افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

یارانه برخی خانوارها افزایش می یابد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 130098
یارانه برخی خانوارها افزایش می یابد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا عسگریان معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یک برنامه تلویزیونی به تشریح جزئیات این طرح گفت: یکی از برنامه های راهبردی دولت بحث امنیت غذایی و کالابرگ است که از اوایل امسال آغاز شد. سال وی افزود: این طرح برای افزایش امنیت غذایی کودکان است و تعداد خانوارهای […]

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا عسگریان معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یک برنامه تلویزیونی به تشریح جزئیات این طرح گفت: یکی از برنامه های راهبردی دولت بحث امنیت غذایی و کالابرگ است که از اوایل امسال آغاز شد. سال

وی افزود: این طرح برای افزایش امنیت غذایی کودکان است و تعداد خانوارهای مشمول این طرح 120 هزار خانوار است.

وی ادامه داد: خانه ها توسط وزارت بهداشت شناسایی شده و برای این طرح سه شاخص در نظر گرفته شده است. پس از مشخص شدن، بین دهمین تقسیم و در نهایت یارانه جدید به خانوارها تحویل داده می شود.

عسگریان با اشاره به جزئیات این یارانه گفت: برای دهک های اول تا پنجم به ازای هر نفر یک میلیون تومان و خانوارهای دهک های ششم و هفتم به ازای هر نفر 600 هزار تومان دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه در خانواری که نیاز به تامین امنیت غذایی دو فرزند دارد، دو میلیون تومان برای آن خانواده در نظر گرفته می شود، افزود: این طرح مستمر و برای کودکان تا 6 سال و کودکانی است که 6 سال تمام می شود. سن مستثنی هستند. . از پوشش این طرح

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: این طرح ربطی به طرح کالابرگ ندارد و این طرح محفوظ است و لازم است خانواده ها به این طرح توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه دولت در حوزه امنیت غذایی برنامه راهبردی مفصلی را تعریف کرده است که مهمترین قسمت آن طرح کالابرگ است، تصریح کرد:

وی در این خصوص افزود: نوزادان و کودکان بین 6 ماه تا 6 سال هم اکنون تحت پوشش هستند.

به گفته عسگریان، این طرح از یکشنبه هفته آینده آغاز می شود، اکنون برای خانواده ها پیامک ارسال شده است و اگر خانواده ای فرزندی داشته باشد که نیاز به تغذیه خاص داشته باشد و دهک 1 تا 3 باشد، یک میلیون تومان دریافت می کند.

عسگریان گفت: گفته می شد کاتالوگ الکترونیکی تنها 11 قلم کالا را شامل می شود، اما به 16 قلم افزایش یافته است زیرا خانواده ها باید پروتئین، ویتامین ها و میزان انرژی مورد نیاز خود و برای آن سبزی ها را دریافت کنند. میوه ها نیز مورد نیاز است، 11 نوع لبنیات اضافه شده است، شیر، ماست، پنیر، تخم مرغ، پروتئین هایی مانند مرغ و گوشت قرمز، حبوبات، روغن شکر، شکر و برنج.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نحوه خرید این اقلام گفت: 11 خودکار اطلاع رسانی دارای بارکد و موارد جدید اضافه شده نیز دارای بارکد منحصر به فرد هستند و اگر به فروشگاه های واجد شرایط و زنجیره ای مراجعه کنید برای این ویژه اقدام کنید. خرید بارکد آسان است.

عسگریان با بیان اینکه اطلاع رسانی به صورت پیامکی انجام می شود و می توان از این طریق به خانوارها اطلاع رسانی کرد، گفت: این برنامه ادامه خواهد داشت و به تفصیل در مورد آن صحبت می شود و اگر خانواری از این میلیون تومب استفاده نکند فقط برای آن صرفه جویی می شود. یک ماه در ماه دوم یک میلیون اضافه می شود اما در صورت عدم استفاده قطع می شود.تأثیر این طرح توسط وزارت بهداشت بررسی می شود و اگر به کودک آسیب نرساند خانواده ها می شوند. اطلاع داده شده و یارانه تعیین شده متوقف می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=130098

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.