افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
4

این مجریان را هرگز در تلویزیون ایران نخواهید دید + اسم و عکس با دلیل!

  • کد خبر : 128971
این مجریان را هرگز در تلویزیون ایران نخواهید دید + اسم و عکس با دلیل!

یک انتقاد بر رادیو یک برنامه رادیویی برای تغییر عوامل برنامه کافی بود. اما به نظر نمی رسید که منتقد شخص تأثیرگذاری باشد که بتواند چنین تأثیری بگذارد. بلکه آنچه که چشمگیر است طیفی است که منصوره معصومی عسل ارائه می کند. یک طیف رادیکال که تأثیرات قابل توجهی بر سیاست، اقتصاد و غیره دارد. […]

یک انتقاد بر رادیو یک برنامه رادیویی برای تغییر عوامل برنامه کافی بود. اما به نظر نمی رسید که منتقد شخص تأثیرگذاری باشد که بتواند چنین تأثیری بگذارد. بلکه آنچه که چشمگیر است طیفی است که منصوره معصومی عسل ارائه می کند. یک طیف رادیکال که تأثیرات قابل توجهی بر سیاست، اقتصاد و غیره دارد.

اکنون خبر رسیده است که برنامه پخش شده از شبکه اگوق در مورد جنگ غزه با نام “با اگوق فلسطین” اما با تیمی متفاوت ادامه خواهد یافت. برخی دلیل برچیده شدن این برنامه را نارضایتی و خشم همین طیف تأثیرگذار از حضور چهره هایی با تفکرات اندکی متفاوت از دولت می دانند. به خصوص اینکه شنیده ها حاکی از آن است که محمدجواد ظریف وزیر سابق امور خارجه برای حضور در این برنامه دعوت شده و قرار است چهارشنبه شب به عنوان مهمان در برنامه «افق فلسطین» حضور داشته باشد.

بر اساس خبر دیگری که رسانه های دیگر منتشر کرده اند، قرار بود ظریف پس از دعوت از محمدجواد ظریف وزیر سابق امور خارجه مهمان برنامه شنبه شب باشد، اما این برنامه جمعه لغو شد و شنبه شب ستاد برنامه تغییر کرد. دعوتی که منجر به ناپدید شدن «افق فلسطینی» از افق و آغاز عوامل جدیدی شد.

طیف سرسخت قدرت با چنین اقداماتی چنان مخالف است که برنامه ای که ایده آن توسط «سازمان عالی» تدوین شده است، نمی تواند آنها را تحمل کند و ریشه کن می کند. این برنامه «با ایده سازمان فرهنگی رسانه ای اوج و با حضور عواملی چون «محمدرضا شهیدی فر»، «مهدی عرفاتی»، «علی صدری نیا»، «المیرا شریفی مقدم» و … پخش شد.

به بهانه این تغییرات ناگهانی و مشکوک، سرنوشت چند مورد مشابه را بررسی کرده ایم:

عادل فردوسی پور / برنامه نودل

شاید تصویر این مجریان را برای همیشه در تلویزیون ایران نبینید

عادل فردوسی پور اولین نامی است که در صحبت از مجریان غایب سیما به ذهن می رسد. مجری و تهیه کننده برنامه «۹۰» شبکه سه که گزارشگر فوتبال هم هست، مدت هاست به پشت صحنه و تهیه کنندگی برنامه «فوتبال ۱۲۰» محدود شده است. او را می توان یکی از با استعدادترین و محبوب ترین برنامه نویسان عرصه سینمای کنونی دانست که در جریان موفقیت «90» از این برنامه بازنشسته شد. از این گذشته، غیبت او در تلویزیون به حاشیه سازی دائمی رادیو و تلویزیون تبدیل شده است.

محمدرضا شهیدی فرد / چل چراغ

شاید تصویر این مجریان را برای همیشه در تلویزیون ایران نبینید

محمدرضا شهیدی فرد یکی از مجریان پیشکسوت سیما است که در دهه اخیر برنامه ثابتی در برنامه های تلویزیونی نداشته و آخرین بار در ویژه برنامه های «چل چراغ» شبکه سه و «هزار داستان» از شبکه نسیم دیده شد. او که یکی از چهره های تاثیرگذار در شکل گیری «خندوانه» بود، با برنامه صبحگاهی «مردم ایران سلام» در شبکه دو و برنامه شبانه «پارک ملت» از شبکه یک به یادگار مانده است، اما مدت هاست به دلایلی که نامشخص است میزبان یک برنامه نبودم. او به طور دائم مسئولیت نداشته است. البته گویا خودش هم در این سال ها اصراری برای بازگشت به عرصه بازیگری نداشته و ترجیح داده در اتاق بازتاب برنامه ها باشد; موفقیت آمیز نیز بوده است.

