افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
1

عواقب انحراف صفحه چیست؟

  • کد خبر : 129677
عواقب انحراف صفحه چیست؟

به گزارش رکنا، سرهنگ علی کل خانه با اشاره به مجازات ها و جرایم پیش بینی شده در قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی برای پلاک سردرگم وی بیان کرد: اکثر مردم تصور می کنند که تغییر یا تغییر پلاک فقط به معنای جریمه است، اما اینطور نیست، زیرا طبق قانون فردی که پلاک خود […]

به گزارش رکنا، سرهنگ علی کل خانه با اشاره به مجازات ها و جرایم پیش بینی شده در قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی برای پلاک سردرگم وی بیان کرد: اکثر مردم تصور می کنند که تغییر یا تغییر پلاک فقط به معنای جریمه است، اما اینطور نیست، زیرا طبق قانون فردی که پلاک خود را خراب یا تغییر می دهد، مسئول است. مجازات کیفری و این موضوع مهمی است که رانندگان و صاحبان خودرو باید در نظر داشته باشند.

وی ادامه داد: بارها پیش آمده که خودرو یا موتورسیکلتی را در خیابان یا معابر عمومی در حال تردد دیده ایم که به روش های مختلف و حتی بسیار ساده بخشی یا کل پلاک خودروی خود را پوشانده یا تغییر شکل داده است. در خوشبینانه ترین حالت، این کار توسط کسانی انجام می شود که سعی می کنند قوانین راهنمایی و رانندگی را دور بزنند و سعی می کنند از دوربین های طرح ترافیک دوری کنند. محدودیت های ترافیکی فرار می کنند اما در بدبینانه ترین حالت می توان به این نکته اشاره کرد که بسیاری از سارقان و مجرمان برای فرار از قانون و شناسایی نشدن توسط پلیس اقدام به پوشاندن پلاک و یا تحریف آن در حین فعالیت های غیرقانونی و مجرمانه خود می کنند. بنابراین. حتی اگر فردی مجرم نباشد، با دستکاری پلاک یا موتور سیکلت، خود را مجرم به جامعه معرفی می کند. بنابراین، وقتی راننده ای را با پلاک تغییر شکل می بینیم، بعید است که درباره او فکر منفی نکنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه ورود به طرح راهنمایی و رانندگی، چراغ قرمز، ممنوعیت ورود، توقف دو برابر شدن و سایر تخلفات رانندگی شامل جریمه های مختلف می شود، گفت: اما سوال اینجاست که آیا فرار کردن جریمه ارزشش را دارد آیا به این معناست که فردی با نقض قوانین راهنمایی و رانندگی مرتکب تخلف می شود یا مجرم می شود؟ زیرا طبق قانون تحریف یا تغییر پلاک یا قطعات اصلی خودرو جرم تلقی شده و مقصر مشمول مجازاتی معادل نص صریح قانون زیر می باشد.

به گفته آلخانی، بر اساس ماده 720 قانون مجازات اسلامی، هرکس شماره و مشخصات وسایل نقلیه موتوری، زمینی، آبی یا کشاورزی را تغییر دهد یا شماره ثبت وسیله نقلیه موتوری دیگری را به آنها الصاق کند یا از ثبت نام خلاف واقع استفاده کند. شماره به آن یا از این قبیل وسایل که آگاهانه پلاک تقلبی را تغییر داده یا تعویض کند و همچنین هر شخصی به هر نحوی بر روی شماره شاسی، موتور یا پلاک خودروی موتوری یا پلاک موتور و شاسی حک شده یا توسط سازنده نصب شده باشد بدون کسب مجوز از راهنما و تغییر رانندگی و حذف آن از چهره اصلی کارخانه به حبس از شش ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

وی افزود: بر اساس این ماده قانونی و طبق نظر پلیس راهور کشور که پلاک خودرو را اساسی ترین جزء کاربردی برای دسترسی و شناسایی مالک، مشخصات خودرو و نظارت بر رفتار آن می دانند. کاربران، تخلفات مربوط به آن نیز مواردی است که با انگیزه‌های مختلف و روش‌های متفاوت و متقلبانه انجام می‌شود، جرم محسوب می‌شود و علاوه بر جنبه‌های ترافیکی آن، مشمول اقدامات انضباطی و مطابق قانون می‌شود. مجرم دادگاه خواهد بود

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه پلیس با اجرای طرح های مختلف پلیسی و ترافیکی از بروز این گونه رفتارها جلوگیری می کند، تصریح کرد: پلیس راهور با اجرای طرح های مختلف پلیسی و ترافیکی از بروز چنین رفتارهایی جلوگیری می کند. وی ادامه داد: تیم های پلیس و راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با استقرار در خیابان ها و میادین شهر تهران با اجرای طرح برخورد با افراد تعویض یا مخدوش پلاک سعی در نظم بخشیدن به ترافیک کردند. که البته در این میان شاهد بودیم که در همین طرح ها چندین مجرم و مجرم شناسایی و دستگیر شدند و علاوه بر توقیف و یدک کشی خودرو مذکور، متخلفان نیز به دادسرا معرفی شدند. با تشکیل پرونده قضایی

آلخانی تاکید کرد: البته این قانون شامل تمامی وسایل نقلیه موتوری از جمله موتورسیکلت می شود، بنابراین لازم است موتورسواران دقت کنند که پلاک های مخدوش و پوشیده شده روی وسایل نقلیه ممکن است مجازاتی برای آنها در پی داشته باشد.

وی در پایان گفت: اعداد حک شده بر روی موتور یا شاسی و یا پلاک های نصب شده بر روی خودرو، شناسنامه مالک، اثر انگشت یا کارت ملی محسوب می شود که با آن می توان اطلاعات زیادی از خودرو به دست آورد. که این اطلاعات مشخص و منحصر به فرد است که شرکت خودروسازی و پلیس راهنمایی و رانندگی برای آن وسیله نقلیه خاص استفاده کرده است و در صورت ارتکاب تخلف، متخلف به کمیسیون ماده 30 معرفی و بر اساس مجازات مقرر در قانون. ماده 720 قانون مجازات اسلامی مورد تعقیب و مجازات است و لازم است صاحبان وسایل نقلیه به این امر توجه داشته باشند تا علاوه بر رعایت قانون مرتکب تخلفی که مستوجب مجازات است نشوند. .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=129677

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.