افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
6

بعدی برای کووید چیست؟ در اینجا آنچه باید بدانید

  • کد خبر : 12931
بعدی برای کووید چیست؟  در اینجا آنچه باید بدانید

29 دسامبر 2022 – با پایان یافتن جشن‌های تعطیلات در ایالات متحده، کووید در حال افزایش است، حتی در شرایطی که مردم می‌خواهند سال نوی سالم‌تری داشته باشند. در حالی که بسیاری دوست دارند حتی با فکر کردن به کووید تعطیلات را بگذرانند، این سوال که بعد از این ویروس چه خواهد شد همیشه مطرح […]


29 دسامبر 2022 – با پایان یافتن جشن‌های تعطیلات در ایالات متحده، کووید در حال افزایش است، حتی در شرایطی که مردم می‌خواهند سال نوی سالم‌تری داشته باشند.

در حالی که بسیاری دوست دارند حتی با فکر کردن به کووید تعطیلات را بگذرانند، این سوال که بعد از این ویروس چه خواهد شد همیشه مطرح است. آیا یک موج زمستانی دیگر وجود خواهد داشت؟ اگر چنین است، آیا می توانیم آن را به حداقل برسانیم؟ تقویت کننده ها چقدر می توانند در آن نقش داشته باشند؟ آیا دستورات بیشتری همراه با بازگشت به دفاتر و مشاغل بسته در راه است؟ برای مشاهده آخرین اطلاعات به ادامه مطلب مراجعه کنید.

موارد، بستری شدن، مرگ و میر

از 27 دسامبر، آخرین آمار، CDC بیش از 487000 موارد هفتگی، در مقایسه با حدود 265000 نفر در هفته منتهی به 12 اکتبر. به طور متوسط ​​روزانه 4938 نفر از 19 تا 25 دسامبر در بیمارستان بستری شدند که حدود 6 درصد از 5257 مراجعه روزانه در هفته قبل کاهش داشت.

تعداد مرگ و میرها تا 21 دسامبر به 2952 نفر در هفته رسید که این رقم در 14 دسامبر 2699 نفر بود.

پیتر چین هونگ، دکتر، استاد پزشکی و متخصص بیماری‌های عفونی در دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو، می‌گوید: «آنچه در مجموع نگران‌کننده است این است که هنوز روزانه حدود 400 مرگ و میر در ایالات متحده مشاهده می‌شود. “هنوز خیلی بالاست.”

از 17 دسامبر، انواع غالب BQ.1، BQ.1.1 و XBB هستند. کارشناسان گفتند که توجه زیادی به XBB دارند که به سرعت در شمال شرق در حال افزایش است.

پیش بینی یک موج زمستانی

کارشناسانی که همه‌گیری را ردیابی می‌کنند موافق هستند که افزایشی وجود خواهد داشت.

اریک توپول، MD، مؤسس و مدیر مؤسسه تحقیقاتی ترجمه اسکریپس، لا جولا، کالیفرنیا، و سردبیر Medscape می‌گوید: «ما در حال حاضر در جریان هستیم. (سایت خواهر وب ام دی). «تقریباً شبیه آنچه در Omicron یا امواج دیگر داشتیم نیست. آنقدرها هم شدید نیست اما این به ویژه توسط افراد مسن احساس می شود.

یک خبر خوب: «خارج از آن گروه به نظر نمی رسد – تا اینجای کار – موجی بد باشد. [as in the past]توپول می گوید.

کاتلین جتلینا، دکترا، MPH، اپیدمیولوژیست سن دیگو و نویسنده خبرنامه می‌گوید: پیش‌بینی میزان افزایش پس از تعطیلات «یک سوال میلیارد دلاری در حال حاضر است». اپیدمیولوژیست محلی شما.

او می‌گوید: «بسیاری از این امواج ناشی از عوامل فرعی نگرانی نیست، بلکه رفتار است.

مردم شبکه های اجتماعی خود را باز می کنند تا برای جشن ها و اوقات فراغت خانوادگی جمع شوند. او فکر می کند که برای این زمستان منحصر به فرد است.

چین-هونگ می‌گوید: «فکر می‌کنم تعداد ما همچنان بالا خواهد رفت، اما مطمئناً نه مانند سال 2021 یا 2020».

دیگران خاطرنشان می کنند که این افزایش فقط شامل COVID نیست.

