افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

ایرانیان بالای 50 سال به این بیماری مبتلا می شوند

  • کد خبر : 129720
ایرانیان بالای 50 سال به این بیماری مبتلا می شوند

دکتر فاطمه حاجی ولی زاده، وی پوکی استخوان را یک بیماری بدون علامت دانست که تنها در صورت شکستگی علائم آن را نشان می دهد و گفت: در حالی که بیشتر استخوان های مبتلا به پوکی استخوان شامل ستون فقرات، استخوان لگن، سر استخوان ران و ساعد است، شکستگی ها در این ناحیه بیشتر است. […]

دکتر فاطمه حاجی ولی زاده، وی پوکی استخوان را یک بیماری بدون علامت دانست که تنها در صورت شکستگی علائم آن را نشان می دهد و گفت: در حالی که بیشتر استخوان های مبتلا به پوکی استخوان شامل ستون فقرات، استخوان لگن، سر استخوان ران و ساعد است، شکستگی ها در این ناحیه بیشتر است. .امتیاز تولید می شود.

وی با بیان اینکه ظاهر شکستگی ها باعث محدودیت حرکتی می شود، تصریح کرد: بنابراین در بزرگسالی افراد مسن قد کوتاه تری پیدا می کنیم و دلیل آن این است که ستون فقرات آنها شکسته شده یا روی هم قرار گرفته اند و این یکی از آنهاست. از علائم پوکی استخوان است.

رئیس اداره بیماری‌های اسکلتی و عضلانی دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: برخی از سالمندان دچار کمردرد یا درد استخوان هستند و یا به دلیل شکستگی در مفصل ران و سر استخوان ران در بیمارستان بستری می‌شوند. و حتی این باعث استفاده از ویلچر بودن، ناتوانی در حرکت و کنار آمدن با فعالیت های روزمره و وابستگی به دیگران می شود.

به گفته وی، بروز پوکی استخوان منجر به شکستگی را عموماً پوکی استخوان (پوکی استخوان کامل) و استئوپنی (از دست دادن تراکم استخوان، البته نه تا حد پوکی استخوان کامل) می نامند.

رئیس اداره بیماری های اسکلتی- عضلانی دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: 60 درصد ایرانیان بالای 50 سال به پوکی استخوان و پوکی استخوان مبتلا هستند و از هر 3 زن بالای 50 سال یک نفر و از هر 1 نفر یک نفر به پوکی استخوان و پوکی استخوان مبتلا هستند. 5 مرد بالای 70 سال پوکی استخوان دارند. این شکستگی ناشی از پوکی استخوان است.

۲۳۳۲۳۳

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=129720

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.