افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

درخواست آمریکا از چین درباره ایران

  • کد خبر : 129230
درخواست آمریکا از چین درباره ایران

ایسنا: پس از دیدار چهار ساعته جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، یک مقام ارشد آمریکایی گفت: بایدن از چین خواست تا از نفوذ خود در ایران استفاده کند و از تهران خواست از اقدامات تحریک آمیز خودداری کند. خبرگزاری رویترز گزارش داد که مقامات چینی به طرف آمریکایی […]

ایسنا: پس از دیدار چهار ساعته جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، یک مقام ارشد آمریکایی گفت: بایدن از چین خواست تا از نفوذ خود در ایران استفاده کند و از تهران خواست از اقدامات تحریک آمیز خودداری کند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که مقامات چینی به طرف آمریکایی گفته اند که با ایران بر سر تهدیدات منطقه ای مذاکره کرده اند.

این درخواست در حالی از سوی بایدن مطرح شده است که آمریکا از آغاز جنگ غزه با حمایت کامل رژیم صهیونیستی بر آتش جنگ غزه دامن زده است.

پنتاگون برای ایجاد «بازدارندگی» علیه ایران و گروه‌های مقاومت در منطقه، تعداد نظامیان و تسلیحات خود را در منطقه و شرق مدیترانه افزایش داده است که خود اقدامی تنش‌زا محسوب می‌شود.

ایالات متحده که مدعی بود با حضور نظامی مداخله جویانه خود در منطقه به تضمین امنیت خود کمک می کند، نتوانست از جنگ دیگری در خاورمیانه جلوگیری کند که بیم آن می رود امروز گسترش یابد.

ایران موضوع «دستور دادن» یا «کنترل» نیروهای مقاومت در منطقه برای حملات تلافی جویانه آنها علیه منافع آمریکا در منطقه و ادعای دست داشتن در حمله حماس به رژیم صهیونیستی را رد کرده و گفته است که آنها خود را می سازند. تصمیمات؛ با این حال ایران نسبت به گسترش درگیری ها در جنگ غزه و تبدیل آن به یک جنگ منطقه ای هشدار داده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=129230

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.