افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

کدام خودروسازان در برنامه برقی‌سازی هستند؟

  • کد خبر : 129134
کدام خودروسازان در برنامه برقی‌سازی هستند؟

امید محمدی; بازار: در سومین روز از برگزاری نمایشگاه تحول صنعت خودرو در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران، نشست برنامه های توسعه حمل و نقل عمومی برقی در کلان شهرها با حضور منوچهر لگیگی معاون حمل و نقل وزارت حراست، عبدالله عبدالله برگزار شد. کریمی سنجری، توکلی لاهیجانی، مدیرکل خودروسازی وزارت حراست. مدیر […]

امید محمدی; بازار: در سومین روز از برگزاری نمایشگاه تحول صنعت خودرو در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران، نشست برنامه های توسعه حمل و نقل عمومی برقی در کلان شهرها با حضور منوچهر لگیگی معاون حمل و نقل وزارت حراست، عبدالله عبدالله برگزار شد. کریمی سنجری، توکلی لاهیجانی، مدیرکل خودروسازی وزارت حراست. مدیر پروژه خودروهای برقی وزارت حراست، گروه صنعتی ایران خودرو، گروه خودروسازی سایپا، گروه صنعت خودرو کرمان، گروه بهمن، مکسث موتور، شایان دیزل و شهرداری های سراسر کشور ابقا شدند. در این میان شهرداری تهران حضور نداشت. در زیر بخشی از این نشست را مرور می کنید.

منطقی: شورای عالی اقتصاد بر اساس تبصره 12 برای عرضه 10 هزار دستگاه خودروی برقی تا پایان سال مشوق‌هایی در نظر گرفته است.

یارانه خودروهای برقی
منوچهر لگیگی معاون حمل و نقل وزارت صمت به عنوان اولین سخنران گفت: با توجه به آلودگی هوا و هدف کاهش مصرف سوخت، دولت سیزدهم تصمیم گرفت حمل و نقل شهرهای بزرگ را با وسایل نقلیه از جمله؛ برقی کند. اتوبوس، تاکسی و موتور سیکلت.
لاگی با اشاره به اینکه برقی سازی از اواخر شهریور ماه سال جاری آغاز شد، تصریح کرد: برای اینکه بتوان از خودروهای برقی در کشور استفاده کرد، مصوبه ناوبری آنها بر اساس ضوابط تدوین و تصویب شد.

وی افرود: 18 شرکت خودروسازی محصولات برقی خود را که در وزارت حراست مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت، از نظر روش های عرضه، خدمات پس از فروش و جایگاه های شارژ ارائه کردند. در نهایت 9 شرکت خودروسازی برای برقی‌سازی حمل‌ونقل انتخاب شدند.
معاون حمل و نقل وزارت صامت با اشاره به اینکه امروز جلسه اجرای الگوی توسعه حمل و نقل بین شهرداری ها و خودروسازان کشور تشکیل شد، اظهار داشت: شورای عالی اقتصاد مشوق هایی را بر اساس تبصره 12 برای عرضه در نظر خواهد گرفت. از 10 هزار دستگاه خودروی برقی تا پایان سال جاری و این رقم به 100 هزار دستگاه افزایش خواهد یافت. البته مذاکراتی با وزارت نفت نیز در خصوص اعطای مشوق ها انجام شده است.

سنجری: هدف تامین 400 هزار دستگاه موتورسیکلت در دستور کار است

400 هزار موتورسیکلت برقی

حسن کریمی سنجری مدیر پروژه خودروهای برقی وزارت حراست به عنوان دومین سخنران این نشست گفت: خودروهای برقی در سه دهه گذشته در دنیا با هدف بهره مندی از مزایای شرکت های بزرگ تولید شد. با کمک وزرای نیرو و امنیت، رویکرد خودروهای برقی جدی گرفته شده و برخی مشکلات برطرف شده است.
سنجری با اشاره به اصلی ترین منبع آلودگی هوای تهران که موتورسیکلت است، گفت: تامین 400 هزار دستگاه موتورسیکلت در دستور کار قرار دارد، ضمن اینکه طرح تامین 100 هزار خودروی برقی برای تاکسی ها و 4 هزار اتوبوس برقی در دستور کار است.
وی افزود: وزارت نفت یک حساب حمایت مالی افتتاح کرده که قابل استفاده است. سه مولفه اصلی زیرساخت، محصول و خدمات پس از فروش در برق رسانی مورد توجه وزارت حراست بوده است.

لیلاز: اتوبوس برقی با برد 350 کیلومتر با یک بار شارژ و 8 سال گارانتی باتری راه اندازی می کنیم.

