افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
3

شیوع بالای سردرد در بین نوجوانان/ حدود 14 درصد از جمعیت بزرگسال کشور از میگرن رنج می برند.

  • کد خبر : 129194
شیوع بالای سردرد در بین نوجوانان/ حدود 14 درصد از جمعیت بزرگسال کشور از میگرن رنج می برند.

به گزارش رکنا از انجمن سردرد ایران، منصوره تقا روز پنجشنبه در حاشیه اولین دوره آموزشی پرستاری سردرد که در بیمارستان سینای تهران برگزار می شود، اظهار کرد: عنوان پرستار سردرد متخصص سردرد در کشورهای پیشرفته و در بخش خدمات بسیار آشناست. ارائه شده توسط این پرستاران بسیار گسترده است و مزایای زیادی برای بیماران […]

به گزارش رکنا از انجمن سردرد ایران، منصوره تقا روز پنجشنبه در حاشیه اولین دوره آموزشی پرستاری سردرد که در بیمارستان سینای تهران برگزار می شود، اظهار کرد: عنوان پرستار سردرد متخصص سردرد در کشورهای پیشرفته و در بخش خدمات بسیار آشناست. ارائه شده توسط این پرستاران بسیار گسترده است و مزایای زیادی برای بیماران فراهم می کند.

وی ادامه داد: هدف اصلی این برنامه تربیت پرستاران در زمینه سردرد است تا بتوانند از مبتلایان به انواع سردرد مانند بیماران مراجعه کننده به کلینیک درد، سردرد و کلینیک مغز و اعصاب حمایت درمانی خوبی داشته باشند. از آنجایی که بیماران بستری به دلیل سردردهای خاص مانند افزایش فشار، لخته هایی در داخل جمجمه یا سیستم وریدی مغز دارند و از نظر روند درمان نیز به دلیل احتمال عوارض جانبی داروها و درمان و حتی خدمات درمانی ارائه می کنند. نیاز به بازگشت به ما

رئیس انجمن سردرد ایران با اشاره به آمار ارائه شده در سال 2018 از سوی سازمان های بین المللی درباره سردرد، تصریح کرد: در این بررسی ها، میگرن در افراد زیر 50 سال بر اساس یک مطالعه به عنوان اولین عامل ناتوانی در جهان و کشور ما شناخته شده است. چند سال پیش با توجه به علل ناتوانی در زمینه بیماری ها، سردرد به عنوان اولین علت ناتوانی شناخته شد.

تقا افزود: سردرد میگرن در ایران در جمعیت بزرگسال حدود 14 درصد است که در مقایسه با کل جمعیت کشور برای افرادی که فقط از میگرن رنج می برند بسیار بالاست که در گروه نوجوانان درصد بسیار بالاتری را نشان می دهد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: در نظرسنجی که توسط گروه پژوهشی ما از نوجوانان مدارس انجام شد، 60 درصد از نوجوانان گفتند که در سه ماه گذشته چندین بار سردرد را تجربه کرده‌اند و بارها این سردردها منجر به غیبت از مدرسه شده است. یا کاهش کارایی این افراد در مدرسه که علل شایع آن میگرن، سردرد تنشی و سردرد پس از آسیب های جزئی با فعالیت های ورزشی بود.

این فوق تخصص بیماری های مغز و اعصاب به وجود سردردهای ناشی از مصرف مسکن ها اشاره کرد و گفت: این نوع سردرد در کشور ما بسیار شایع است و افراد بدون مراجعه به پزشک یا تکمیل درمان شروع به مصرف بیش از حد مسکن می کنند که باعث ایجاد یک نوع جدید می شود. سردرد در فردی که به درمان مقاوم تر است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=129194

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.