افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

افزایش پوشش اعتبارسنجی تا 100٪

  • کد خبر : 129276
افزایش پوشش اعتبارسنجی تا 100٪

به گزارش بازار، مهران محرمیان گفت: شرکت اعتبارسنجی ایرانیان حدود 10 سال است که فعالیت می کند و این شرکت الگوریتم های مربوط به اعتبارسنجی را تدوین کرده است. وی یادآور شد: سطح پوشش اعتباری نسبتاً پایین بود و تنها 30 درصد از ایرانیان امتیاز اعتباری کسب کردند، در حالی که دقت این امتیاز حدود […]

به گزارش بازار، مهران محرمیان گفت: شرکت اعتبارسنجی ایرانیان حدود 10 سال است که فعالیت می کند و این شرکت الگوریتم های مربوط به اعتبارسنجی را تدوین کرده است.

وی یادآور شد: سطح پوشش اعتباری نسبتاً پایین بود و تنها 30 درصد از ایرانیان امتیاز اعتباری کسب کردند، در حالی که دقت این امتیاز حدود 60 درصد بود. به همین دلیل مدل اعتبارسنجی جدید مبتنی بر الگوریتم هوش مصنوعی تعریف و اجرا شد.

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی در گفت و گو با «روی خط اختزد» اظهار کرد: در مدل اعتبارسنجی جدید پوشش اعتبارسنجی از 30 درصد به تقریبا 100 درصد افزایش یافته است.

وی در خصوص تاکید بانک مرکزی بر تسهیل تامین مالی خرد به شهروندان گفت: این مدل اعتبارسنجی کمک زیادی به اجرای این برنامه بانک مرکزی خواهد کرد.

محرمیان اجرای مدل جدید اعتبارسنجی را از دیگر برنامه های بانک مرکزی و شبکه بانکی برای ارتقای رضایتمندی مردم از خدمات بانکی برشمرد و گفت: اعتبارسنجی حلقه مفقوده تسهیلات خرد است و مدل جدید اعتبارسنجی در حال اجراست. اولویت در بانک مرکزی

محرمیان در خصوص سامانه سیاق نیز گفت: با راه اندازی این سامانه امکان مسدودسازی حساب صادرکنندگان چک بلامحل فراهم می شود. همچنین با همکاری قوه قضائیه از طریق این سامانه بلافاصله پس از حکم قضایی می توان حساب های بدهکار را مسدود کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=129276

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.