دکتر ویلیام شافنر، پروفسور بیماری های عفونی در مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت در نشویل، می گوید: “ما منتظر افزایش کریسمس هستیم و نگران هستیم که این افزایش سه برابری باشد.” او به افزایش موارد آنفولانزا و RSV (ویروس سنسیشیال تنفسی) اشاره می کند.

Jetelina این نگرانی را به اشتراک می گذارد و نگران است که این بیماری ها ممکن است ظرفیت بیمارستان را تحت تأثیر قرار دهد.

وایلد کارت دیگر وضعیت چین است. با کاهش سیاست‌های “صفر کووید” چین، موارد ابتلا به طور چشمگیری در حال افزایش است. برخی از مدل ها تا پیش بینی می کنند 1 میلیون مرگ و میر ناشی از کووید ممکن است در سال 2023 در چین رخ دهد. (ایالات متحده اکنون مسافرانی را از چین می خواهد آزمایش کووید منفی را نشان دهد پیش از ورود. کشورهایی مانند ایتالیا و ژاپن اقدامات مشابهی را انجام داده اند.)

توپول می گوید: «مصائبی که قرار است در چین رخ دهد اصلاً خبر خوبی نیست. ما هفته‌ها، اگر ماه‌های آینده، شاهد آن خواهیم بود.»

او می‌گوید که از نظر تئوری، گسترش غیرقابل کنترل مانند آنچه در آنجا انتظار می‌رود، می‌تواند خانواده جدیدی از انواع را ایجاد کند. اما او پیش‌بینی می‌کند که «هدف اصلی در چین خواهد بود. اما به سختی می‌توان آن را با دقت پیش‌بینی کرد.»

جتلینا می گوید: «چین 20 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهد، بنابراین ما نمی توانیم آن را نادیده بگیریم. سوال این است که احتمال اینکه یک نوع نگرانی فرعی از چین بیاید چقدر است؟ من فکر می‌کنم احتمال آن بسیار کم است، اما این احتمال وجود دارد.»

چین-هونگ می‌گوید، آنچه در مورد موارد در چین اتفاق می‌افتد ممکن است در انتقال از بیماری همه‌گیر به آندمیک «آچار» ایجاد کند. اما حتی اگر افزایش موارد در چین منجر به نوع جدیدی شود، “سلول‌های T و سلول‌های B ایمنی بسیار زیادی وجود دارد. [here]، فرد معمولی شما هنوز به طور جدی بیمار نمی شود، حتی اگر نوع آن واقعاً ترسناک به نظر برسد.”

به حداقل رساندن خسارت

کارشناسان همین توصیه را در مورد جلوگیری از افزایش، به ویژه برای افراد مسن 65 ساله یا بالاتر تکرار می کنند: تقویت کننده دو ظرفیتی را دریافت کنید و آن را هم اکنون دریافت کنید.

شافنر می گوید: «در مورد واکسن آنفولانزا هم همینطور است.

او می گوید که هم واکسن تقویت کننده و هم واکسن آنفولانزا در سال جاری کمتر مورد استفاده قرار گرفته اند. “این بخشی از خستگی عمومی واکسن است.”

توپول می گوید جذب کم واکسن تقویت کننده، به ویژه در میان بزرگسالان 65 سال و بالاتر، که بیشترین آسیب پذیری را در برابر بیماری های شدید دارند، نگران کننده است. بر اساس CDC، فقط 35.7 درصد از بزرگسالان 65 سال و بالاتر ایالات متحده این تقویت کننده را دریافت کرده اند. توپول آن را یک تراژدی می نامد.

جوان ترها نیز به سمت تقویت کننده نرفتند. به طور کلی، فقط 14.1٪ طبق CDC، افراد بالای 5 سال دوز تقویت کننده به روز شده دریافت کرده اند.

مطالعات اخیر ارزش تقویت کننده ها را نشان می دهد. یک مطالعه فقط بزرگسالان 65 ساله یا بالاتر را مورد بررسی قرار داد و دریافت که تقویت کننده دو ظرفیتی است خطر را کاهش داد بستری شدن در بیمارستان 84 درصد در مقایسه با فردی که واکسینه نشده است، و 73 درصد در مقایسه با فردی که فقط واکسن تک ظرفیتی دریافت کرده است. یکی دیگر مطالعه از بزرگسالان دریافتند کسانی که دو ظرفیتی دریافت کرده بودند کمتر به مراقبت های اتاق اورژانس مرتبط با کووید یا مراقبت های فوری نیاز دارند.

