افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
3

آخرین جزئیات منبع تغذیه مترو پرند تامین برق پایدار در زمستان امسال

  • کد خبر : 129923
آخرین جزئیات منبع تغذیه مترو پرند تامین برق پایدار در زمستان امسال

بازار؛ گروه آب و انرژی: حبیب قراگوزلو مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران امروز در حاشیه بیستمین نمایشگاه بین المللی و اولین جشنواره تخصصی و بازارچه فنی صنعت برق ایران به برنامه شرکت برق منطقه ای تهران برای تامین برق در فصل زمستان اشاره کرد. وی بیان کرد: با سپری شدن تابستان حداکثر مصرف برق […]

بازار؛ گروه آب و انرژی: حبیب قراگوزلو مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران امروز در حاشیه بیستمین نمایشگاه بین المللی و اولین جشنواره تخصصی و بازارچه فنی صنعت برق ایران به برنامه شرکت برق منطقه ای تهران برای تامین برق در فصل زمستان اشاره کرد. وی بیان کرد: با سپری شدن تابستان حداکثر مصرف برق به گونه ای تغییر می کند که در فصل گرما مصرف 12 هزار و 700 مگاوات بوده است بنابراین رشد پنج درصدی را تجربه کردیم اما در فصل سرد سال. این رقم به 8000 مگاوات کاهش می یابد و به طور معمول در فصل پاییز و زمستان مشکلی برای تامین برق مشترکان نداریم. تنها نکته مصرف گاز در سراسر کشور است.

در فصل زمستان مشکلی برای تامین برق مشترکان وجود ندارد، تنها اتفاقی که می افتد عدم تعادل گاز است. زیرا با افزایش مصرف گاز، سوخت تحویلی به نیروگاه کاهش می یابد.

این مسئول صنعت برق حداکثر مصرف ما در سال جاری را 12 هزار و 700 مگاوات با رشد 5 درصدی بیان کرد و ادامه داد: میزان مصرف در فصولی مانند پاییز و زمستان به 8 تا 9 هزار مگاوات کاهش می یابد. به همین دلیل در فصل زمستان مشکلی در تامین برق مشترکین وجود ندارد، اما تنها نکته، عدم تعادل گاز است. زیرا با افزایش مصرف گاز، سوخت تحویلی به نیروگاه کاهش می یابد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران افزود: با توجه به اینکه سوخت مصرفی نیروگاه ها گاز است، اطمینان داریم در فصل زمستان مشکلی برای تامین برق وجود نخواهد داشت و می توانیم از این فصل عبور کنیم. خوب، چون ذخایر خوبی داریم، برای سوخت مایع در نظر گرفته شده است و این تضمین می کند که بتوانیم در زمستان امسال برق پایدارتری را برای مشترکین داخلی و صنعتی تامین کنیم.

وی در خصوص تامین سوخت نیروگاه ها نیز گفت: برنامه ریزی فشرده ای بین صدا و سیما و شرکت گاز در این زمینه انجام شده است و این برنامه ریزی به صورت مستمر در طول سالیان متمادی انجام شده است و جلسات مستمری با این دو شرکت داریم تا که بتوانیم سوخت نیروگاه ها را تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران تصریح کرد: اگر مصرف 220 میلیون مترمکعبی نیروگاه ها را در نظر بگیریم، 200 میلیون مترمکعب سوخت گازی تامین می شود، زیرا بیش از 90 درصد نیروگاه ها به سوخت گازی نیاز دارند.

وی ادامه داد: در فصل زمستان به دلیل افزایش مصرف، میزان گاز تحویلی به نیروگاه ها به حدود 100 میلیون متر مکعب کاهش می یابد و سوخت دوم یعنی گازوئیل و در مرحله بعد گازوئیل مصرف می شود. .

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران تصریح کرد: در نیروگاه های نزدیک شهرها تا حد امکان از گاز استفاده می شود. مگر اینکه گازوئیل و بنزین کافی داشته باشند.

کمبود مترو برای تامین برق مترو پرند

وی همچنین در جایی دیگر از سخنان خود درباره وضعیت کنونی برق مترو پرند اظهار داشت: منبع تغذیه مترو باید مطمئن و پایدار باشد زیرا بسیار حساس است.

وی با اشاره به اینکه اواخر سال گذشته تقاضای برق رسانی به مترو پرند شد و مذاکراتی نیز در این زمینه انجام شد تا بتوانیم برق رسانی پایداری داشته باشیم، تصریح کرد: مترو از حساسیت ویژه ای برخوردار است. بنابراین، برق شما باید قابل اعتماد و پایدار باشد.

برای این منظور مترو مجبور شد ایستگاه 63 کیلوولت بسازد و در تقویت پست 230 کیلوولت بالادست مشارکت کند. این تفاهم نامه تهیه و به مترو ارسال شد اما دوستان به دلیل مشکلات مالی تا پایان برج 6 از امضای آن خودداری کردند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران افزود: در پایان مقرر شد در گام اول ضمن کاهش مصرف شهریور، 5 مگاوات برق موقت برای آزمایش و آزمایش تامین و 15 مگاوات برای استفاده پایدار در اختیار آنها قرار گیرد. تامین برق . اما متأسفانه دوستان به برنامه برنامه ریزی شده عمل نکردند و در مهرماه بحث افتتاح مترو مطرح شد. علاوه بر این، در آن زمان ایستگاه مترو اختصاصی آماده نبود.

وی ادامه داد: البته با همکاری وزارت نیرو نشریه موبایلی رایگان در اختیار دوستان قرار گرفت. علاوه بر این، مترو متعهد به راه اندازی پست 63 کیلوولتی شده است که در حال حاضر در حال انجام است و انتظار می رود طی دو تا سه هفته آینده در دو ماه آینده آماده شود.

بر اساس پیش بینی در ساعت 14:03 در پست بالادست مقاوم سازی انجام می شود و منبع تغذیه پایدار مترو پرند را خواهیم داشت.

به گفته مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران، بر اساس پیش بینی ها، پست بالادست ساعت 14:03 تقویت می شود و برق رسانی پایدار خواهیم داشت.

کاراگوزلو درباره ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: خطوط انتقال در حومه شهر به سال های بسیار دور برمی گردد. طی چند سال گذشته ساخت و سازهای غیرمجاز در این محدوده ها انجام شده و جابجایی این خطوط مشکلات زیادی از جمله هزینه های هنگفت و همچنین ایجاد حریم های جدید را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه جابجایی این خطوط مشکلات زیادی را از نظر هزینه و تراکم جمعیت ایجاد می کند، گفت: به مردم توصیه می کنیم در ساخت و ساز در این مناطق دقت کنند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران درباره احتمال قطعی برق در پیک سال آینده توضیح داد: برای سال 1403 برنامه ریزی خوبی انجام شده تا بتوانیم برق رسانی کنیم. 180 اقدام اساسی در وزارت نیرو برای غلبه بر پیک بار انجام شده است که 67 اقدام در حوزه شبکه های انتقال است. با توجه به اهمیت برق تهران 10 سهم آن مربوط به برق منطقه تهران است. سال گذشته دو پست انتقال 400 کیلووات را روی مدار گذاشتیم و امسال باید چهار پست بسازیم که کار سنگینی است. علاوه بر 10 پروژه، 27 پروژه دیگر را در خطوط انتقال برق منطقه تهران تعیین کردیم که منجر به تامین برق بهتر خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=129923

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.