فرزاد حسنی / کوله پشتی

شاید تصویر این مجریان را برای همیشه در تلویزیون ایران نبینید

از فرزاد حسنی به خاطر جسارتش در برنامه‌های تاک‌شو یاد می‌شود. مجری که تجربه بازیگری را هم داشته اما با اجرای برنامه های تلویزیونی مانند «جزر و مد» و «کوله پشتی» خاطرات جالبی را برای مخاطبان رقم زده است. حسنی که در سال های اخیر حاشیه هایی را تجربه کرده است به دلایل نامعلومی در تلویزیون حضور ندارد اما در رادیو اجرا می کند. او را می‌توان یکی از مسلط‌ترین مجریان تلویزیون در سال‌های گذشته دانست، به‌ویژه وجود ذهن و تسلط بر کلام او را مجری خوبی کرد.

سروش صحت / کتاب بازکن

شاید تصویر این مجریان را برای همیشه در تلویزیون ایران نبینید

سروش صحت یکی از جدیدترین چهره هایی است که گفته می شود از برنامه اش کنار گذاشته شده است. اگرچه هنوز خبر بازنشستگی کامل صحت از تلویزیون رسمی نشده است، اما اخبار و شایعات زیادی درباره او شنیده می شود. وی در مدتی که مجری ویژه برنامه کتاب و کتابخوانی شبکه نسیم بود، استعداد خوبی به عنوان مجری تلویزیونی از خود نشان داد و مخاطبان زیادی را به برنامه جذب کرد.

ایرج طهماسب/کلاه قرمزی

شاید تصویر این مجریان را برای همیشه در تلویزیون ایران نبینید

ایرج طهماسب که بسیاری از بینندگان او را به دلیل اجرای موفق «کلاه قرمزی» سال ها با عنوان «آقای مجری» یاد می کنند، یکی از چهره های محبوب عرصه بازیگری است که سابقه خاصی در ساخت برنامه های تلویزیونی دارد. در یکی دو سال اخیر برنامه «ماهونی» را برای تریبون نماوا ساخت که با استقبال خوبی مواجه شد. گفته می شود اختلاف مالی تلویزیون با گروه تولید «کلاه قرمزی» دلیل خروج طهماسب از تلویزیون است، البته طبق توافق پیمان جبلی مدیر این شبکه، قرار بود این مجری به تلویزیون بازگردد.

علی درشکار / این شب ها

شاید تصویر این مجریان را برای همیشه در تلویزیون ایران نبینید

علی درستکار که بیشتر با سریال «در شب» شناخته می‌شود، یکی از چهره‌های کمتر شناخته شده تلویزیون است که در سال‌های اخیر فرصت بازی در تلویزیون را پیدا نکرده است. او یکی از معدود مجریان این لیست است که در سال های اخیر هر از چند گاهی علیه مدیران سابق تلویزیون اظهار نظر کرده است، اما با سابقه روشن در ساخت برنامه های آموزشی و همچنین تحصیل در دانشگاه امام صادق(ع) شاید شانس های خوبی داشته باشد. برای بازگشت به سیما

محمدصالح علا / چشم شب روشن

شاید تصویر این مجریان را برای همیشه در تلویزیون ایران نبینید

محمد صالح علا که آخرین بار در شبکه چهار سیما شب روشن دیده شد، یکی از مجریان محبوبی است که سبک بازیگری و برنامه نویسی اش در میان قشری از مخاطبان تلویزیون محبوبیت دارد. او که در برنامه «A dos paso de la morna» در همین شبکه فعالیت دارد، به دلیل لحن اجرا و شعر در کارش مخاطبان زیادی داشته است. بازگشت آن به آنتن به معنای جذب مجدد تعدادی از بینندگان سابق است.

سید علی ضیا / فرمول یک

شاید تصویر این مجریان را برای همیشه در تلویزیون ایران نبینید

سیدعلی ضیا مجری جوانی که مجری برنامه های ویژه پایان سال شبکه یک هم بود و گفته می شود به زودی با «فرمول یک» به سیما بازمی گردد، هنوز برنامه ای ندارد. او که در یکی دو سال اخیر مدت هاست از روی آنتن خارج شده است، محبوبیت زیادی در میان بخشی از مخاطبان جوان تلویزیون دارد. عملکرد ضیا مورد انتقاد قرار گرفته اما او برنامه های موفق و نسبتا پر سر و صدایی مانند نیمروز و ویتامین 3 را نیز در کارنامه دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=128971

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.