افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

ناگفته های دردناک از زندگی هوشنگ کیان آرا توسط دخترش

  • کد خبر : 129630
ناگفته های دردناک از زندگی هوشنگ کیان آرا توسط دخترش

به گزارش مانیبان، هوشنگ کیان آرا از خلبانان شهید نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در هشتم آبان ماه 1331 در شهر تبریز به دنیا آمد. پدرش حمید خیاط و مادرش آنیسا بود. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در زادگاهش به پایان رساند و به دلیل علاقه به پرواز و خلبانی در سال […]


به گزارش مانیبان، هوشنگ کیان آرا از خلبانان شهید نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در هشتم آبان ماه 1331 در شهر تبریز به دنیا آمد. پدرش حمید خیاط و مادرش آنیسا بود. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در زادگاهش به پایان رساند و به دلیل علاقه به پرواز و خلبانی در سال 1351 توانست در نیروی هوایی مشغول به کار شود.

دوره مقدماتی را که شامل آموزش زبان انگلیسی و فنون اولیه پرواز در ایران بود گذراند و سپس برای تکمیل دوره پرواز با هواپیماهای پیشرفته راهی آمریکا شد. دوره عالی پرواز را در آمریکا با نمرات بالا گذراند و توانست نشان خلبانی را دریافت کند. وی پس از بازگشت به کشور با دستور ستاد نیروی هوایی به جمع خلبانان جنگنده اف 4 در پایگاه نهم شکاری بندرعباس پیوست.

وصیت نامه خلبان کیان آرا برای دخترش

پانته آ کیان آرا دختر خلبان شهید کیان آرا درباره خاطرات پدرش گفت: پدرم در آخرین تماس ها به مادرم گفته بود اگر نرو دخترم را به دست تو می سپارم. دخترم را رایگان بیاور ، مستقل و وفادار، مطمئن هستم که او همانگونه خواهد شد که من می خواهم. مادرم همیشه این آرزوی پدرم را به من می گوید. برایش خیلی مهم بود که من قوی باشم.

و افزود: دو سال و نیم بودم که پدرم به شهادت رسید. خاطرات زیادی از او در ذهنم نیست. ما در بندرعباس نزدیک محل کار پدرم زندگی می کردیم. وقتی به خانه می آمدم مرا به خلیج فارس می برد، دستم را می گرفت و با هم راه می رفت، با من بازی می کرد، از من عکس می گرفت و در آغوشم می گرفت. آخرین عکس یادگاری که با پدرم دارم مربوط به شب قبل از شهادتش است.

پانته آ ادامه داد: یادم می آید که پدرم برای تولدم یک کیک خامه ای خرید و به من عروسک داد، من آن عروسک را دوست داشتم اما متاسفانه آن را در کشو گم کردم، اما عکس آن را دارم. وقتی پدرم ناپدید شد مادرم هدایای زیادی به من داد و گفت از پدرت است و من هم باور کردم اما وقتی بزرگ شدم فهمیدم که خودش آنها را خریده است.

به گفته دختر خلبان شهید کیان آرا، پدر و مادرش با هم فامیل و عاشقانه ازدواج کردند و این زندگی تنها 3 سال و نیم طول کشید.

پانته آ ادامه داد: خلبانان جنگنده باید از نظر حواس پنج گانه قوی، آرام و صبور باشند، پدرم این ویژگی ها را داشت و از نظر شخصیتی فردی قوی، مصمم، مهربان و آرام بود.

دختر خلبان شهید کیان آرا گفت: صبح روز سوم آبان ماه سال 59 به خلبان علی اکبر سامانی (کابین جلو) و خلبان هوشنگ کیان آرا (کابین عقب) ماموریت پشتیبانی رزمی نزدیک از نیروهای سطحی با هدف آزادسازی مناطق اشغالی (سوسنگرد)؛ هواپیمای وی پس از بمباران مواضع هدف در 12 مایلی غرب دزفول مورد هجوم پدافند دشمن قرار گرفت و سقوط کرد.

ابتدا به ما گفتند که اسیر شده است اما بعداً اعلام کردند که مفقود شده است. 11 ساله بودم که خبر شهادت پدرم را به مادرم دادند، اما چون فصل امتحانات بود، مادرم صلاح ندید که این خبر را به من بدهد و مرا به خانه یکی از اقوام برد، نمی‌فهمم. موضوع. من در مراسم پدرم حضور نداشتم اما بعداً متوجه شدم که همه مراسم با جزئیات و با تشریفات انجام می شد. یک سال بعد مادرم به من گفت که پدرم شهید شده است، از شنیدن این خبر بسیار ناراحت شدم زیرا همیشه امیدوار بودم که یک روز پدرم برگردد.

پانته آ افزود: پدرم ماکتی از یک هواپیمای کوچک ارواح، عکس هایش و لوح سپاس برایم گذاشت.

دختر خلبان شهید کیان آرا می گوید: با عکس های پدرم صحبت می کنم و دلم را با او در میان می گذارم و برای رهایی از دلتنگی هایم به بهشت ​​زهرا بر سر مزارش می روم و یکی از عکس هایش را بزرگ کردم و در اتاق “. امم حس میکنم پدرم منو میبینه همیشه تو دلم میگم هرکاری میکنم اگه بابام زنده بود از من خوشحال میشد و به من افتخار میکرد و به آرمانش نزدیک میشد.

و افزود: دو سال در دانشگاه ادبیات خواندم اما بعد تغییر رشته دادم و تا مقطع فوق لیسانس حقوق را ادامه دادم. سعی می کنم مثل پدرم شجاع باشم، وقتی بچه بودم نمی ترسیدم، اما الان کمی محتاط تر هستم.

پانته آ در خصوص متن وصیت نامه پدرش گفت: پدرم وصیت نامه مکتوب ندارد، وصیت نامه او حرف هایی است که در آخرین تماس ها به مادرم درباره من گفته است.

شاهد

هواپیمای خلبان کیان آرا در 12 مایلی غرب دزفول مورد حمله پدافند دشمن قرار گرفت و سقوط کرد. جسد وی در بهمن 1367 به ایران تحویل داده شد.

پیکر خلبان شهید کیان آرا در قطعه 40، ردیف 47، پلاک 1، بهشت ​​زهرا (س)، تهران آرمیده است.

منبع: ایرنا


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=129630

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.