افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
3

اساس کار دادگاه انتظامی قضات زوجه نیست – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 129115
اساس کار دادگاه انتظامی قضات زوجه نیست – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین محسنی آژه ای صبح امروز پنجشنبه ۴ آبان ماه؛ طی سخنانی در نشست مشترک دیوان کیفری قضات و واحدهای نظارت و ارزیابی قضات سراسر کشور، ضمن اشاره به افزایش بی رویه جنایات صهیونیست ها علیه مردم مظلوم و مقاوم فلسطین در سایه افراط و تفریط حمایت همه جانبه […]

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین محسنی آژه ای صبح امروز پنجشنبه ۴ آبان ماه؛ طی سخنانی در نشست مشترک دیوان کیفری قضات و واحدهای نظارت و ارزیابی قضات سراسر کشور، ضمن اشاره به افزایش بی رویه جنایات صهیونیست ها علیه مردم مظلوم و مقاوم فلسطین در سایه افراط و تفریط حمایت همه جانبه آمریکا و برخی دیگر از کشورهای غربی و سکوت تاسف بار و ثانوی مجامع جهانی اعلام کردند: جنایات فجیع اخیر صهیونیست ها و مقاومت قاطع مردم غزه به منبعی تاریخی تبدیل شده است. امروز وظیفه همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان است که جنایات غاصبان صهیونیست را افشا کنند و هر کمکی از دستشان بر می آید به مردم مظلوم و مقاوم غزه تقدیم کنند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اهمیت استقلال و اقتدار قوه قضائیه گفت: اگر قوه قضاییه مستقل، مقتدر، مستحکم و مستحکم باشد. اقدام صحیح چنین باشد، جلوی بسیاری از تحریف ها، نادرستی ها و نادرستی ها را می گیرد و دست مفسدان را کوتاه می کند و از فساد و جنایت جلوگیری می کند. در نتیجه باید با تمام قوا از استقلال و اقتدار دستگاه قضایی صیانت کنیم و هر روز بیش از دیروز این احساس را در مردم ایجاد کنیم که قوه قضاییه مجتمع و پناه او و هر به برادرش ظلم شده است و او مظلوم است; از این حیث دولت و مجلس نیز باید به دستگاه قضایی کمک کنند چرا که بدون شک استقلال و اقتدار قوه قضائیه برای دو قوه دیگر نیز مفید است که آنها نیز از افزایش سود می برند. کارایی دستگاه قضایی سود خواهد برد.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: توان ساختاری و نظارتی قوه قضائیه از جمله دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی و نقش این دو نهاد در رسیدگی به شکایات و مطالبات و همچنین نظارت بر حسن اجرای قوانین. و امور قابلیت هایی است که به نفع دولت و مجلس است. امروزه سازمان بازرسی علاوه بر وظیفه ذاتی خود مبنی بر نظارت بر حسن اجرای قوانین، بر اساس یافته های به دست آمده از بازرسی ها و بازرسی های خود، پیشنهاداتی را نیز برای بهبود مسائل به ادارات و دستگاه های ذیربط ارائه می دهد که از ظرفیت بالایی برخوردار است. و چیز خوبی خلق کرده است.

قاضی القدات سرمایه اصلی هر دستگاهی از جمله دستگاه قضایی را نیروی انسانی آن دانست و گفت: سرمایه اصلی دستگاه قضایی نیروی انسانی این دستگاه به ویژه قضات است. دادگاه انضباطی قضات از آنجایی که مسئولیت حفاظت از سرمایه اصلی سیستم قضایی را بر عهده دارد بسیار مهم است. در اینجا لازم به ذکر است که کار دادگاه انتظامی به حمایت از قضات یا ارزیابی و نظارت آنها محدود نمی شود، بلکه مقوله نظم بخشیدن به کار قضات نیز مطرح است و دادگاه انتظامی نیز در این مورد موضوعیت دارد. . . علاقه مند است.

محسنی آژه ای تصریح کرد: بارها تاکید کرده ایم که در مقوله نظارت و ارزیابی باید رویکرد پزشکی و خیرخواهانه داشت و از پیچ خوردگی مچ دست خودداری کرد. دادگاه انضباطی قضات باید کار آنها را به عنوان یک پزشک بر اساس درمان قرار دهد. البته گاهی اوقات درمان با درد و هزینه همراه است و نمی توان از آن اجتناب کرد. اما مهم این است که اساس و فلسفه کار ما درمان و اصلاح باشد.

رئیس قوه قضائیه در ادامه خطاب به مسئولان دادگاه انتظامی قضات گفت: در مواردی که امکان دارد، در نهایت به صورت شفاف و با خیرخواهی و رویکرد آموزنده، خطاهای قاضی را مستقیماً با او در میان بگذارید. او یا مافوق آنها، تا زمینه های اصلاح و ترمیم عیب و پرهیز از لغزش های جدید به بهترین شکل ممکن باشد.

رئیس قوه قضائیه در ادامه دستورات و توصیه های ویژه ای به مسئولان دادگاه انتظامی قضات برای تسریع در رسیدگی صادر کرد و گفت: رویکرد دادگاه انتظامی قضات باید بر اساس «اصل پیشگیری» باشد. همچنین باید برنامه هایی برای کاهش جریان ورودی و کاهش جرم انگاری انجام شود. در دادگاه قضات کیفری باید تمام تلاش خود را برای کوتاه کردن روند رسیدگی به پرونده ها انجام دهید تا تشریفات هر چند دقیق و جامع هر چه سریعتر به نتیجه برسد. به این ترتیب از فناوری های روز نهایت استفاده را ببرید.

