افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
3

ایجاد «شهر کودکان و نوجوانان»؛ از شهربازی گرفته تا باغ و فروشگاه برای افراد زیر 18 سال

  • کد خبر : 129620
ایجاد «شهر کودکان و نوجوانان»؛  از شهربازی گرفته تا باغ و فروشگاه برای افراد زیر 18 سال

آفتاب نیوز: بر اساس بند 1 الحاقی ماده 89 لایحه قانون برنامه هفتم توسعه، وزارت آموزش و پرورش موظف است از طریق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با وزارت راه و شهرسازی، استانداری ها همکاری کند. ، شهرداری ها و سایر دستگاه های اجرایی در قالب پرداخت تسهیلات و بهره برداری از زمین با […]

آفتاب نیوز:

بر اساس بند 1 الحاقی ماده 89 لایحه قانون برنامه هفتم توسعه، وزارت آموزش و پرورش موظف است از طریق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با وزارت راه و شهرسازی، استانداری ها همکاری کند. ، شهرداری ها و سایر دستگاه های اجرایی در قالب پرداخت تسهیلات و بهره برداری از زمین با حفظ مالکیت. در مراکز استان ها، بخش غیردولتی باید اقداماتی را برای ایجاد شهر برای کودکان و نوجوانان (رشد، سرگرمی)، (سرگرمی، خلاقیت)، (سرگرمی، مهارتی) انجام دهد.

همچنین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وظیفه هدایت و نظارت بر این شهرها برای کودکان و نوجوانان را بر عهده دارد و آیین نامه اجرایی این بند باید ظرف مدت سه ماه پس از ابلاغ این قانون تهیه و به تصویب هیأت وزیران برسد. قانون .

در همین راستا، حامد شمقی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه در برنامه هفتم پیشنهاد ایجاد شهری برای کودکان و نوجوانان را داده بودیم و نمایندگان مجلس نیز پیشنهاداتی را داده بودند. با آن موافقت کرد و تصویب کرد و بیان داشت: برای ایجاد این شهرها باید زمین مورد نیاز را از وزارت راه و شهرسازی و شهرداری ها تهیه کنیم و در نهایت با استفاده از ظرفیت بخش غیردولتی شهرسازی برای کودکان و نوجوانان ایجاد کنیم. نوجوانان در کشور

وی با تاکید بر اینکه اولویت ما ایجاد شهر برای کودکان و نوجوانان در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است، تصریح کرد: پیشنهاد ما قبلا در شورای اسلامی تصویب شده است اما باید منتظر ابلاغ قانون هفتم برنامه توسعه باشیم. در اطلاعیه ای سه ماه فرصت داریم تا آیین نامه و استانداردهای اجرایی ایجاد این شهرها برای کودکان و نوجوانان را تدوین و به هیئت دولت ارائه کنیم.

شملیگی تصریح کرد: پیش بینی ما این است که پس از تصویب آیین نامه اجرایی این امر از سال آینده امکان سنجی ایجاد شهر برای کودکان و نوجوانان بررسی و نقاط مختلف مشخص شود. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مصمم به ایجاد شهر برای کودکان و نوجوانان است اما اجرای آن به همکاری استان ها هم بستگی دارد که چقدر همکاری کنند و زمین در اختیار ما بگذارند.

به گفته مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برای ایجاد شهر برای کودکان و نوجوانان به چندین ده هکتار زمین نیاز است.

وی با تاکید بر اینکه تنها مسئولیت هدایت و نظارت بر اجرای این مبحث بر عهده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و بخش غیردولتی وظیفه اجرای این امر را بر عهده دارد، تصریح کرد: در مسیر ایجاد شهر برای کودکان و نوجوانان هیچ هزینه ای به دولت تحمیل نمی شود. ما زمین را به بخش غیردولتی می دهیم و بخش غیردولتی با استانداردها و الگوهای ایرانی و اسلامی ما این شهر را می سازد. زمین نیز در اختیار دولت است، اما بهره برداری از آن را به بخش غیردولتی واگذار می کنیم.

بر اساس این اطلاعیه، این شهر شامل فضاهای تفریحی از قبیل شهربازی، سینما، فروشگاه، باغ ایرانی، بازی، کتابخانه و تمامی موارد مربوط به کودکان و نوجوانان با استانداردهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مطابق با موازین اسلامی است. هنجارها و الگوهای ایرانی

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: امکانات این شهرستان برای رده سنی کودکان و نوجوانان مناسب است و شامل تمامی افراد زیر 18 سال می شود. ما در حال حاضر از استان های مختلف پیشنهاد داریم. مثلاً پیشنهادی از استاندار و نمایندگان مجلس استان زنجان دریافت کردیم که زمین های آماده ای در این استان ها وجود دارد و می توانیم از زنجان شروع به ایجاد این شهرها کنیم. استان اردبیل نیز اعلام آمادگی کرده است. منتظر تصویب آیین نامه بودجه در این زمینه هستیم و سپس اقدامات خود را آغاز خواهیم کرد.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: به محض ابلاغ قانون برنامه هفتم، سه ماه فرصت داریم تا آیین نامه اجرایی ایجاد شهر های کودک و نوجوان را به هیئت دولت ارائه کنیم. زمانی که هیئت وزیران آیین نامه اجرایی این موضوع را تصویب کرد و به ما ابلاغ کرد، کار مکان یابی را آغاز می کنیم. در این شرایط تعامل مرکز با فرمانداران و شهرداران و بخش غیردولتی مشهودتر است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=129620

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.