افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

رنگ مو چیست؟ | فواید بخور مو و معرفی بخور مو + آموزش

  • کد خبر : 129876
رنگ مو چیست؟  |  فواید بخور مو و معرفی بخور مو + آموزش

اسپری مو یکی از راه های خلاص شدن از شر موهای خشک و وز است. بخور مو به این صورت عمل می کند که تارهای مو در محفظه ای قرار می گیرند و در معرض بخار قرار می گیرند. عوامل طبیعی مختلف مانند آفتاب، آلودگی، مواد شیمیایی و … رطوبت طبیعی مو را کاهش داده […]

اسپری مو یکی از راه های خلاص شدن از شر موهای خشک و وز است. بخور مو به این صورت عمل می کند که تارهای مو در محفظه ای قرار می گیرند و در معرض بخار قرار می گیرند. عوامل طبیعی مختلف مانند آفتاب، آلودگی، مواد شیمیایی و … رطوبت طبیعی مو را کاهش داده و در نتیجه باعث خشک شدن آن می شود. بخار پز مو هنگام بخار دادن مو، رطوبت مو و حتی پوست سر و صورت را جذب می کند.

کوتیکول هر ساقه مو به خوبی از ما محافظت می کند. کوتیکول از لایه های سلولی روی هم تشکیل شده و پس از بخور دادن، کمی از سطح پوست سر جدا می شود تا ساقه مو مرطوب شود. البته یکی از مزایای اصلی بوخورمو جذب بهتر و بیشتر محصولات مراقبتی مانند; ماسک روغن و مو. در ادامه به بررسی مفهوم بوخورمو می پردازیم و در نهایت مراحل و روش آن را توضیح می دهیم پس تا پایان با ما همراه باشید.

غذا کدام است؟

به طور کلی، رفع موهای زائد یکی از جدیدترین، ساده ترین و مقرون به صرفه ترین روش ها برای از بین بردن موهای زائد است. مو فرفری و خشک منظور از بخور مو این است که تارهای مو در معرض بخار قرار گیرند. لازم به ذکر است که این بخار برای رسیدن رطوبت به کوتیکول ها کافی است. فولیکول های مو نفوذ می کند

یکی از مهمترین و اصلی ترین فواید بوخورمو نرم شدن و صاف شدن موها و کاهش و رفع شوره و موخوره است. اتو مو با افزایش خاصیت ارتجاعی مو، حالت دادن مو را آسانتر و سریعتر می کند. البته صاف کردن مو تنها روش صاف کردن و نرم کردن مو نیست و می توانید به صفحه مراجعه کنید. با روش های خانگی موها را نرم کنید. ساده ترین و مقرون به صرفه ترین راه ها برای نرم و ابریشمی شدن موهایتان را بیاموزید.

مو بخور
مو بخور

همه نوع غذا

امروزه سیگار کشیدن برای مو به دو روش سرد و گرم انجام می شود که هر کدام فواید خاص خود را دارند و شما می توانید با توجه به هدف خود از بهترین و مناسب ترین آن استفاده کنید. در زیر به بررسی کامل هر نوع بخور می پردازیم.

سرد بخور

این نوع اسپری موی سرد منافذ پوست را می بندد، کوتیکول مو را تقویت می کند و پوست را درخشان می کند و در تابستان بسیار محبوب است. شایان ذکر است که نمی توانید قبل از تمیز کردن پوست سر و موهای خود از بخارپز سرد استفاده کنید. زیرا همانطور که گفتیم این دستگاه منافذ را می بندد و در نتیجه چربی های زیر پوست را پنهان کرده و از از بین رفتن آنها جلوگیری می کند.

گرم بخور

بخور گرم نوع دیگری از بخور مو است که باعث می شود پاکسازی پوست کلاژن سازی عمیق و در نهایت آبرسانی به پوست. لطفا توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از بخور داغ با دمای بالا باعث التهاب و سوختگی پوست می شود. البته استفاده طولانی مدت و مداوم از بخور داغ می تواند باعث حساس و آسیب پذیر شدن پوست و مو شود.

بد نیست بدانید اولین و مهمترین تفاوت اسپری موی سرد و گرم در زمان استفاده است. بخور داغ همانطور که از نامش پیداست بخار را به شکل گرم تولید می کند. به همین دلیل بهترین و مناسب ترین زمان استفاده از آن در فصل پاییز و زمستان و به طور کلی در روزهای سرد است. از طرفی دود سرد در روزهای گرم مانند; فصل تابستان عملی است. البته با توجه به اینکه مه سرد باعث افزایش رطوبت هوا می شود، در زمان های خشک مانند; پاییز نیز قابل استفاده است. یکی دیگر از تفاوت های بخور سرد و گرم روش استفاده است.

