده بسیار شناخته شده و محبوب هستند که در این سیستم قابل تایید هستند. بر این اساس امکان دریافت تسهیلات معادل 60 درصد ارزش بیت کوین و اتریوم تایید شده وجود دارد. این عدد برای Tether به 70% می رسد. پوشش وثیقه ارزهای دیجیتال بین 40 تا 70 درصد متغیر است. به عبارت دیگر، بسته به نوع ارز دیجیتال، متقاضی ممکن است وام کوچکی بین 40 تا 70 درصد ارزش ریالی ارز دیجیتال خود دریافت کند. USD Coin، Dai، Dogecoin، Tron، Cardano، Binance Coin، Solana، Ripple، Shiba، Matic، Avax و Polkadat دیگر ارزهای دیجیتالی هستند که می توان برای دریافت وام های خرد از آنها استفاده کرد.

خطر در کار کجاست؟

تا اینجا به نظر می رسد همه چیز مرتب است و گرفتن وام رمزنگاری تقریباً آسان و بدون ریسک است. با این حال، همه چیز به این سادگی نیست. در قرارداد نصب، یک قسمت همیشه به شرایطی می پردازد که ارائه دهنده نصب می تواند از گارانتی یا گارانتی استفاده کند. باید در نظر داشته باشید که در این نوع از دریافت تسهیلات، متقاضی می تواند هزینه های خود را به موقع پرداخت کند. با این حال، وام دهنده همچنان می تواند وثیقه خود را بفروشد و وام را پرداخت کند. دلیل این مشکل نوسان قیمت ارزهای دیجیتال است. در نتیجه در مراحل پایانی دریافت تسهیلات، به متقاضی اطلاع داده می‌شود که اگر قیمت ارز رمزنگاری شده اعتبارسنجی شده به عنوان مثال به ۷۰ درصد ارزش فعلی کاهش یابد، این وثیقه فروخته شده و وام تسویه خواهد شد. در این مرحله متقاضی می تواند با نپذیرفتن این شرط کل فرآیند را لغو کند. با این حال، این انگیزه ای برای متقاضیان ایجاد می کند تا ارزهای رمزنگاری شده را که نوسان قیمت کمتری دارند، تعهد کنند. به عنوان مثال، تتر تنها با قیمت دلار در نوسان است و مطمئن ترین وسیله وثیقه محسوب می شود.

کفش در بیابان!

بدون شک، وام خرد با امنیت ارز دیجیتال گزینه ایده آلی نیست. اما در مقایسه با موجود در بازار تاسیسات ایران، گزینه ای منحصر به فرد با مزایای استثنایی محسوب می شود. در شرایطی که سیاست اخیر بانک مرکزی مبنی بر محدود کردن رشد ترازنامه بانکی، دسترسی به وام های خرد بانکی را نسبت به گذشته دشوارتر کرده است و از سوی دیگر، فرآیند یافتن ضامن رسمی، بدون مشکل تر از همیشه شده است. بدون شک روش های جایگزین تامین مالی با تمام کاستی هایی که دارد یک مزیت محسوب می شود.

به عبارت دیگر، اگرچه وام رمزنگاری شده گزینه خوبی نیست، اما نمونه ای از کمبود بودجه در بیابان است. پیش از این برخی از شرکت ها با ارائه امکان دریافت وام برای خرید کالا فعالیت می کردند. بر این اساس، کاربران می‌توانند در این پلتفرم‌ها وام بگیرند و با استفاده از چک به عنوان وثیقه، از فروشگاه‌های منتخب خرید کنند. بدون شک امکانات خرد نقش تعیین کننده ای در کیفیت زندگی اکثر افراد جامعه دارد و می تواند با ارائه برخی کالاها و خدمات، سطح رفاه آنها را افزایش دهد. اگرچه شرایط اقتصادی کشور به گونه ای است که بانک های بزرگ کشور در بازپرداخت اعتبارات خرد با مشکل مواجه هستند، اما به نظر می رسد وجود چنین بسترهایی می تواند تا حدودی پاسخگوی تقاضای اعتبارات خرد در بازار باشد.

منبع: دنیای اقتصاد

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=130584

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.