در گزارش 21 دسامبر در مجله پزشکی نیوانگلند، محققان از افرادی که یک یا دو تقویت کننده تک ظرفیتی یا دو ظرفیتی دریافت کرده بودند، نمونه های پلاسما گرفتند تا مشخص کنند که آنها تا چه اندازه در برابر زیرمجموعه های Omicron در گردش BA.1، BA.5، BA.2.75.2، BQ.1.1 و XBB کار می کنند. دو ظرفیتی بهتر از تک ظرفیتی در برابر همه زیرمجموعه های Omicron عمل کرد، اما به ویژه در برابر BA.2.75.2، BQ.1.1، و XBB.

آزمایش سریع می تواند به به حداقل رساندن انتقال کمک کند. در 15 دسامبر، دولت بایدن آن را اعلام کرد طرح آمادگی زمستانی، ترغیب آمریکایی‌ها برای آزمایش قبل و بعد از سفر و همچنین بازدید از داخل خانه با افراد آسیب‌پذیر، ارائه دور دیگری از آزمایش‌های رایگان در خانه، ادامه آزمایش‌های اجتماعی در دسترس و تداوم ارائه واکسن‌ها.

علاوه بر اقدامات احتیاطی کلی، شافنر پیشنهاد می کند: «به خودتان نگاه کنید. شما کی هستید؟ اگر بیش از 65 سال سن دارید، یا بیماری زمینه ای دارید یا نقص ایمنی دارید، یا باردار هستید، لطفاً ماسک خود را دوباره به چشم بزنید. و به فاصله گذاری اجتماعی فکر کنید. او می گوید که ممکن است وقت آن باشد که در خانه عبادت کنیم و یک فیلم پخش کنیم.» او می گوید به جای رفتن به سینما.

بازگشت به دستورات؟

در 9 دسامبر، کمیسر سلامت و بهداشت روانی شهر نیویورک خواستار بازگشت به ماسک زدن در داخل خانه، می‌گویند افراد «باید» خود را بپوشانند، از جمله در مدارس، فروشگاه‌ها، ادارات و زمانی که در محیط‌های شلوغ در فضای باز هستند.

در همان تاریخ، بهداشت عمومی شهرستان لس آنجلس از a بازگشت به پوشش برای همه افراد 2 سال و بالاتر در داخل خانه، از جمله در مدارس، در حال حمل و نقل، یا در محل کار وقتی در اطراف دیگران هستند.

در حالی که دستور CDC نیاز به ماسک در مورد حمل و نقل عمومی دیگر اعمال نمی شود، آژانس همچنان به کسانی که از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند توصیه می کند این کار را انجام دهند.

اما برخی آن را فراتر می برند. به عنوان مثال، در فیلادلفیا، ناظر مدرسه تونی واتلینگتون، EdD، قبل از تعطیلات زمستانی اعلام کرد که پوشش داخلی برای همه دانش آموزان و کارکنان برای 2 هفته اول بازگشت به مدرسه، تا 13 ژانویه، با استناد به راهنمایی های اداره بهداشت عمومی فیلادلفیا، لازم است.

به عنوان یک مطالعه، پوشش جهانی در مدارس باعث کاهش انتقال کووید می شود منتشر شده در اواخر نوامبر پیشنهاد می کند. پس از اینکه ماساچوست در فوریه 2022 سیاست پوشش دهی جهانی در مدارس دولتی را در سراسر ایالت کنار گذاشت، محققان میزان بروز کووید را در 70 منطقه مدرسه که این دستور را کنار گذاشتند با دو منطقه مدرسه که آن را حفظ کردند، مقایسه کردند. در 15 هفته پس از لغو این سیاست، لغو این حکم با 44.9 مورد دیگر کووید به ازای هر 1000 دانشجو و کارمند مرتبط بود. این به 11901 مورد و نزدیک به 30 درصد موارد در تمام ولسوالی ها در آن زمان مربوط می شود.

گفته می شود، کارشناسان دستورات را به عنوان یک استثنا به جای قاعده، حداقل در حال حاضر، با استناد به واکنش عمومی علیه دستورات برای پوشاندن یا پیروی از سایر محدودیت ها می دانند.

توپول می گوید: «ما می دانیم که اجباری کردن، مردم را خاموش می کند. این غیرقابل اجرا است. اگر یک توصیه بسیار قوی دارید، احتمالاً به همان خوبی است که در حال حاضر می‌توانید انجام دهید.»