اتوبوس برقی کرمان 350 کیلومتر برد دارد

سعید لیلاز مدیرعامل شرکت کارمانیا با اشاره به سومین سخنران برقی شدن حمل و نقل در کشور گفت: گروه صنایع خودروسازی کرمان برای 2000 دستگاه خودروی برقی G4 و G7 ثبت سفارش کرده است و این محصولات در تابستان به تولید انبوه می رسد. از 1403. .
مدیرعامل شرکت کارمانیا درباره ورود گروه صنعت خودرو کرمان به اتوبوس های برقی گفت: اتوبوس برقی با برد 350 کیلومتر با یک بار شارژ و 8 سال گارانتی باتری راه اندازی می کنیم.
وی افزود: اگر تاریخچه ورود فناوری به ایران و جهان را بررسی کنیم، نباید نگران چالش های زیرساختی باشیم چرا که با اقدامات دولت سیزدهم برای احداث نیروگاه و ورود شرکت های بزرگی مانند ایران خودرو. و فولاد مبارکه تا سه سال آینده برق تامین خواهد کرد. این مشکل حل شده است.

سبد برقی ایران خودرو

مهدی رادمنش، مدیر مرکز تحقیقات گروه صنعتی ایران خودرو در مورد تاکسی های برقی این سازنده به عنوان چهارمین سخنران گفت: فاز مطالعاتی واردات خودروهای برقی از تابستان سال جاری در ایران خودرو بازار چین آغاز شد. بزرگترین خودروی الکتریکی است. قیمت، فاصله دو محور، وزن، گشتاور، فاصله با یک بار شارژ و سرمایش از مهمترین پارامترهای انتخاب تاکسی برقی ایران خودرو بود.
رودمنش با بیان اینکه 25 خودروی برقی چینی تولید انبوه انتخاب و در نهایت 11 محصول مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: دانگ فنگ A70، JMAV مدل JSE و FAW مدل NET در کلاس MPV. جهت واردات در دستور کار است.

کدام خودروسازان در برنامه برقی‌سازی هستند؟  |  در سه سال آینده چالش برق حل خواهد شد

دو تاکسی برقی از سایپا

احمد زیبافر مدیر پروژه خودروهای برقی گروه خودروسازی سایپا به عنوان پنجمین سخنران گفت: سایپا با توجه به هدف برقی کردن حمل و نقل هفت محصول را انتخاب کرد و در نهایت دو خودروی برقی سینو گلد و چانگان آیدو وارد کشور کرد.

زیبافر با اشاره به بحث انتقال فناوری گفت: سایپا در مونتاژ محصولات خود با هدف صادرات با سینو گلد به عنوان قطب منطقه به توافق رسیده است.

خاموش شدن موتور نیسان و ماشین برقی

بابک وطن خواه مدیرعامل ماکسات موتور در خصوص خودروهای برقی به عنوان ششمین سخنران گفت:
این شرکت برند Venosia D6 DED Plus برقی را برای تاکسی و DDI هیبریدی برای مصارف شخصی عرضه خواهد کرد. به لطف همکاری نیسان و دانگ فنگ، این محصولات بخش مهمی از برق رسانی در چین را به خود اختصاص دادند.

کدام خودروسازان در برنامه برقی‌سازی هستند؟  |  در سه سال آینده چالش برق حل خواهد شد

هیچ طرح یارانه مشخصی وجود ندارد

فرهاد روستا سرپرست پروژه برقی سازی گروه بهمن با اشاره به عرضه خودروهای برقی گفت: گروه بهمن برند هونگچی را به عنوان قدیمی ترین خودروساز چین برای واردات خودروهای برقی انتخاب کرده است. ما از این شرکت محصول AQM5 را که فقط برای تاکسی در چین طراحی شده و برای استفاده در حمل و نقل برقی طراحی شده است، به بازار کشور عرضه خواهیم کرد.
مردم در خصوص بحث مشوق های مالی برای خودروهای برقی گفتند: برنامه مشخصی برای یارانه خودروهای برقی وجود ندارد.

کامیون برقی 6 تن در شیراز

محمد مرتضایی مدیرعامل شایان دیزل با حضور در نشست حمل و نقل عمومی برقی به عنوان هفتمین سخنران گفت: شایان دیزل به تازگی کامیون برقی 6 تنی برند دانگ فنگ را معرفی کرده است. امکان عرضه کامیون های برقی با تناژ 5 تا 12 تن وجود دارد.
مرتضایی در خصوص مشخصات فنی کامیون برقی گفت: این کامیون در یک ساعت و نیم تا 90 درصد باتری را شارژ می کند. این محصول با شارژ کامل می تواند 250 کیلومتر را طی کند. برای تامین این محصول با شهرداری شیراز به توافق رسیدیم.

کدام خودروسازان در برنامه برقی‌سازی هستند؟  |  در سه سال آینده چالش برق حل خواهد شد

کروز آزمایشگاه تحقیقات باتری را ایجاد کرد

مجتبی نظری مدیر بازاریابی گروه بهمن به عنوان آخرین سخنران نشست تامین تاکسی های برقی گفت: گروه بهمن 200 تاکسی برقی وارد کرده و کمیته ارزش باید ارزش گذاری کند. تا زمانی که ارزش محصولات مشخص نشود وارد بازار نمی شود.
نظری با اشاره به اینکه وزارت حراست باید از خودروسازان حمایت کند، تصریح کرد: سرعت برقی‌سازی نیازمند حمایت شهرداران است، شرکت کروز آزمایشگاه دانشگاه فنی تهران را 2 سال پیش برای برق‌رسانی تجهیز کرد و مطالعات خوبی در آنجا انجام داده‌اند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=129134

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.