در ادامه این نشست اتاق فکر، رئیس قوه قضائیه به عواملی اشاره کرد که می تواند باعث از بین رفتن یک موازی کاری بین دستگاه های نظارتی شود و بر این اساس خاطرنشان کرد: دادگاه انتظامی قضات باید هم افزایی باشد. با سایر نهادهای کنترلی برای جلوگیری از موازی کاری های احتمالی. علاوه بر این، برای دستیابی به این امر، افزایش اشتراک اطلاعات و داده ها بین دستگاه های نظارتی ضروری است و حتی دستگاه های نظارتی برنامه های آینده خود را با دستگاه های مشابه و همکار به اشتراک می گذارند. لازم است شاخص‌ها و روش‌های نظارتی دستگاه‌ها به هم نزدیک شوند زیرا یکی از دلایل آن است تاخیر انداختن رویه ها به دلیل تفاوت در شاخص ها و روش های نظارت است.

قاضی همچنین نظارت بر پرونده ها را مهم دانست و گفت: حفاظت و اطلاعات زمانی که گزارشی را به دادسرای انتظامی قضات ارسال می کند باید به صورت دوره ای روند رسیدگی به گزارش را رصد و نسبت به اجرای آن اقدام کند. همینطور وقتی دادگاه کیفری یک قرار کیفرخواست به دادگاه عالی قضات کیفری ارسال می کند، باید پیگیر ختم پرونده باشد. بدون شک این فعالیت ها اثرات چشمگیری دارند.

محسنی آژی به مضرات طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده اشاره کرد و تصریح کرد: گاهی یک یا دو سال قاضی تعلیق می شود. در اینجا شایسته است بررسی شود که رفع یا عدم تعلیق این قاضی چه آثار و عواقبی را به دنبال دارد; همچنین در مواردی که قاضی تعلیق می‌شود و موضوع تبدیل به موضوع کیفری می‌شود، تشریفات و پیگیری‌ها باید بسیار دقیق و سریع باشد و از این حیث لازم است مرکز حفاظت و اطلاع‌رسانی اقدامات لازم و مناسب را انجام دهد. پیگیری مستمر انجام دهید موضوع را از دادگاه کیفری مطرح کند.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: اگر پرونده ای از سوی دادسرا به دیوان عالی کشور ارجاع شود و این پرونده در آن مرجع رد شود یا پرونده ای از سوی دیوان عالی کشور برای تجدیدنظر ارجاع شود و تخلف شود و یا تبدیل به مجازات شود. بی اثر و غیر بازدارنده پس از انجام این کار، موضوع باید با دقت و سرعت مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد. خود مسئولین دادگاه انتظامی قضات باید دلیل و دلیل تخفیف مجازات را از دادگاه بدوی یا تجدیدنظرخواهی بپرسند. بدون شک مجازات ها باید متناسب و بازدارنده و اعمال تخفیف باشد بدون دلیلآنها قطعا قابل توجه هستند، بنابراین باید آنها را ردیابی کرد.

رئیس قوه قضائیه در پایان به دادستان انتظامی دستور داد تا هر چه بیشتر شاخص های پدافند غیرعامل در دادسرای انتظامی را تقویت و جمع بندی و خلاصه نویسی کند. کانسیلر در مورد نتایج جلسه اجماع دادگاه انتظامی قضات و واحدهای نظارت و ارزیابی قضات سراسر کشور.

پیش از سخنان رئیس قوه قضائیه حجت الاسلام والمسلمین «قادیانی» دادستان قضات، راهبرد اصلی این دادسرا را «حمایت از قضات» خواند و اظهار داشت: تمرکز ما بر حوزه انتظامی است. روند قضات «تعقیب برای پرهیز از اجبار است»، تذکر، راهنمایی و ارشاد است.

حجت الاسلام والمسلمین «عبداللهی» رئیس مرکز اطلاعات و حراست قوه قضائیه نیز در این جلسه «حمایت مقتدرانه از سرمایه انسانی قوه قضائیه»، « اتخاذ رویکردهای پیشگیرانه عاقلانه و مدبرانه» را مورد حمایت قرار داد. وی همچنین «نظافت شرافتمندانه و مجاز» را یکی از راهکارهای امنیتی مرکز اطلاعات و حراست قوه قضائیه برشمرد و تدابیر امنیتی قضات را نیز ارزشمند دانست. دادسرای انتظامی خواستار اتخاذ راهکارهایی از سوی این دادسرا برای کاهش میزان تاخیر انداختن محاکمه ای بود.

در ادامه، در این مراسم «رزاقی» معاون دادگاه کیفری قضات به بیان نتایج و جمع بندی های به دست آمده توسط سه کارگروه جلسه همفکری دادگاه کیفری و واحدهای نظارت و ارزیابی قضات از کل کشور پرداخت. در سراسر جهان. کشور.

گفتنی است در پایان این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین «محسنی اژی» رئیس قوه قضائیه، حجت الاسلام والمسلمین «قادیانی» دادستان انتظامی قاضی حجت الاسلام والمسلمین «عبداللهی» رئیس مرکز اطلاعات و حراست قوه قضائیه و همچنین حجت الاسلام والمسلمین «خلیلی» رئیس قوه قضائیه. دادگستری استان خراسان از چند تن از معاونین، مسئولین و دادستان های روند انتظامی قضات تجلیل شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=129115

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.