به طور دقیق تر، روش های مختلفی برای انجام بخور گرم وجود دارد، اما بخور سرد معمولا با دستگاه انجام می شود. بد نیست بدانید برای بهره مندی از بخور گرم می توانید از روغن ها یا عرقیات مختلف گیاهی استفاده کنید. اما هنگام سیگار کشیدن سرد، چنین شرایطی وجود ندارد. به طور معمول، فواید بخور دادن شامل بخور سرد و بخور گرم است.

مزایای استفاده از بخور برای مو چیست؟

تهیه بخور مو فواید بسیار زیادی دارد. در زیر به ارائه و بررسی عمده ترین و مهمترین فواید بوخوم می پردازیم.

فواید استفاده از بخور برای موفواید استفاده از بخور برای مو
فواید استفاده از بخور برای مو

1. موهای خشک را ترمیم کنید

همانطور که گفتیم اضافه کردن بخور به مو باعث آبرسانی می شود. به همین دلیل می توان گفت که به کمک بخور مو به راحتی می توانید موهای خشک و وز شده را به دلیل کمبود رطوبت، استفاده بیش از حد از فر کننده ها، رنگ های شیمیایی، نور مستقیم خورشید، آلودگی و سایر عوامل طبیعی مشابه، بازیابی کنید. . . معاهده. البته می توانید با استفاده از ماسک موی مناسب، حساسیت و شکنندگی موهای خود را نیز درمان کنید. برای شناخت بهترین و مناسب ترین ماسک مو برای موهای خود می توانید به صفحه مراجعه کنید بررسی انواع ماسک مو. رجوع شود به

2. صاف کردن

با دریافت آبرسانی مطلوب، موها سالمتر و نرمتر خواهند شد.

3. درخشندگی مو

بخور مو علاوه بر آبرسانی، تولید سبوم را به طور طبیعی افزایش می دهد و به حفظ سلامت و درخشندگی مو کمک می کند.

4. تقویت موهای مجعد

همانطور که می دانید موهای مجعد نسبت به موهای صاف شکننده تر هستند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند. بخار دادن و مرطوب کردن موها باعث سلامت موهای مجعد می شود.

5. افزایش انعطاف پذیری مو

از دیگر مزایای بوخورمو می توان به افزایش انعطاف و کشسانی موها اشاره کرد که باعث می شود کمتر گره خورده شوند.

مراحل حذف موهای زائد.

اول از همه به خاطر داشته باشید که بهترین زمان برای دود کردن موها بعد از تمیز کردن و شستن موهاست. باید مطمئن شوید که هیچ اثری از شامپو در موهایتان باقی نمانده است.

اگر موهایتان خیلی خشک است، بلافاصله بعد از ماساژ، آن را با روغن اسپری کنید. البته رنگ مو در منزل هم قابل انجام است و نیازی به مراجعه به سالن های زیبایی و آرایشگاه نیست. شما می توانید آن را انجام دهید ماسک مو خانگی برای انواع مو. آن را با توجه به نوع موی خود درست کنید و از آن استفاده کنید.

در آرایشگاه ها به کمک بخار پز مو، بخار یکنواخت را روی پوست و مو پخش می کنند و بعد از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ماساژ روغن، موهای شما را با کش می بندند. لازم به ذکر است که این درمان بسته به نوع، طول و ضخامت موهای شما بین 15 تا 20 دقیقه طول می کشد و برای بهترین نتیجه باید از بخار آب با دمای پایین به مدت تقریبی یک ساعت استفاده کنید.

نحوه سیگار کشیدن مو در خانه

بخور مو در منزل یکی از رایج ترین و موثرترین روش های بخور مو است. برای داشتن موهای ابریشمی می توانید موهای خود را در خانه با استفاده از یک حوله کوچک و چند کلاه رنگ کنید. برای این کار کافی است موهای خود را کاملاً به نرم کننده آغشته کرده و کاملاً ببندید. حالا کلاه رنگ اول را روی سر بگذارید.

حوله را در آب گرم خیس کنید یا به مدت دو دقیقه در مایکروویو قرار دهید. حالا آن را کاملا فشار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. حوله را روی کلاه رنگ اول قرار دهید و کلاه رنگ دوم را روی حوله قرار دهید. در پایان 30 دقیقه صبر کنید و سپس موهای خود را کاملا آبکشی کنید.

به این پست امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=129876

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.