شافنر می‌گوید، ممکن است جوامعی وجود داشته باشند که وظایف آنها بهتر از سایرین انجام شود، مانند جوامعی که مردم به مقامات بهداشت عمومی خود اعتماد دارند.

زنگ در سال 2023

به یک گردهمایی شب سال نو می روید؟ شافنر می‌گوید: قبل از جشن‌ها، به‌ویژه جشن‌هایی که در داخل خانه برگزار می‌شوند، «شما می‌توانید قبل از یک گردهمایی قوانین اساسی داشته باشید، مانند درخواست از مهمانان برای واکس زدن».

میزبانان همچنین ممکن است از مهمانان بخواهند قبل از رویداد آزمایش کنند. در حالی که این پیشنهادات عالی هستند، شافنر می گوید که فکر نمی کند اکثریت قریب به اتفاق مردم از آن توصیه پیروی کنند.

توپول با اشاره به احتمال کمی که ممکن است پس از آزمایش منفی به کووید مبتلا شوند و هنوز علائمی از خود نشان ندهند، موافق است: «در سناریوی ایده‌آل، افراد ظرف چند ساعت پس از جمع‌آوری آزمایش سریع انجام می‌دهند. او می گوید در جمع اگر امکان دارد فیلتر هوا با فیلتر هپا و تهویه خوب داشته باشید.

جتلینا می‌گوید: «در این رویداد به فردی که بیشترین خطر را دارد فکر کنید، و اقدامات احتیاطی را در مورد آن افراد برنامه‌ریزی کنید.

بارقه های امید

با وجود عدم قطعیت ها، کارشناسان دیدگاه های نه چندان ناامید کننده ای نیز ارائه کردند.

چین-هونگ می‌گوید: «فکر می‌کنم تعداد ما همچنان بالا خواهد رفت، اما مطمئناً نه مانند سال 2021 یا 2020».

شافنر می‌گوید، حتی تهدید افزایش ناگهانی نیز نباید جشن‌ها را کاملاً از بین ببرد.

او می‌گوید: «من مردم را تشویق می‌کنم از خود لذت ببرند، اما این کار را با دقت و نه بی‌دقت انجام دهند.

نمایش منابع

منابع:

پیتر چین هونگ، دکتر، استاد پزشکی و متخصص بیماری‌های عفونی، دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو.

Katelyn Jetelina، دکترا، MPH، اپیدمیولوژیست سن دیگو؛ ناشر، اپیدمیولوژیست محلی شما

دکتر ویلیام شافنر، استاد بیماری های عفونی، مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت، نشویل.

اریک توپول، MD، موسس و مدیر، موسسه تحقیقات ترجمه اسکریپس، La Jolla، CA، سردبیر، Medscape.

CDC: “پوشیدن ماسک در تنظیمات سفر و حمل و نقل عمومی.”

ناحیه مدرسه فیلادلفیا: “پیام تعطیلات از دکتر واتلینگتون.”

کاخ سفید: دولت بایدن برنامه آمادگی زمستانی کووید-19 را اعلام کرد.

مشاور: کمیسر بهداشت و بهداشت روانی شهر نیویورک.

مجله پزشکی نیوانگلند: “برداشتن پوشش جهانی در مدارس – بروز کووید-19 در بین دانش آموزان و کارکنان.”

گزارش هفتگی عوارض و مرگ و میر (MMWR): “تخمین های اولیه از اثربخشی واکسن mRNA دو ظرفیتی در پیشگیری از بخش اورژانس مرتبط با کووید-19 یا برخوردهای مراقبت فوری و بستری شدن در بیمارستان در میان بزرگسالان دارای ایمنی – شبکه VISION، نه ایالت، سپتامبر تا نوامبر 2022.”

گزارش هفتگی عوارض و مرگ و میر (MMWR):برآوردهای اولیه از اثربخشی واکسن mRNA دو ظرفیتی در پیشگیری از بستری شدن مرتبط با کووید-19 در میان بزرگسالان دارای ایمنی بالای 65 سال – شبکه IVY، 18 ایالت، 8 سپتامبر تا 30 نوامبر 2022.

مجله پزشکی نیوانگلند: “خنثی سازی در برابر BA.2.75.2، BQ.1.1 و XBB از mRNA Bivalent Booster.”

موسسه سنجش و ارزیابی سلامت: «پیش‌بینی‌های COVID-19».

© 2022 WebMD, LLC. تمامی حقوق محفوظ است. سیاست حفظ حریم خصوصی و اطلاعات اعتماد را مشاهده کنید



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=12931

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.