افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
3

8 گیاه ضد کبد چرب

  • کد خبر : 129829
8 گیاه ضد کبد چرب

به گزارش رکنا، مراقب سلامتی خود باشید کبد همه ما باید آن را جدی بگیریم زیرا سلامت شما برای بدن ضروری است. اگر چربی ذخیره شده در کبد 5 تا 10 درصد وزن اندام های بدن باشد، دچار کبد چرب هستند این 8 است گیاه کبد را تمیز می کند 1) دانه های خار مریم […]

به گزارش رکنا، مراقب سلامتی خود باشید کبد همه ما باید آن را جدی بگیریم زیرا سلامت شما برای بدن ضروری است. اگر چربی ذخیره شده در کبد 5 تا 10 درصد وزن اندام های بدن باشد، دچار کبد چرب هستند

این 8 است گیاه کبد را تمیز می کند

1) دانه های خار مریم

خار مریم حاوی فلاونوئیدی به نام سیلیمارین است که کبد را سم زدایی می کند. خار مریم یک درمان سریع برای درمان آسیب های کبدی از جمله سیروز کبدی در نظر گرفته می شود. علاوه بر این، خار مریم می تواند از بیماری ها و اختلالات کبدی مانند کبد چرب، یرقان، هپاتیت و حتی سرطان کبد جلوگیری کند.

2) قاصدک

قاصدک گیاهی با گل های سفید است که با افزایش تولید صفرا و بازگرداندن سلامت سلول های کبد می تواند کبد را از سموم پاک کند. همچنین برای سلامت کیسه صفرا و تحریک فعالیت آن موثر است.

3) عناب

یکی از فواید عناب برای کبد کمک به درمان بیماری کبد چرب است زیرا به دلیل خاصیت سم زدایی می تواند کبد را پاکسازی کند. برای بهره مندی از خواص عناب در بیماری کبد چرب می توانید مقداری عناب خشک را در قوری ریخته و آن را خوب آسیاب کرده و روزی یک یا دو لیوان میل کنید.

4) شاه تارا

در درمان بیماری های کبد، کبد چرب و اختلالات صفراوی موثر است. از دیگر خواص چاترا می توان به تاثیر این گیاه دارویی در کاهش کلسترول و فشار خون اشاره کرد. از قسمت هایی که می توان از خواص تره اسب استفاده کرد می توان به ساقه، ریشه و گل های این گیاه دارویی اشاره کرد.

5) سماق

تحقیقاتی که در مجلات داخلی و خارجی در مورد فواید سماق در درمان کبد چرب انجام شده است نشان می دهد که این ماده غذایی در درمان کبد چرب تاثیر بسزایی دارد. این مطالعات نشان می دهد که آنتی اکسیدان های موجود در ترکیبات سماق باعث از بین رفتن آپوپتوز کبد می شود.

6) کنگر فرنگی

برای سم زدایی کبد، علاوه بر توصیه های غذایی و داروهای شیمیایی، برخی گیاهان و ادویه جات بسیار موثر است. گیاه کنگر یکی از گیاهان موثر با تحریک ترشح صفرا است که باعث دفع سموم یا سموم انباشته شده در کبد می شود.

7) کاسنی

عرق کاسنی برای کبد چرب کاسنی تولید صفرا را افزایش می دهد. همچنین حرکت صفرا و تخلیه صفرا توسط کبد را تسهیل می کند و در نتیجه عملکرد کبد را بهبود می بخشد و سلول های کبد را تقویت می کند. علاوه بر این، کاسنی دارای خواص ضد التهابی است که می تواند التهاب کبد را کاهش دهد و برای درمان کبد چرب در خانه استفاده می شود.

8) چای ترش

یکی از فواید چای اسیدی برای کبد چرب، تسهیل فرآیند چربی سوزی است. ترکیبات موجود در چای ترش باعث افزایش فعالیت آنزیم های مسئول تجزیه و متابولیسم چربی ها شده و تجمع چربی در کبد را کاهش می دهد. علاوه بر این، چای اسیدی ممکن است خواص ضد التهابی داشته باشد و به کاهش التهاب در کبد کمک کند.

می توانید از این 8 گیاه به صورت مخلوط یا جداگانه استفاده کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=129829

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.